Business portret: Byju Raveendran

Matematika i srodne nauke više ne predstavljaju problem za više od 35 miliona učenika u Indiji koji ih uče putem aplikacije Byju’s koju je osmislio i kreirao Indijac Byju Raveendran, a potom zaradio 5,5 milijardi dolara.

59
Raveendran

Byju Raveendran je svoju viziju budućnosti u obrazovanja počeo graditi dok je još kao tinejdžer pomagao učenicima 11. i 12. razreda da spreme gradivo za polaganje ispita. Već tada je bio matematički ekspert, a danas je milijarder. Nakon što je 2006. godine lansirao  Byju’s, platformu za testne pripreme učenika koja je odmah postala popularna među 35 miliona učenika i studenata u Indiji, lansirao je i aplikaciju za podučavanje iz matematike i srodnih nauka. Njegov projekt je iste godine privukao ulagače iz Katara koji su Raveendranu za ovaj proizvod ponudili 5,5 milijardi dolara i 26 posto udjela u kompaniji.

Byjus nije počeo kao biznis”, kaže Raveendran koji sada planira zaradu uložiti u širenje svoje kompanije u Australiju, Veliku Britaniju i SAD, “to je strast koja se pretvorila u posao”.

Čini se da je vrijeme za njegovo poslovanje pogodno, jer će prema istraživanjima, tržište globalne obrazovne tehnologije (edtech) porasti za 61 posto, sa 349 milijardi  u 2018. godini na 562 milijarde dolara 2022. godine.

Najnovije ulaganje 150 miliona dolara od strane Qatar Investment Authority uz ranija ulaganja 31 miliona dolara od strane američke kompanije General Atlantic, 540 miliona dolara koje su uložile južnoafrička kompanija Naspers i Canada Pension Plan Investment Board (kanadski odbor za penzioni plan), povaćalo je ukupni iznos uloženih finansijskih sredstava u kompaniju na više od milijardu dolara.

Priprema ispita

Raveendran, 38-godišnji sin učitelja koji se 2001. godine nakon što je stekao diplomu mašinskog inžinjera u Kerali (Indija) zaposlio kao inžinjer u brodarskoj kompaniji, svojevremeno je pomagao kolegama da se pripreme za prijemne ispite u elitne indijske poslovne škole. Lično je polagao prijemni ispit dva puta, čisto iz zabave, a u oba navrata je prema rezultatima bio u samom vrhu. Raveendran je 2005. godine napustio posao u brodarskoj kompaniji i vratio se u Indiju kako bi podučavao pri upisu u poslovne škole. Ubrzo je zbog toga počeo putovati u devet gradova, a 2009. godine počeo je emitirati lekcije putem satelita. Raveendran je shvatio da se njegovi ambiciozni učenici i studenti u poslovnim školama muče sa gradivom iz matematike i nauke za koje je mislio da su trebali savladati u mnogo ranijoj dobi. Da bi ublažio taj jaz, pokrenuo je 2011. godine kompaniju Think & Learn iz koje je poslije nastao Byju’s.

Byju’s doslovno zrači strašću s kojom su lekcije prenesene”, kaže za Raveendranovu digitalnu obrazovnu platformu Ranjan Pai, doktor milijarder koji kontrolira Manipal Group fokusiranu na obrazovanja i zdravstvo.

Pai je impresioniran Ravendraanom 2012. godine postao jedan od prvih investitora u Byju’s kupujući tada 26 posto udjela.

“Kada me Ravendraan upitao da uložim osam miliona dolara, zamalo sam pao sa stolice. Uložio sam s puno povjerenja”, rekao je Pai koji je zadržao jedan posto udjela u kompaniji.

Indija je plodno tlo za globalne obrazovne tehnologije. U njoj živi 260 miliona djece školske dobi koja prolaze kroz obrazovni sistem prepun slabo kvalificiranih učitelja, a s druge strane, zemlja doživljava pravi ekonomski boom usljed rastuće IT industrije.

“Ovdje ćete vidjeti mnoštvo pametnih telefona, imamo skoro besplatnu online propusnost, sveprisutni internet i jednostavno digitalno plaćanje. Također imate puno roditelja koji su spremni nesrazmjerno potrošiti sve što imaju na obrazovanja svoje djece”, kaže Krishnan Ganesh, koji je svoju internet kompaniju za obrazovanja TutorVista prodao 2011. godine britanskom Pearsonu, šest godina prije nego je Byju’s kupio dio Pearsona.

