Od električnog Volkswagen T2 Bulli-a do ID. Buzz-a

Renesansa genijalne ideje

88

Njemačka prvi put postaje prvak Evrope u fudbalu, u Švedskoj se osniva bend pod imenom ABBA, a prvi električni kombi silazi sa proizvodnje trake u Wolfsburgu…
Godina je 1972. – malo ljudi zna da se zapravo te godine rodio san o potpuno električnom „Bulli“-u, san koji postaje stvarnost 50 godina kasnije sa ID. Buzz-om. Putujemo zajedno nazad kroz vrijeme do samog začetka ideje o ovom kombiju.

Volkswagen je prije više od 50 godina utemeljio ideju o potpuno električnom ID. Buzz-u, koji u svojim genima ima brojne generacije Volkswagen kombija: Adolf Kalberlah je 1970. osnovao “Future Research” razvojni centar koji je dizajnirao prve Volkswagene sa električnim pogonskim sklopovima. Dvije godine kasnije, Volkswagen je predstavio električni kombi baziran na T2 – prvo kao testno vozilo a nakon toga se proizvodio u manjim serijama sa nadogradnjama po želji.

Vizija električnog “Bulli”-a je rođena, iako još uvijek ne u potpunosti praktična. Prvi prototip T2 je bio kamionet sa otvorenim tovarnim prostorom – težio je 2,2 tone i nosio 880 kilograma teške baterije kapaciteta 21.6 kWh, koje su usporedbi sa današnjim sistemima baterija bile ne samo teške nego su skladištile znatno manje energije.

Pedeset godina kasnije, kao rezultat dugogodišnjeg istraživanja i razvoja, baterije u prvoj generaciji ID. Buzz-a imaju kapacitet od 77 kWh i težinu od 500 kilograma. Tehnološki progres je donio značajno poboljšanje voznih karakteristika i dometa te omogućio potpuno električnom ID. Buzz-u da nađe svoje mjesto na tržištu.

Kada govorimo o voznim karakteristikama, električni T2 iz 1972. je bio baziran na platformi konvencionalnog T2, za posljedicu je baterija morala biti postavljena u tovarni prostor tako da se može lako zamijeniti. S druge strane, ID. Buzz je konstruisan na Modular Electric Drive Kit (MEB) platformi sa potpuno novom arhitekturom za električna vozila, što je omogućilo postavljanje baterijskog sklopa u pod vozila. Rezultat je niži centar mase koji garantuje sigurnost i mnogo dinamičniju, zabavniju vožnju. Također, pojavile su se nove prilike u dizajnu unutrašnjosti sa mnogo više raspoloživog prostora i potpuno novim osjećajem prostranosti.

Kako više nema motora naprijed, omogućen je znatno veći ugao upravljanja što ID. Buzz-u donosi još jednu prednost; krug okretanja je samo 11 metara, kao kod kompaktnog Golfa. Opuštena vožnja čak i u skučenim prostorima čini ga savršenim za uske gradske ulice i parkinge.

Budući da je električni T2 imao domet od samo 85 kilometara sa jednim punjenjem, u Berlinu je 1978. prilikom testiranja flote od 7 vozila T2, prvi put predstavljen metod zamjene baterija, u to vrijeme veoma inovativno rješenje. Bilo je potrebno samo pet minuta da se da se prazne baterije zamjene punim na stanici za zamjenu u Tiergarten distriktu. Na ovaj način se riješio problem čekanja od nekoliko sati, koliko je bilo potrebno za proces punjenja.

Princip zamjene baterija se više ne koristi jer su performanse punjenja neizmjerno unaprijeđene. Baterije ID. Buzz-a je na primjer moguće napuniti od pet do 80 posto za otprilike pola sata, zahvaljujući maksimalnom kapacitetu punjenja od 170 kW na stanicama za brzo punjenje.

Utičnica za punjenje na T2 električnom kombiju je rijetko kada bila potrebna jer je 880 kg teška baterija bila zamjenjiva.

Volkswagen je još 1970-ih razvijao sisteme za upravljanje energijom. T2 električni kombi je imao sistem za rekuperaciju energije koji je za dopunjavanje baterija koristio kinetičku energiju oslobođenu prilikom kočenja, što je za to vrijeme bilo tehnološko remek djelo. Ova tehnologija je značajno unaprijeđena i optimizirana za ID. Buzz ali je osnovni princip, generisanja energije pomoću inercije u zatvorenom sistemu, ostao isti. Ovaj sistem povećava domet za 20 do 30 procenata.

Dramatične promjene tokom pet decenija

Zahvaljujući tehnološkom napretku došlo je i do nekih fundamentalnih promjena. Ko je mogao, davne 1972. zamisliti da će jednoga dana moći naučiti svog Bulli-a da se sam parkira, kao što danas može ID. Buzz-a, ili da razgovara s njim preko glasovnog upravljanja i recimo zamoli Bulli-a da podesi temperaturu u vozilu ili da izračuna rutu sa pauzama za punjenje?

Ono što je počelo kao pionirski rad sa T2 je danas, 50 godina kasnije, realnost. Progresivan i svestran, ID. Buzz u sebi kombinuje najznačajnije automobilske trendove današnjice kao što su elektromobilnost, inteligentno umrežavanja i informacione sisteme, over-the-air ažuriranje i tehničke preduslove za autonomnu vožnju.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here