Fendi je međunarodno poznata italijanska modna kompanija, posebno po svojim torbama i krznenim i kožnim proizvodima. Pod imenom Fendi poznati su skupi predmeti i pribori za žene, muškarce i djecu, kao i krzna, kože, satovi, parfemi i kućni namještaj, koji su dostupni kroz globalnu mrežu od skoro 200 butika. Svjetski poznat brend luksuzne robe dio je LVMH grupe. Njemački dizajner Karl Lagerfeld od 1965. godine glavni je dizajner ženskih kolekcija pod nazivom Fendi. Kompanija sa sjedištem u Rimu ostvaruje godišnji prihod blizu 800 miliona eura.

Pet sestara

Adele Kazagrande, osnivačica Kuće Fendi, otvorila je 1918. godine u Rimu malu prodavnicu krzna i kožne galanterije u ulici Via del Plebiscito u Rimu. Nakon završetka Prvog svjetskog rata, srednja klasa očajnički je nastojala da se oporavi u uslovima nestabilne privrede. U to vrijeme Adelina radnja došla je kao dašak “svježeg vazduha”, jer je većina ljudi bila veoma zadovoljna kvalitetom tašni, korištenim materijalom kao i vrhunskom izradom proizvoda od krzna. Kada se Adel sedam godina kasnije udala za Edoarda Fendija, promijenila je ime svoje prodavnice da se vidi njeno novo prezime. Fendijevi su imali čitav niz vjernih privatnih klijenata i 1938. godine otvorili su svoju drugu, veću i ljepšu prodavnicu u ulici Via Veneto, koja se nalazila u kraju koji je polako prerastao u glavni trgovinski centar u Rimu. Kako se posao razvijao, prostor krznarske radionice se širio, a rasla je i reputacija Fendijevih. Susjedni gradovi postajali su svjesni njihovog prisustva i brend je postajao sinonim za stil i ukus visoke klase. Djecu Edoarda i Adel privukao je porodični posao. Kćerka Paola u porodični posao ušla je sa 15 godina, a njene četiri sestre nastavile su razvijati posao nakon diplomiranja. Polovinom 20. stoljeća Italija je prolazila kroz proces obnove zemlje poslije Drugog svjetskog rata, a istovremeno se širio pokret za prava žena. Nakon smrti Adele i Edoardoa Fendija porodični biznis preuzelo je njihovih pet kćeri. Paola je preuzela dio posla s krznima, Ana se koncentrirala na kožne proizvode, Franka je preuzela odgovornost za odnose s klijentima, Karla je postala poslovni koordinator, a Alda je vodila odjeljenje prodaje. Sa pet aktivnih i blistavih mladih žena na kormilu, Kuća Fendi je bilježila uspon na polju visoke mode za kožne proizvode. Godine 1964. Fendi je bio poznat u cijeloj Italiji kao simbol klase i stila. Otvoreno je još nekoliko prodavnica, uključujući i onu u Via Borgognona.

Saradnja sa Legerfeldom

Skrenuvši posao u pravcu visoke mode, Fendi je prikazao prvu modnu reviju 1955. godine, a već 1962. sklopio dogovor s mladim perspektivnim dizajnerom iz Pariza Karlom Lagerfeldom koji od tada dizajnira za njih. Lagerfeld je i autor čuvenog znaka s dva uklještena F slova kojeg modni znalci prepoznaju bez greške, isto kao i dvostruko C ili duplo G iza kojih se čitaju Chanel i Gucci. Lagerfeld je samostalno promijenio cijeli koncept poslovanja s krznom i donio jedinstvene ideje. Njegov inovativni tretman krzna bio je u isto vrijeme i šokantan, ali i pronicljiv i uspio je održati kompaniju Fendi u samom vrhu ovog modnog polja. U vještim rukama slavnog dizajnera pravo krzno dobijalo je izgled vještačkog, bivalo perforirano hiljadama najsitnijih rupica kako bi kaputi bili lakši za nošenje ili su po njemu štampani dezeni tako da izgledaju kao sasvim drugačiji materijali. Mantili od teksasa dobijali su postavu od najfinijeg krzna, a na probleme s pokretom protiv nošenja krzna kompanija je odgovorila originalnim modelima bundi koje su mogle da se potpuno izvrnu naopačke. Godine 1969. Fendi je predstavio kolekciju krzna u Palazzo della Civiltà Italiana (dvorcu italijanske civilizacije) u Firenci. Od 1968. godine prvo je razvijeno američko, a potom i japansko tržište. Tokom tih dvadeset godina poslovanja, kompanija je stekla ogromnu popularnost i slavu, a u znak priznanja za doprinos koji je ostvarila Paola Fendi (najstarija kćerka) italijanski predsjednik dodijelio joj je titulu Viteza rada (Cavaliere del lavoro).

