JYSK kontinuirano ulaže u edukaciju svojih zaposlenika

Jadranka Čulo Petrović, HR menadžerica u JYSKu za Sloveniju, Hrvatsku, BiH i Srbiju, za Business Magazine objašnjava šta tu skandinavsku kompaniju čini jednim od najpoželjnijih poslodavaca na svijetu.

121

Na osnovu anketiranja 150 hiljada radnika multinacionalnih kompanija iz 58 zemalja, poslovni magazin Forbes svrstao je JYSK na 376. mjesto među 750 najboljih poslodavaca na svijetu. Šta tu skandinavsku kompaniju čini tako poželjnim mjestom za izgradnju poslovne karijere, u razgovoru za Business Magazine objašnjava Jadranka Čulo Petrović, HR menadžerica u JYSKu za Sloveniju, Hrvatsku, BiH i Srbiju.

BM: Šta je pokazala posljednja interna anketa o zadovoljstvu JYSKovih zaposlenika – da li je potvrđen epitet jednog od najboljih poslodavaca među multinacionalnim kompanijama?

ČULO PETROVIĆ: Veoma nam je važna dvosmjerna komunikacija i zato smo uvijek otvoreni da čujemo mišljenja naših kolega. Upravo iz tog razloga u našoj kompaniji svake druge godine organizujemo internu anonimnu anketu zadovoljstva zaposlenih, kojoj mogu pristupiti svi naši zaposlenici. Posljednju smo organizovali početkom ove godine i sa zadovoljstvom mogu da kažem da je čak 100  posto naših zaposlenih u BiH učestvovalo u ovoj anketi. To puno govori o tome da je našim zaposlenima stalo i da su motivirani.

Jednako tako, to nam je od velike važnosti jer ćemo upravo sva ta mišljenja uzeti u obzir pri kreiranju budućih poslovnih odluka. Kada je riječ o budućnosti, kao i do sada, cilj nam je da 90 posto menadžerskih pozicija popunjavamo sa zaposlenima koje smo gradili interno tokom vremena i da omogućimo napredak onih koji JYSK vide kao dugogodišnjeg poslodavca i partnera.

BM: Na čemu se prvenstveno temelji zadovoljstvo zaposlenika JYSKa, a šta su, s druge strane, eventualne manjkavosti na koje su ukazali anketirani radnici?

ČULO PETROVIĆ: U ovome trenutku još uvijek je prerano izaći s konkretnim mjerama, s obzirom da trebamo temeljno analizirati dobivene rezultate, ali na prvu je vidljivo da su zaposlenici najviše zadovoljni međusobnom saradnjom i atmosferom u prodavnicama.

BM: U Bosni i Hercegovini JYSK je također redovno u vrhu liste najpoželjnijih poslodavaca – na koji način ste uspjeli pomiriti skandinavsku i balkansku poslovnu kulturu, odnosno istovremeno postići visok nivo radne discipline i zadovoljstva radnika?

ČULO PETROVIĆ: Rekla bih da je tu riječ o našoj specifičnoj skandinavskoj kulturi. Zaista se trudimo da našim zaposlenima osiguramo pozitivno radno okruženje, kako bi se svi osjećali prijatno, zadovoljno i motivisano.

Također, kroz sad već tradicionalne team buildinge – Family day okupljanja sa porodicama zaposlenih uz roštilj i godišnji regionalni party za sve zaposlene, trudimo se da se kroz neformalna druženja zabavimo, ali i proslavimo sve postignute uspjehe.

BM: Važan segment HR strategije JYSKa je kontinuirano ulaganje u razvoj i edukaciju zaposlenika – koje sve opcije te vrste su na raspolaganju onima koji žele sticati dodatna znanja i iskustva te napredovati unutar kompanije?

ČULO PETROVIĆ: Ono što je specifično za našu kompaniju jeste to da kontinuirano ulažemo u edukaciju naših zaposlenih kroz različite programe. Trudimo se da na taj način podstaknemo njihovu motivaciju i osiguramo prostor za njihov napredak i usavršavanje, ali i dugoročnu karijeru u JYSKu.

Od razvojnih programa izdvojila bih Store Manager Trainee, u koji ulaze eksterni i interni kandidati koji pretendiraju na poziciju rukovoditelja prodavnice (store managera). Zatim, District Manager Trainee program, za kandidate koji mogu postati regionalni rukovoditelji prodaje, a za one sa najviše potencijala tu je Retail Manager Trainee program za menadžere maloprodaje.

