Razgovarao Armin Zeba
Porsche, jedna od vodećih automobilskih kompanija u svijetu, obilježila je prvih 10 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, tokom kojih se, isporučivši kupcima više od 40.000 vozila svojih brendova Volkswagen, Audi, Porsche, Škoda, SEAT i CUPRA, učvrstila kao neprikosnoveni tržišni lider i sinonim kvaliteta, sigurnosti i pouzdanosti. Istovremeno, Porsche BH je odigrao i ključnu ulogu u razvoju elektromobilnosti u našoj zemlji, postavljajući temelje za tržište koje tek dolazi.
O značaju jubilarne godišnjice te dosadašnjim poslovnim rezultatima i ambicijama za budućnost, za Business Magazine govori Senad Olovčić, direktor kompanije Porsche BH
BM: Kako biste sumirali prvih 10 godina Porschea u Bosni i Hercegovini – na koja postignuća ste najponosniji?
OLOVČIĆ: Sumirajući rad i djelovanje Porsche Grupacije u BiH u posljednjih 10 godina, sa sigurnošću mogu reći da je taj period bio jako uspješan.
Uspjeli smo sve ove godine zadržati lidersku poziciju u prodaji novih vozila na tržištu BiH, unaprijedili smo procese rada, ali i pozicije brendova na tržištu, usmjerili smo fokus na održivo poslovanje i uveli cirkularnu ekonomiju u naše poslovanje, te smo u ulozi pionira implementirali elektromobilnost u Bosni i Hercegovini.
Na kraju, naš najveći ponos je velika investicija u izgradnju Porsche Sarajevo Centra u Blažuju, koji sublimira sve navedene postulate kojima smo se vodili.
BM: Šta za Vas lično znači biti na čelu kompanije u trenutku obilježavanja ovakvog jubileja? Šta Vam lično predstavlja najveću satisfakciju?
OLOVČIĆ: Dugogodišnje rukovođenje firmom Porsche BH, skupa sa mojim kolegom Alexom Vaszijem, članom Uprave Porsche BH, sigurno je, pored svih izazova koje smo imali ili imamo, pružilo veliko zadovoljstvo da imam mogućnost rada sa prije svega timom kolega koji su vrhunski znalci, ali i profesionalci svoga posla.
Proizvod poput VW brenda je bitna karika, osnov, ali bez ljudskog potencijala koji ima jasnu strategiju i viziju razvoja, nijedan proizvod ili aktivnost ne bi imali šansu za uspjeh. Upravo na ovome mi gradimo našu filozofiju uspjeha kompanije već dugi niz godina i kao direktor sam sretan što imam čast i privilegiju biti dio ove uspješne priče, koja danas sa ponosom slavi svojih prvih 10 godina rada.
Naš najveći ponos je velika investicija u izgradnju Porsche Sarajevo Centra u Blažuju, koji sublimira sve postulate kojima smo se vodili
BM: Koliko je važno imati motivisan i stručan tim u ovakvoj kompaniji?
OLOVČIĆ: To je ključno i najvažnije pitanje uspjeha jedne kompanije.
Firma Porsche BH je uistinu imala sreću prije 10 godina da preuzme i zadrži sve kadrove koji su i do tada radili sjajan posao na tržištu BiH. Tim koji je kroz godine stekao zavidno iskustvo kroz stalne edukacije, postigao je sjajnu reputaciju i sigurno je jedan od najrespektabilnijih među 28 evropskih tržišta na kojima Porsche Holding Salzburg posluje.
Potvrda toga je, na primjer, da Porsche BH između svih ovih zemalja ima najveće pojedinačno tržišno učešće u prodaji novih vozila. To je zaista sjajan uspjeh i zasluga našeg tima ovdje u BiH.

BM: S obzirom da Porsche BH zastupa čitav niz renomiranih svjetskih brendova, koji od njih su najuspješniji na našem tržištu i na čemu se prvenstveno temelji njihova popularnost među bh. kupcima?
OLOVČIĆ: Teško je odgovoriti na to pitanje, s obzirom da na našem malom tržištu sve naše marke dominiraju u svim segmentima prodaje.
Škoda je apsolutni lider u prodaji, sa čak 24 posto tržišnog udjela. Bolji rezultat ima samo Škodino domicilno tržište – Češka Republika.
Marka Volkswagen, sa putničkim i komercijalnim vozilima, zahvaljujući općepoznatoj prepoznatljivosti na tržištu BiH ostvaruje zaista sjajne rezultate. Premium marke Audi i Porsche su suverene u ovom segmentu.
Istovremeno, imamo jako pozitivan razvoj prodaje naših brendova Seat i Cupra.
Prodaja naših proizvoda popraćena je finansiranjem putem lizinga, te naša finansijska kuća Porsche Leasing BH, koja nas prati od samog početka, velika je podrška našim i aktivnostima naših trgovačkih partnera diljem BiH.
Kad već spominjemo našu trgovačku mrežu, moramo naglasiti da su dekade ulaganja naših partnera, kao i nas samih, učinile da imamo sigurno jednu od najkvalitetnijih prodajnih organizacija u regionu, pa i šire.
