Business velikani: Kako je Herman Miller dizajnirao rješenja za maksimalnu produktivnost

Mnogi ljudi znaju ponešto o dizajnu i ergonomiji Herman Miller namještaja, ali malo njih zna priču iza njegovog inspirativnog rasta i historije. Pripremila:Mirela Haskić-Suša

13

Herman Miller, Inc. je američka kompanija koja proizvodi uredski namještaj, opremu i kućni namještaj. Njegovi proizvodi uključuju Equa i Aeron stolicu, Noguchi sto, Marshmallow sofu i Eames Lounge Chair Ottoman. Danas je, uz klasične komade i nove dizajne za dom, Herman Miller priznati inovator u savremenom uređenju enterijera, rješenjima za zdravstvena okruženja i srodnim tehnologijama i uslugama. Kompanija djeluje kroz nekoliko divizija, robnih marki i distribucijskih kanala, uključujući Herman Miller, Herman Miller Healthcare, Nemschoff, Geiger International i zastupstva u nezavisnom vlasništvu.  Sjedište kompanije je u Michiganu, Sjedinjene Američke Države, a proizvodne pogone imaju i u Kini, Italiji i Ujedinjenom Kraljevstvu te prodajne urede, trgovce, nositelje licenci i kupce u više od 100 zemalja. Godišnji prihod kompanije iznosi 2,6 milijardi dolara, te upošljava oko 8.000 ljudi. Na čelu kompanije je Andi Owen, izvršna direktorica. Proizvodi ove kompanije dostupni su u Bosni i Hercegovini putem kompanije FEF, ovlaštenog dealera.

Kupovina dionica

Historija Herman Miller kompanije je započela kada se 18-godišnji DJ De Pree našao na čelu nove Star Furniture Company u Michiganu, tradicionalnog proizvođača namještaja za spavaće sobe osnovanog 1905. godine. Nakon 10 godina rada, DJ De Pree imenovan je za predsjednika kompanije. Nakon što je stekao određeno iskustvo, uvjerio je svog punca, Herman Millera, da kupi većinu dionica u kompaniji. Kompanija je nakon toga preimenovana u Herman Miller Furniture Company.

Ubrzo nakon preuzimanja kompanije, počinje Velika depresija, zbog čega je bilo potrebno promijeniti smjer kompanije. Godine 1930., De Pree je imao slučajan sastanak s dizajnerom Gilbert Rohdeom koji ga je uvjerio da se odmakne od tradicionalnog namještaja i fokusira na proizvode koji će više odgovarati promjenjivom životnom stilu Amerikanaca. Početkom 1930-ih, Herman Miller počinje proizvoditi moderni namještaj za široke mase. Ovo je bio pametan potez, te je 1939. godine kompanija otvorila svoj prvi izložbeni prostor u poznatom čikaškom Merchandise Martu. Od tog trenutka, rast  kompanije se svake godine povećavao. Samo tri godine nakon otvaranja tog izložbenog prostora u Chicagu, Herman Miller otvorio je drugi izložbeni prostor u Los Angelesu. Nepunih deset godina nakon što je Herman Miller predstavio svoju prvu liniju modernog namještaja, uspostavlja novu saradnju s Gilbert Rohde, ali ovaj put za dizajn uredskog namještaja. Udruživanje s Rohde’s Executive Office bila je velika prekretnica, jer je kompanija ušla na tržište uredskog namještaja, nešto po čemu je danas poznata širom svijeta.

Od tada kompanija počinje sarađivati sa poznatim dizajnerima kao što su George Nelson, Isamu Noguchi, Bill Stumpf, Don Chadwick, te Charles i Ray Eames. Kada je Rohde preminuo 1944. godine, De Pree je počeo tražiti novog direktora dizajna. Tako je primjetio rad George Nelsona i njegov traženi dizajn ugradbenih ormara, Storagewall, te mu je ponudio poziciju direktora dizajna u Hermanu Milleru. S Nelsonom na čelu dizajnerskog odjela, Herman Miller se počeo oblikovati kao cijenjena kompanija modernog namještaja. Osim dizajna logotipa za kompaniju, Nelson je stvorio novi korporativni imidž za Herman Miller namještaj.

