Integritet u poslovanju Centralne banke BiH u službi borbe protiv korupcije

Integritet u poslovanju Centralne banke BiH (CBBiH) u službi borbe protiv korupcije, bila je tema današnjeg druženja sa novinarima u CBBiH u Sarajevu tokom koga je compliance officer Sanja Romić-Bajramović predstavila ulogu i značaj compliance funkcije.

95

Radi se, kako je istakla, o praktičnoj potrebi da se u jednoj instituciji od državnoga značaja, više pažnje posveti poslovanju s integritetom, poslovnoj etici, jer svaka nepravilnost u radu predstavlja reputacijski rizik, što posljedično utječe na povjerenje javnosti i građana u rad CBBiH.

Romić-Bajramović je naglasila da je uspostava compliance programa kontinuiran proces, te da se compliance mahom bazira na procjeni rizika, koji se mora redovno ažurirati.

“U zavisnosti od procjena rizika se preduzimaju određene aktivnosti u određenim poslovnim procesima. Oni koje su kod nas sa aspekta Centralne banke najizloženiji, da tako kažemo, tom nekom riziku, su procesi zapošljavanja i provođenja javnih nabavki. To je ono što je u ovom momentu fokus djelovanja compliance funkcije”, dodala je Romić-Bajramović.

Podsjetila je da je ta funkcija uspostavljena 2020. godine kada je započela izgradnja compliance programa, dodajući da ima još dosta posla da se uradi, ali da se s onim što su dosad uradili mogu izdvojiti u odnosu na neke druge javne institucije.

Normativni okvir   u okviru kojeg ta funkcija djeluje prije svega je Etički kodeks CBBiH koji je usvojen krajem jula prošle godine. Dodatno, donesen je i potpuno novi Pravilnik o internom prijavljivanju korupcije i drugih nepravilnosti koji je u primjeni od decembra prošle godine, a usvojene su i dvije vrste smjernica, kao provedbenih akata, koje posebno tretiraju upravljanje situacijama sukoba interesa i smjernice za poklone i gostoprimstva.

“Nije svrha compliance programa da progoni, da vrši kojekakve istrage, kažnjava ljude, sankcioniše, da unosi neki strah u organizaciju. Svrha compliance programa je da utiče na svijest ljudi zašto neke prakse nisu poželjne i nisu prihvatljive, a zašto neke druge jesu, ali i da preventivno djeluje”, istakla je Romić-Bajramović.

Novi pravilnik, osim mogućnosti prijavljivanja korupcije, predviđa i mogućnost prijavljivanja bilo koje druge nepravilnosti uočene u radu CBBiH. Najznačajnija aktivnost je svakako uvođenje  antikorupcijskog alata Etička linija, što svrstava CBBiH u red malobrojnih javnih institucija koje su implementirale taj sistem. Radi se o eksternom zaštićenom online sistemu koji nudi mogućnost anonimne prijave o postojanju korupcije i drugih nepravilnosti.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here