Bez ljudskog potencijala koji ima jasnu strategiju i viziju razvoja, nijedan proizvod ili aktivnost ne bi imali šansu za uspjeh
BM: Da li je u tom smislu tokom protekle decenije došlo do određenih promjena u afinitetima klijenata Porschea – u kojem smjeru se mijenja profil prosječnog kupca automobila u BiH po pitanju platežne moći, navika i očekivanja?
OLOVČIĆ: Da, itekako.
U osnovi našeg djelovanja je i strategija naše grupacije – Kupac u centru našeg fokusa, koja, akceptirajući savremene potrebe kupca, ima za cilj odgovoriti na sve zahtjeve naših kupaca.
Mobilnost, digitalizacija, online prodaja…, trendovi su koji su do samo prije nekoliko godina bili strani termini, a sada su naša svakodnevnica, kroz koju gledamo dati maksimalno, pa čak i više od onoga što naš kupac zaista želi.
Pozitivan trend naše ekonomije baziran na privatnoj incijativi je iznjedrio veliki broj jako uspješnih kompanija u BiH koje su prepoznale naše brendove, trgovačku organizaciju, te mogućnosti finansiranja vozila kao sjajnu opciju za daljnju ekspanziju svojih jako uspješnih poslova. To je ono što svakako raduje.
BM: Elektromobilnost je globalni trend i jedno od strateških opredjeljenja Porschea – koliko ste zadovoljni realizacijom poslovnih planova kompanije na bh. tržištu u tom segmentu i koje su njene glavne aktivnosti u BiH na tom polju?
OLOVČIĆ: Elektromobilnost je za nas od samog starta jedna od prioritetnih aktivnosti i tako će ostati u budućnosti.
Znamo i svjedočimo ogromnim promjenama na globalnom tržištu po pitanju ove oblasti. Htjeli mi to ili ne, ovo će dočekati i naše tržište.
Kada je u pitanju vlast, tu ima jako malo inicijative, odnosno strateškog gledanja kako će se ovi procesi dalje odvijati i gdje je tu BiH kao država. Postoji opcija carinskih olakšica za uvoz električnih vozila – međutim, ove godine nema subvencija koje su postojale proteklih godina.
Region već odavno napreduje po ovom pitanju – Hrvatska kao članica Evropske unije pravi ogromne korake, ništa manje ne zaostaju Srbija ili Sjeverna Makedonija. Ovo znamo jer smo kao sistem Porsche Grupacije komplementarni sa ovim tržištima.
Mi kao Porsche BiH smo od samog početka bili pioniri po pitanju instalacije infrastrukture, to jest mreže električnih punjača diljem BiH. Odgovorni državni organi, čini se, niti imaju vizije, niti volje, da ovo pitanje stave u svoj fokus djelovanja, što bi, po ugledu na druge, bilo posve normalno.
Naša privatna incijativa ponovno je vezana za naš poslovni plan, koji ima za cilj osigurati našim budućim kupcima električnih automobila neophodnu autonomiju, koja podrazumijeva širi spektar punionica našeg brenda MOON na prostoru BiH.
Dekade ulaganja učinile su da imamo sigurno jednu od najkvalitetnijih prodajnih organizacija u regionu, pa i šire
BM: Osim elektromobilnosti, šta su još strateški ciljevi kompanije Porsche BH za godine koje dolaze?
OLOVČIĆ: Prije svega, naš prevashodni cilj jeste imati zadovoljne kupce. Ponuditi proizvod kao i usluge koje naš kupac očekuje od nas.
Zatim, zadržati i dalje educirati našu najveću vrijednost, a to su naši kompetentni uposlenici. Imati uređenu prodajno-servisnu organizaciju, educiranu prema smjernicama proizvođača, koja će moći dugoročno odgovoriti svim izazovima tržišta, pa i budućih kriza, kojih sigurno neće nedostajati.

Ovakav pristup znatno će olakšati ostvarenje naših ključnih ciljeva. Jedan od njih je daljnja implementacija elektromobilnosti.
Transformacija tržišta
BM: Koliko se u proteklom periodu promijenilo globalno i automobilsko tržište u BiH – u kojoj mjeri i na koji način je upravo Porsche Grupacija oblikovala te promjene?
OLOVČIĆ: Transformacija globalnog tržišta uzrokovana je sa dva aspekta.
Prvi i glavni je prelazak sa vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem na alternativne vidove mobilnosti. Velike klimatske promjene i energetska kriza uslovile su nove trendove, odnosno potrebu za drugačijim pristupom, što je uslovilo masovni razvoj elelektričnih i takozvanih hibridnih automobila.
Drugi aspekt koji je u značajnoj mjeri uticao na globalno, pa i lokalno tržište, jesu stalne krize, ne samo ekonomskog karatera nego i nedavne pandemije COVID koja je itekako uticala na globalna kretanja i lance snadbijevanja komponentama u autoindustriji.