Tokom druge polovice 20. stoljeća, kompanija je nastavila sarađivati s novim dizajnerima što je rezultiralo nagrađivanjem namještaja. Kako je sve više kolekcija predstavljeno,  čitav svijet je počeo primjećivati ovu kompaniju. Ovaj procvat poslovanja, rezultirao je  gradnjom kompleks sjedišta u Zeelandu, Michigan, 1958. godine. Istovremeno, krenuli su u još dva velika projekta u Kaliforniji- tvornica u Veneciji i izložbeni prostor u San Franciscu. S kompanijom rastućih razmjera, 1960. godine donesena je odluka o  preimenovanju u Herman Miller, Inc. DJ De Pree postao je predsjednik uprave, a njegov sin Hugh De Pree postao je predsjednik i izvršni direktor. Iste godine osnovana je Herman Miller Research Division u Ann Arboru, Michigan.

Do 1966. godine kompanija je imala gotovo 150 zastupnika u svojoj mreži, te je proširila prisutnost na Afriku, Australiju, Kanadu, Srednju i Južnu Ameriku, Evropu, Japan, Bliski istok i Skandinaviju. Herman Miller iz Ujedinjenog Kraljevstva osnovan je 1969. godine, a kasnije je  postao mjesto evropskog sjedišta kompanije. Objekti su počeli nicati diljem svijeta. Drugi objekt u Ujedinjenom Kraljevstvu otvoren je u Bathu 1970. godine, a dodatna mjesta u Engleskoj i Francuskoj izgrađena su sredinom 1980-ih. U isto vrijeme, evropska su mjesta eksplodirala, a otvorila su se nova zastupstva u Koreji, Maleziji i Australiji. Kompanija je nastavila rasti dodajući nove proizvode i nove zaposlenike.

Inovativni proizvodi

Do ranih 1990-ih, proizvodnja nekoliko komada odavno je bila ukinuta. No, 1994. godine kompanija se vratila svojim korijenima, te lansirala stambeni namještaj. Ova kolekcija nudila je nove dizajne zajedno s nekoliko klasičnih komada uvedenih 1940-ih, 1950-ih i 1960-ih godina. Uz revolucionarnu tehnologiju, kao što je PostureFit, kompanija je stvorila nagrađivane Aeron i Mirra stolice za korištenje u domu ili uredu. Model Aeron dodaje njujorški Muzej moderne umjetnosti u svoju kolekciju dizajna 20. stoljeća. Godine 1996. počinje s radom nova proizvodna i uredska zgrada Miller SQA, te je predstavljen namještaj samostojećih sistema Arrio. Godinu kasnije, po deveti put, časopis Fortune proglašava Hermana Miller “najcjenjenijom kompanijom namještaja u SAD-u“. Godine 1998. divizija Herman Millera za dom predstavlja tepihe Meinecke i povećava svoju ponudu klasika dodavanjem Eamesovih ormarića, te jastuka, platna i stolnih vodilica koje je dizajnirao Alexander Girard. Herman Miller International predstavlja Verve sistem samostojećih stolova u Evropi. Godine 2000. pokrenut je Herman Miller RED, online poduzeće usmjereno na zadovoljavanje potreba za uredskim namještajem malih poduzeća općenito, a posebno rastuće internetske industrije, koje je godinu kasnije pucanjem dot.com balona zatvoreno. Eames stolica od oblikovane šperploče proglašena je “dizajnom stoljeća” od strane Time magazina.

Godinu kasnije, Herman Miller Resolve sistem dodan je stalnoj zbirci Muzeja moderne umjetnosti New York i zbirci Brooklynskog muzeja umjetnosti. Uvodi se program DOT (Design on Textile), koji korisnicima omogućuje prilagodbu radnog okruženja.

Jedan od najposjećenijih i najpoznatijih objekata, MarketPlace, izgrađen je 2002. godine u blizini sjedišta u Zeelandu. Dizajn zgrade poznat je po tome što je otvoren i uključuje brojne ekološke građevinske prakse. Iste godine Herman Miller predstavlja PostureFit, veliki ergonomski napredak u sjedenju, dizajniranom da podrži zdravo držanje i značajno poboljša udobnost donjeg dijela leđa. Tehnologija PostureFit nudi se kao opcija na Aeron stolici.

