BHANSA spremna za nove izazove u 2023. godini

Nakon što je uspješno dovršila generacijski projekt preuzimanja pune kontrole nad zračnim prometom iznad BiH, BHANSA je i pandemijsku krizu uspješno prebrodila, ali sad se pred nas postavljaju novi izazovi.

200

Nakon globalne krize u avio industriji izazvanoj pandemijom koronavirusa, ovo je – slobodno se može kazati – bila godina njenog punog oporavka. Potvrđuje to u razgovoru za Business magazine direktor Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) Davorin Primorac.

„Nakon što je uspješno dovršila generacijski projekt preuzimanja pune kontrole nad zračnim prometom iznad BiH, BHANSA je i pandemijsku krizu uspješno prebrodila, ali sad se pred nas postavljaju novi izazovi”, ističe Primorac, koji vodi jednu od rijetko uspješnih državnih agencija.

Kao što je i najavila, BHANSA je nedavno krenula u ambiciozni plan vlastitog školovanja kontrolora letenja, kako bi riješila sve izraženiji problem nedostatka ovih usko specijaliziranih kadrova. U prvoj fazi će to raditi uz pomoć referentne kompanije ili institucije iz inozemstva, ali bi se, za razliku od prethodnih godina, školovanje odvijalo u Bosni i Hercegovini. Nakon toga, BHANSA bi postupno i potpuno preuzela taj proces, a planovi su da se u bliskoj budućnosti, osim vlastitih, kadrovi školuju i za potrebe drugih tržišta.

„Kako je u pitanju vrlo traženo zanimanje, mnoge bogate zemlje privlače školovane kontrolore letenja diljem svijeta i nude im atraktivne poslovne ponude. S tim problemom se suočavaju i mnoge zemlje Europske unije, pa ne čudi što je jedan broj kontrolora letenja iz BiH već prihvatio ponude iz arapskih i drugih bogatih zemalja. U svijetu trenutno nedostaje oko 15.000 kontrolora letenja, a 143 oblasna i aerodromska kontrolora BHANSA-e spadaju među kvalitetnije, jer svakodnevno rade u zahtjevnim uvjetima, na malom dijelu neba reguliraju i do 1.700 letova dnevno. Kako bi se održala naša sposobnost kvalitetnog i pouzdanog pružanja usluga u zračnoj plovidbi, odlučili smo se da sami školujemo buduće kontrolore letenja za potrebe BiH, ali i drugih zemalja. Krenuli smo po sveučilištima, odnosno univerzitetima u kampanju predstavljanja studentima mogućnosti koje nudi ovaj posao“, ističe Primorac.

Kampanja je, čini se, bila itekako uspješna, jer je zabilježen veliki interes kandidata koji ispunjavaju osnovne uvjete i uskoro će se početi sa školovanjem, naravno, u ovom trenutku uz asistenciju renomirane inozemne kompanije..

„Riječ je o specifičnoj djelatnosti koja iziskuje određene sposobnosti i kvalitete koji će očito biti važni u selekciji, ali i samom školovanju budućih kontrolora. Oni „reguliraju“ zračni promet, odnosno pružaju instrukcije i informacija posadama. U selektiranju, naravno, tražimo posebne uvjete, koji uključuju kognitivne sposobnosti i zdravstveno stanje. Obuka za kontrolora zračnog prometa je zahtjevna i traje do tri godine. BHANSA snosi troškove obuke, smještaj, te naknadu tijekom studiranja. Nakon uspješne obuke, stipendisti dobivaju stalni posao u našoj agenciji“, ističe Primorac, koji je uvjeren je kako se BiH brzo može pozicionirati kao regionalno središte za školovanje kontrolora leta.

Naime, uz uspješnu kontrolu sve gušćeg zračnog prometa iznad BiH, BHANSA aktivno sudjeluje u brojnim regionalnim i europskim projektima, a školovanje kontrolora leta dugoročno bi moglo etablirati ovu agenciju kao iznimno važnu kariku u europskom zračnom prometu.

„Mnogo toga smo započeli i u ovoj godini, a uvjeren sam kako ćemo u 2023. vidjeti konkretne rezultate tog rada. BHANSA je institucija kojom se ova država može ponositi, a velike zasluge za to pripadaju našim uposlenicima koji obavljaju zahtjevne i odgovorne poslove“, ističe direktor BHANSA-e Davorin Primorac.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here