Razgovarao: Armin Zeba

Krajem oktobra ove godine ozvaničen je početak rada dosadašnjeg Merkur BH osiguranja pod novim imenom – Vienna osiguranje, kao sastavnog dijela Vienna Insurance Group (VIG), najveće osiguravajuće grupacije u centralnoj i istočnoj Evropi, koja u više od 50 kompanija širom svijeta zapošljava oko 25.000 radnika i ostvaruje premijske prihode veće od devet milijardi eura godišnje.

Šta ova transformacija donosi samoj kompaniji i njenim klijentima, ali i bosanskohercegovačkom tržištu osiguranja u cjelini, u razgovoru za Business magazine objašnjava Sabina Mujanović, direktorica Vienna osiguranja.

BM: Koje sve pozitivne promjene donosi ovaj rebrending, posebno kada je riječ o benefitima za korisnike usluga Vienna osiguranja?

MUJANOVIĆ: Pod novim, snažnim nazivom i korporativnim identitetom, nastavljamo poslovanje kao samostalna kompanija na tržištu Bosne i Hercegovine, prisutna na istim lokacijama kao i do sada te identične organizacione i kadrovske strukture.

Također, naša jedinstvena poslovna orijentacija na osiguravanju najvrednijeg – života i zdravlja, kao i fokus na podsticanje zdravog životnog stila ostaju nepromijenjeni. Jednako vrijedi i za dosadašnji slogan kompanije – Danas za Vaše sutra, koji će nastaviti biti dosljednim simbolom našeg poslovanja, kojim danas činimo sve za bolje sutra naših osiguranika.

Dakle, nastavljamo slijediti naš dokazano uspješan poslovni model, ali uz značajna unapređenja kojima ćemo svim sugrađanima činiti dostupnim što veći broj inovativnih proizvoda kreiranih u skladu sa evropskim i svjetskim standardima.

BM: Na koji način i kojim eventualnim posebnim akcijama za postojeće i nove klijente Vienna osiguranje obilježava integraciju u VIG grupaciju?

MUJANOVIĆ: Kao dobrodošlicu u Vienna Insurnace Group, svim osiguranicima koji imaju zaključene ugovore o osiguranju života i zdravlja uručili smo besplatne kartice kojima su stekli pravo na korištenje niza pogodnosti jedinstvenog Programa lojalnosti Vienna osiguranja, bez obzira na visinu premije i trajanje ugovora o osiguranju, želeći na taj način omogućiti svima jednako pravo na bolje sutra.

Pored toga, u periodu do kraja 2018. godine omogućili smo svim klijentima zaključivanje bilo kojeg ugovora iz naše široke palete programa osiguranja uz popuste i do 20 posto.

BM: Na kojim novim uslugama, odnosno unapređenju postojećih, Vienna osiguranje temelji svoju poslovnu strategiju u BiH?

MUJANOVIĆ: Naša poslovna orijentacija na osiguravanju najvrijednijeg – života i zdravlja, te fokus na podsticanje zdravog životnog stila, jedan su od ključnih faktora naših uspjeha.

Mi nismo i ne želimo biti osiguravatelj kojeg će naši osiguranici susretati samo po zaključenju i isteku njihovih ugovora, odnosno kada se ostvare rizici o kojima svi nerado razmišljamo. Naprotiv, mi ćemo nastaviti biti uz naše osiguranike i kada se ništa loše nije desilo te ih podržati u razvoju zdravih životnih navika i aktivnom unapređenju kvalitete života. U tom smislu ćemo ponuditi i naše nove proizvode osiguranja i prateće lifestyle servise.

BM: Kada je riječ o novijim uslugama, jedna od relativno novijih na bh. tržištu je online osiguranje – kako u Vienna osiguranju stoje stvari na tom planu?

MUJANOVIĆ: S obzirom na to da su digitalizacija i uvođenje tehnološki naprednih kanala komunikacije i ponude proizvoda klijentima jedna od osnovnih ideja VIG grupacije, već u prvih nekoliko mjeseci od pridruživanja Grupaciji implementirali smo značajna unapređenja upravo u ovom segmentu, kao što su, naprimjer, moderna i interaktivna web stranica, prisustvo na društvenim mrežama, mogućnost on-line kupovine, on-line prijava osiguranih slučajeva i drugo. Na ovaj način želimo uspostaviti još efikasnije načine komunikacije sa našim osiguranicima i partnerima te kontinuirano pružati sve veći kvalitet naših usluga.