Herman Miller 2005. godine predstavlja stolicu Celle dizajnera Jerome Carusoa. Njegov dizajn nudi savitljive oblikovane polimerne “stanice” i petlje koje se brzo savijaju u skladu s pokretima tijela tokom radnog dana. Celle se proizvodi korištenjem zelene energije, sadrži 33 posto recikliranog sadržaja, a 99 posto se može reciklirati i rastaviti za manje od pet minuta korištenjem uobičajenih ručnih alata. Kreativni ured Hermana Millera pokreće kompaniju Sonare Technologies koja je razvila nagrađivani Babble, sistem za upravljanje zvukom za povjerljive razgovore. S ciljem podrške rastućoj bazi kupaca u Aziji, 2007. godine, Herman Miller  gradi dvije tvornice i nacionalno sjedište u Kini.  Godinu kasnije, predstavljen je Sense desk sistem, koji je dizajnirao Daniel Korb. Modularna i samostojeća ponuda, Sense je jedinstvena po svojoj montaži bez alata. Njegove komponente se zaključavaju, škljocnu na svoje mjesto, tako da se mogu brzo i jednostavno rastaviti i ponovo sastaviti. Godine 2010., Herman Miller postaje prva kompanija u industriji namještaja i jedna od prvih u svijetu koja u potpunosti svoje pogone napaja obnovljivom energijom. Earthright, nova strategiju održivosti koja se temelji na više od 50 godina učenja i predanosti okolišu predstavljena je 2014. godine, a uključuje nekoliko desetogodišnjih ciljeva, kao što je postizanje nulte količine otpada iz svih objekata, potrošnja 50 posto manje vode i smanjenje energetskog intenziteta za 50 posto.

Iste godine, predstavljen je i Healthcare Living Office, modularni pristup zdravstvenom okruženju koji omogućava njegovateljima u cijelom zdravstvenom sistemu da prilagode svoje metode, alate i prostore. Također, predstavljen je i Renew, najnoviji sto za sjedenje koji nudi cijeli niz podržanih pokreta kako bi pomogao ljudima da ostanu aktivniji i zdraviji na poslu. Predstavljen je i alat Environmental Product Declaration (EPD) koji pomaže dizajnerima enterijera i kupcima da dobiju informacije o održivosti proizvoda, omogućujući im da donose informirane odluke o kupovini.  New York Flagship, otvoren je 2016. godine, dovodeći prvi put sve brendove kompanije pod jedan krov. Godine 2021. Herman Miller je akvizirao dizajnersku kompaniju za namještaj Knoll, čime je dodatno ojačao svoju poziciju na svjetskom tržištu, a zajedno sa svojim naslijeđenim brendovima, nastavit će kao zasebni brendovi ispod MillerKnoll kišobrana. MillerKnoll će imati novi operativni model koji će “osigurati snažno vlasništvo nad markom, transformirajući industriju i redefinirajući moderni dizajn”, napisala je kompanija u saopćenju.

Herman Miller smatra se inovatorom u modernom dizajnu unutarnjih prostora, kao i za zdravstvena okruženja i povezane tehnologije. Tokom svoje historije, kompanija je preuzimala rizike i odgovarala na promjenjivo okruženje kako bi svojim kupcima ponudila proizvode visoke kvalitete koji su usmjereni na njihove specifične potrebe. Kroz saradnju s talentiranim dizajnerima, kompanija nastavlja sticati priznanje u cijeloj globalnoj zajednici kao kompanija poznata po svojoj inovativnosti, dizajnu za rješavanje problema i kvaliteti. Koliko bi Herman Miller bio ponosan na svog zeta i trenutni uspjeh kompanije koja slavi njegovo ime.

 Aeron, za ikoničnu udobnost

S više od osam miliona prodatih komada, Aeron je ergonomska uredska stolica koja je najcjenjenija i najpriznatija. Njen inovativni dizajn i podrška za niz položaja, aktivnosti i tipove tijela učinili su i zadržali Aeron ikonom. Uredska stolica Aeron revolucionirana je uredska stolica koja uz  patentirani oslonac za leđa PostureFit SL, omogućava idealno sjedenje — prsa otvorena, ramena unazad zdjelica blago nagnuta prema naprijed. Nagrađen vodećim certifikatom Cradle to Cradle V3 Silver Level, koji se dodjeljuje na temelju procjene ekološkog i društvenog učinka, Aeron se može reciklirati do 91 posto. Nova generacija, Aeron Onyx, izrađena je od do 2,5 kilograma plastike vezane za okean, što pomaže u preusmjeravanju više od 44 metričke tone plastičnog otpada iz okeana godišnje.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here