Nova tržišta

Od 1987. godine linija Fendisima, koja je uz krzna uključivala sportsku odjeću i male modne detalje, razvijala se nezavisno od drugih proizvodnih linija koje je vodio Fendi. Predviđena za mlade, vjerovatno je bila poznatija od Pradine Miu Miu linije. Danas više ne postoji. Godine 1989. lansiran je popularni parfem za muškarce Fendi Uomo, što je najavilo još jedan veliki uspjeh. Iste godine otvorena je prva velika prodavnica u SAD. Širenje tržišta pratilo je povećanje proizvodnje i potpuna reorganizaciju poslovnih objekata. Sestre Fendi zaključile su da ne mogu naći pravu odjeću koju su željele da njihove manekenke nose ispod krzna i tako je kreirana linija odjeće.

Kvalitetne tkanine i dizajn koji su bili ispred vremena, još jednom su doveli Fendi u centar pažnje. U kompaniji su 1994. godine provedene upravne promjene i treća generacija Fendijevih uvedena je u Upravni odbor, a Paola Fendi prepustila je uzde kompanije svojoj sestri Karli Fendi. Prema procjeni iz 1995. godine, Fendi je imao više od 380 zaposlenih uz blizu 2.000 radnika koji su na razne načine bili uključeni u poslovnu saradnju. Oko 70 posto cjelokupne proizvodnje u Fendiju bilo je namijenjeno izvozu, a kompanija je imala skoro 100 butika, dva Fendi objekta za direktnu prodaju u Njujorku i Rimu, kao i 600 različitih prodajnih mjesta u Italiji i širom svijeta. Kreativna direktorica Silvija Fendi 1997. godine kreirala je čuvenu Fendi Baguette tašnu. Napravila je momentalni uspeh, a pravljena je od različitih, neobičnih materijala. Postala je komad kolekcionara i must have za obožavaoce kuće Fendi. Godine 1999., Fendi sestre prodale su 51 posto kompanije za otprilike 850 miliona dolara u jednakim dijelovima francuskoj luksuznoj marki LVMH grupe i italijanskoj modnoj kući Prada. Promet u 2001. godini iznosio je 265 miliona eura, od kojih je 60 posto zarađeno od kožne robe. Krajem 2001. godine, LVMH grupa preuzela je udio Prade za 295 miliona eura i kupila od sredine 2002. do 2007. godine preostale dijelove kompanije članova porodice Fendi. Krajem 2007. godine Fendi se proširio na kineskom tržištu i tamo je održana prva modna revija na Kineskom zidu. Na kraju 2011. godine bilo je 20 Fendi prodavnica u Kini. Glavni dizajner ženske linije Fendi i dalje je Lagerfeld. Fendi je podržao renoviranje Fontane di Trevi sa 2,18 miliona eura krajem 2015. U julu 2016. godine predstavljena je ženska kolekcija na pisti koja je bila postavljena iznad vode fontane Trevi, koja je nadmašila i spektakl na Kineskom zidu. Poznat širom planete po svojim Baguette tašnama, Fendi danas uživa popularnost i reputaciju s kojima rijetko ko može da se mjeri.

 

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here