Ove godine pokrenuli smo i naš novi program – Talent akademiju, za talente u kojima vidimo potencijal da kroz godinu-dvije postanu dio rukovodećeg kadra, ali za to još u ovom trenutku nisu spremni. Plan nam je raditi sa njima i razvijati njihove potencijale kroz godinu dana, kako bi bili spremni za narednu stepenicu na svom karijernom putu.

BM: Koliko bitan faktor za zadovoljstvo zaposlenika JYSKa predstavljaju plate i sistem dodjele bonusa? Koje specifičnosti sistema nagrađivanja JYSK izdvajaju od konkurencije?

ČULO PETROVIĆ: Naravno da je plata bitan faktor, jer na kraju dana svi moramo od nečeg živjeti.

Trudimo se da budemo konkurentni u visini plate, a ono što je posebno zanimljivo je da svi naši zaposleni u prodavnicama mogu da ostvare i bonus u zavisnosti od rasta prometa pojedine prodavnice u odnosu na prethodnu godinu. To znači da postoje i razlike u isplaćenom bonusu između samih trgovina, a visina bonusa zavisi samo od rasta prometa – dakle, gornja granica iznosa ne postoji.

Ovakav sistem pokazao se jako uspješnim, jer su zaposlenici motivirani za rad, a budući da se bonus na promet isplaćuje na temelju zajedničkog rada, bez obzira na radno mjesto u trgovini, ovaj model iznimno potiče timsku atmosferu. Ono što je najbitnije, jeste da na taj način imamo zadovoljne zaposlenike, ali i kupce, koji dobivaju najkvalitetniju uslugu.

BM: Zadovoljan zaposlenik, posebno u branši u kojoj djeluje JYSK, svojevrsna je garancija i za zadovoljstvo kupaca – na kojem nivou je taj odnos, kako ste spriječili njegovo narušavanje u pandemijskom periodu i šta su na tom planu prioriteti kompanije u narednom kratkoročnom i srednjoročnom periodu?

ČULO PETROVIĆ: Cijenimo iskrenost i poštenje, otvorenu komunikaciju i pravo svih zaposlenika da daju svoje mišljenje. Jedino uz otvorenu komunikaciju možemo se dalje razvijati i biti bolji.

Biti Skandinavcem ne znači samo imati povjerenja u svoje zaposlenike i pružati im izvrsne uslove rada. To, također, znači imati važnu ulogu u vezi svoje ponude. Našim kupcima nudimo proizvode u skandinavskom stilu, koji se temelji na savremenom i minimalističkom dizajnu, ali i jednostavnu i brzu uslugu. Svaki naš kupac može odabrati način i mjesto kupovine (prodavnica, Click&Collect, web shop), a ukoliko kupcu ne odgovara proizvod iz bilo kojeg razloga, može ga bez problema zamijeniti ili vratiti na njemu najjednostavniji način.

Što se tiče naših zaposlenih, najponosniji smo na činjenicu da smo uspjeli sačuvati stabilnost kompanije, koja je i dalje u velikoj ekspanziji, te da u JYSKu niko nije izgubio posao zbog pandemije, kao ni posljedične krize.

 Društvena odgovornost

BM: Poželjan poslodavac gotovo u pravilu je i društveno odgovorna kompanija – koliko su ta dva pojma neodvojiva u slučaju JYSKa i koje su njegove najznačajnije aktivnosti u segmentu podrške široj društvenoj zajednici?

ČULO PETROVIĆ: Svaka od kompanija s ekspanzijom i rastom poslovanja ima obavezu odgovornog ponašanja, kako prema prirodi, tako i prema ljudima. Kako kompanije rastu i imaju sve veće uticaje, postaje sve važnije usredotočiti se na održivost te, u skladu s tim, osigurati i zapošljavanje kompetentnog kadra. To je ključno po pitanju odgovornog poslovanja, ali i po pitanju ispunjavanja očekivanja mladih kadrova, koji su svjesni važnosti društvene odgovornosti kompanije. Danas, kada se odlučuju prijaviti za posao u određenu kompaniju, to je jedan od bitnih faktora.

JYSK ulaže značajne napore u aktivaciju svijesti naših kupaca i partnera s kojima sarađujemo. Imamo ambiciozan plan – do 2030. godine prepoloviti emisije stakleničkih plinova koji nastaju opskrbom električnom energijom i grijanjem prodavnica, distribucijskih centara i ureda. Paralelno radimo na povećavanju efikasnosti naših objekata, prelasku na obnovljive izvore električne energije te na postupnom izbacivanju fosilnih goriva iz upotrebe. Također, potičemo i naše partnere u lancu opskrbe i transportu da nam se pridruže u naporima da do 2050. godine u svim aktivnostima postignemo nultu emisiju ugljičnog dioksida.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here