Studija o obrazovanju u BiH: Stručne kompetencije su presudne

Studija pruža značajne rezultate u pogledu društveno-biografskih karakteristika uključujući spol, bračni status, pozadinu roditelja i status zaposlenja

151
GIZ

Ogromna razlika u zastupljenosti spolova, nedostatak materijala za praktičnu obuku i nedovoljno učešće privatnog sektora predstavljaju velike nedostatke koje obrazovne vlasti u BiH moraju riješiti. To su ključni rezultati studije praćenja u kojoj su učestvovali maturanti iz 5 općina i 10 stručnih škola širom BiH. Studija je urađena za potrebe projekta za stručno obrazovanje kojeg provodi GIZ u u okviru njemačke razvojne saradnje.

Studija pruža značajne rezultate u pogledu društveno-biografskih karakteristika uključujući spol, bračni status, pozadinu roditelja i status zaposlenja.

Praktična obuka

U studiji su, također, navedena lična zapažanja u vezi s nedostatkom u stručnom obrazovanju. Dvije trećine ispitanika izjavilo je da u velikoj mjeri nedostaje praktična obuka, a njih nešto više od 60 posto potvrdilo je nedostatak opreme i materijala za obuku. Činjenica da je samo oko polovina anketiranih maturanata učestvovalo u nekoj vrsti praktične obuke u privrednim subjektima ukazuje na to da se saradnja između privrednih subjekata i stručnih škola treba unaprijediti kako bi se zadovoljile potrebe tržišta rada u BiH.

Štaviše, rezultati pokazuju da je jedna trećina maturanata koji su učestvovali u studiji nezaposlena i da samo polovina zaposlenih maturanata ima posao koji je povezan sa  njihovom strukom.

Ova studija je provedena u okviru projekta “Stručno obrazovanje u BiH” čiji je fokus na razvoju standarda zanimanja, izradi nastavnih programa koji se baziraju na kompetencijama i potrebama tržišta rada, izradi propisa za provođenje stručne obuke u školama i privrednim subjektima, stručnom usavršavanju nastavnika i mentora i generalno poboljšanju imidža stručnog obrazovanja.

Budući koraci

Projekat implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime njemačke vlade u Bosansko-podrinjskom kantonu, Hercegovačko-neretvanskom kantonu i Republici Srpskoj i to u šest stručnih škola u Goraždu, Mostaru, Gradišci i Prijedoru.

Rezultati provedene studije praćenja su vrlo važni kao usmjerenje za stratešku orijentaciju budućih koraka koji imaju za cilj unapređenje stručnog obrazovanja u BiH. Ono što se mora naglasiti jeste da su stručne kompetencije ključne za stručno obrazovanje, a kvalitetno obrazovanje je ključno za privredni razvoj i stoga bi trebalo biti u fokusu vlasti.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here