Učenje s razumijevanjem

Nakon što je 2015. godine Byju’s izbacio i svoju prvu aplikaciju, svojevrsnog digitalnog mentora iz matematike za učenike od šestog do 12. razreda, a potom je nadopunio lekcijama i za mlađe učenike, ona je prihvaćena nevjerovatnom brzinom. Uz pružanje video lekcija, aplikacija mjeri i u kolikoj mjeri je učenik razumio gradivo. Na temelju učenikovih odgovora i riješenih zadataka, aplikacija usmjerava učenika na teže gradivo ili na ponavljanje prethodnog gradiva.

“To učitelji u takvoj mjeri nikada ne mogu ponuditi, oni teško mogu znati u kolikoj mjeri je neki učenik razumio gradivo“, kaže Raveendran.

Aplikacija je za samo tri mjeseca od dana pokretanja preuzeta dva miliona puta. Danas kroz Byju’s uči 35 miliona studenata, od kojih 2,4 miliona godišnje plaćaju između 150 i 200 dolara pretplatu za ovu aplikaciju. Godišnji Byju’s prihod od pretplata, koji iznosi oko 200 miliona dolara je međutim još uvijek mali u poređenju sa 3,9 milijardi dolara uprihodovanih od strane Japan’s Benesse Holdings, najveće azijske obrazovne kompanije.

Pa, ipak, kompanije je veoma profitabilna, u prethodnoj fiskalnoj godini zaradila je više od dva miliona dolara i raste. Usmjerena na studente u manjim gradovima, kompanija očekuje da će prihod u martu 2020. godine s krajem ove fiskalne godine iznositi dvostruko više.

Evidentno je da Byju’s ima mnoštvo konkurenata, među kojima je Vedantu, kreirana od strane kineske TAL edukacijske grupe koja nudi mogućnost live ponaosob podučavanja, jedan na jedan. Veliki konkurent ovoj kompaniji je i Toppor koji nudi online pripremu za testove. Naime, iako kineski edtech igrači nisu direktna konkurencija, oni se bore za iste investicijske fondove.

Ekspanzija na nova tržišta

Do sada je Byju’s uzeo najveći dio kolača. U 2016. godini kompanija je privukla 50 miliona dolara od grupe koja je obuhvatala američku kompaniju Sequoia Capital i Chan-Zuckerberg Initiative, filantropsku organizaciju osnivača Facebooka Marka Zukerberga i njegove žene Priscilla Chan, a što je označilo njihovu prvu investiciju u  Aziji.

Nakon posljednjeg katarskog ulaganja, Byju’s je sada četvrti najcjenjeniji startup u Indiji, nakon Paytm kompanije za mobilna plaćanja, Oyo kompanije za rezerviranje hotelskog smještaja i Ola mobilna aplikacija i transportna mreža.

Raveendran se nada da će ostati ispred konkurencije širenjem portfelja usluga i ekspanzijom na nova tržišta. Ove godine Byju’s kurikulumi će biti bogatiji za lekcije iz engleskog jezika i društvenih nauka. U januaru ove godine kompanija je za 120 miliona dolara kupila Osmo, američkog proizvođača obrazovnih igara. U junu je u saradnji sa Disneyem pokrenula zajedničku aplikaciju nazvanu Disney Byju’s Early Learn app, namijenjenu osmogodišnjacima u Indiji.

“Imat ćemo više proizvoda, veće ocjene i osvojit ćemo više tržišta”, kaže Raveendran.

U Byju’s upravo rade na privlačenju onih najmlađih, u Bangaloreu tim od 1.100 animatora, programera i učitelja osmišljava lekcije za obrazovanje iz tehnologije za djecu od tri do osam godina, koristeći animirane likove.

“Animirani likovi imaju X factor koji djeca vole”, kaže Raveendran.

Ukoliko sada razmišljate da posjetite www.byjus.com/math i pogledate kako su osmišljene lekcije i testovi iz matematike, nećete moći pristupiti stranici jer EU regija nema pravo pristupa (još uvijek).

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here