BM: Kakvi su trendovi te kratkoročni i srednjoročni ciljevi Vienna osiguranja kada je riječ o pozicioniranju na tržištu osiguranja u BiH?

MUJANOVIĆ: Vienna osiguranje predstavlja jedno od dva vodeća životna osiguravatelja u BiH. Prema visini aktive i investicijskog volumena smo među Top tri osiguravajuća društva na tržištu. Na kraju trećeg kvartala 2018. godine zabilježili smo za oko 60 posto veću poslovnu dobit od planirane, što je najbolja potvrda našeg uspješnog poslovanja. S obzirom na dokazano uspješan poslovni model, uz podršku matične kompanije, nastaviti ćemo ga slijediti i u narednom periodu, ali uz mnoštvo inovacija koje ćemo pripremati sa našom matičnom kompanijom Vienna Insurance Group  – najvećom osiguravajućom grupacijom u Austriji, centralnoj i istočnoj Evropi.

BM: U kontekstu prethodnog pitanja, u kojoj mjeri Vienna osiguranju otežavajuću okolnost predstavlja postojeća zakonska regulativa u BiH, koja je međusobno neusklađena na entitetskom nivou te u mnogim segmentima neharmonizirana sa EU standardima?

MUJANOVIĆ: Kao društvo za osiguranje koje posluje na teritoriji cijele BiH, možemo reći da je u segmentima naše djelatnosti (životna i zdravstvena osiguranja) regulativa u najvećoj mjeri harmonizirana te da se kontinuirano unapređuje u smislu prilagođavanja evropskim propisima i standardima struke. To nas veoma raduje te kao dio vodeće osiguravajuće grupacije u ovom dijelu svijeta uvijek rado stavljamo na raspolaganje naše znanje i ekspertizu za dalja unapređenja u tom kontekstu.

BM: U osvrtu na prethodnih 15 godina djelovanja u BiH, šta biste izdvojili kao najteže poslovne izazove i najveće poslovne uspjehe ostvarene na bh. tržištu?

MUJANOVIĆ: Mnoštvo je uspjeha i nagrada koji su obilježili naše petnaestogodišnje poslovanje, ali bih izdvojila činjenicu smo prvo osiguravajuće društvo koje je u BiH osiguralo teške bolesti, transplantaciju matičnih ćelija uzetih kod poroda, te prvo osiguravajuće društvo koje je ponudilo osiguranje kredita u svrhu rasterećenja dužnika i žiranata od drugih sredstava obezbjeđenja. Pored toga, naši društveno odgovorni projekti kojim smo promicali zdrave prehrambene navike i aktivan stil života, naročito kod najmlađih, a kojima smo izgradili zdrave vrtove, voćnjake, sigurna igrališta, bavili se sportom kroz igru i zabavu, animirali djecu i roditelje na zajednička druženja…, čine nas veoma ponosnim – i kao profesionalce i kao roditelje. Kada je riječ o izazovima, i njih je bilo mnogo, ali činjenica da smo jedno od vodećih društava u segmentu dobrovoljnog, dakle neobaveznog osiguranja, potvrda je da smo sve te izazove uspješno prevazišli.

BM: Na osnovu iskustava Vienna osiguranja, koliko je u tom periodu među bh. pravnim i fizičkim licima sazrela svijest o nužnosti korištenja usluga osiguravajućih kuća (posebno imajući u vidu velike štete koje su posljednjih godina uzorkovale vremenske nepogode)?

MUJANOVIĆ: Iako su kompanije pogođene određenim vremenskim i sličnim neprilikama zasigurno shvatile važnost osiguranja, nažalost ne možemo tvrditi da je to generalni trend. Naime, nije zabilježan značajan rast ove vrste osiguranja te vjerujemo da se to i neće desiti dok se ne usvoji zakonska obaveza osiguranja imovine, odnosno ova vrsta osiguranja učini obligatornom. Isto vrijedi i za životna osiguranja, s tim što bih rekla da tu mora biti još veći naglasak, jer nakon katastrofe imovinu možete obnoviti, ali život i zdravlje ne.

 

 

 

PREKOArmin Zeba
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here