Baš kao i svaka druga generacija, tako i milenijalci (rođeni između 1980. i 2000.godine), imaju svoje karakteristike, očekivanja i izazove sa kojima se suočavaju. Kada radite sa takvim ljudima, onda je važno da znate šta je ono što ih čini drugačijim u odnosu na ostale generacije, a i da, ako ste i sami milenijalac, lakše razumijete stvari koje vam se dešavaju na karijernom i životnom putu i koje dijelite (ili ne) sa svojom generacijom.

Najveća novina koju su doneli milenijalci su nova očekivanja od karijere. Oni traže smisao i svrhu u tome što rade, nastoje da uposle svoje resurse i daju svoj doprinos svijetu. Skloni su da zaobilaze kruto postavljena pravila i zahtijevaju da se svijet prilagodi njima, a ne oni svijetu.

Zato donosimo nekoliko načina na koji im možete pokazati da ste spremni na promjene kojima oni teže.

  1. Potrebno im je da budu dio vaše priče

Milenijalci više od Generacije X (rođeni od 1960. do 1980. godine) traže smisao u onome što rade. Njima je važno da osjećaju pripadnost i svrhu i zato će najčešće vrlo pozitivno reagirati ako ih aktivno uključite u stvari važne za vaše poslovanje. Ako poznajete njihove snage, onda će to biti obostrano korisna razmjena. Delegirajte im zadatke i ukažite na odgovornost koju imaju. Ukoliko nemaju osećaj da daju doprinos nečemu što je veće od njih samih, teško da ćete ih zadržati. Zato ih uključite i negujte njihov entuzijazam i talenat.

  1. Budite fleksibilni

Savjeti i smjernice koji bi se odnosili na sve slučajeve ne postoje, pa ćete tako morati i svoje milenijalce da osluškujete kako biste znali šta oni žele, odnosno šta im je potrebno. Neko će najviše cijeniti fleksibilno radno vrijeme, drugom će biti najvažnija komunikacija koju ima sa vama i osjećaj vrijednosne usaglašenosti sa vašom vizijom. Morat ćete sami otkriti šta je to i da sa njima pronađete zajednički jezik. Sa njima je uvijek bolje da mjerite postignuće, efikasnost i doprinos timskim zadacima, jer to je jezik koji oni odlično razumiju.

  1. Potrebna im je podrška

Milenijalcima su potrebna ohrabrenja. Današnje doba im nameće zahtjev za priznanjem i zato im je važno da ga dobiju. Ako razumijete kakve imaju potrebe i kakav feedback će kod njih dati najbolje rezultate, baš vi možete biti taj važan događaj u njihovom karijernom razvoju. Zato im upućujte povratne informacije što češće, pošto će im to podstaći samopouzdanje i motivirati ih da idu dalje u istraživanju svojih talenata i kapaciteta. Sve to svakako ne važi samo za milenijalce, ali oni vjerovatno najviše insistiraju na tome da se trud prepozna i ukaže na važne stvari.

  1. Dajte im priliku da rastu

Milenijalci su u prosjeku obrazovaniji od prethodne generacije, a karijera će im biti prilika da nastave učiti. Imajte na umu tu njihovu potrebu, koja može biti iskazana na brojne načine, kroz želju za izazovima pa do dodatnog obrazovanja i usavršavanja.

  1. Odolite predrasudama

Već znamo da u vezi milenijalaca postoje razne predrasude, da su lijeni, razmaženi, inertni… Trudite se da uvijek najprije vidite osobu koju imate pred sobom, pa tek onda njenu pripadnost određenoj generaciji. Ta pripadnost bi trebalo da vam pomogne da se sa njom sporazumijete, a ne da ističe razlike koje međusobno imate.

Novo doba sa sobom donosi i nova pravila na radnom mjestu, a milenijalci su generacija koja donosi tu promjenu. Neke su im oblasti poslovanja prirodno naklonjenije – kao što su IT ili kreativna industrija – ali činjenica je da se svijet mijenja i da promjenu u najvećoj mjeri iznosi i osjeća baš ova generacija. Zato je važno imati sluha za njene potrebe, jer se možete savršeno razumjeti, na obostrano zadovoljstvo, samo ako poznajete i razumijete te potrebe.

 

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here