Ocjena poslovnog ambijenta 2021. godine:Stjepan Kumrić, Fabrika cementa Lukavac, direktor

U kakvom su poslovnom ambijentu poslovale domaće kompanije, saznajte kroz njihove odgovore na pitanja.

110

Kraj godine vrijeme je sumiranja godišnjih poslovnih rezultata i donošenja novih poslovnih planova i odluka. Predstavnici naših kompanija za Business Magazine govorili su o, unatoč brojnim izazovima, ostvarenim poslovnim rezultatima u protekloj godini i otkrili nam nove planove i ideje. U kakvom su poslovnom ambijentu poslovale domaće kompanije, saznajte kroz njihove odgovore na pitanja.

Kako ocjenjujete poslovni ambijent u BiH u 2021. godini?

Poslovni ambijent u BiH u 2021. u nekim oblastima se nije mnogo promijenio u odnosu na prethodne godine, ali ima i bitnih pomaka. Naravno da je COVID-19 dodatno prouzrokovao krizu bez presedana u današnjem svijetu koja utiče na sve segmente života i rada. U BiH se, kao i svuda, svakodnevno osjećaju njene ekonomske, socijalne i političke posljedice. Trenutna situacija možda nije najpovoljnija za nova ulaganja i reinvestiranja prvenstveno zbog političke i ekonomske nesigurnosti. Ali, ono što brine je svakodnevni odlazak velikog broja radnosposobnih mladih ljudi iz zemlje. Istovremeno je krajnje vrijeme da se počne pozitivnije razmišljati i pričati o poslovnim uspjesima, te da se više predstavljaju brojni dobri primjeri i prakse, jer ih zaista ima. Neophodno je raditi na stvaranju novih radnih mjesta i boljih uvjeta za rad i život, a potencijal sigurno postoji.

S kojim izazovima u poslovanju ste se susretali?

U protekle skoro dvije godine velik izazov je bio prevladavanje poteškoća koju je izazvala pandemija. Najviše smo brinuli i brinemo za zdravlje naših zaposlenih.  Nedostatak većeg broja ljudi na radnim mjestima, koji su posebno bitni za održavanje redovne proizvodnje i prodaje naših proizvoda, mogao bi eventualno ugroziti redovni tok poslovanja. Uspješno odgovaramo ovom izazovu, a Fabrika cementa Lukavac može biti primjer i drugima u BiH, kako se uz poštovanje svih propisanih pravila ponašanja i uz sprovođenje odgovarajućih mjera može ipak imati kontrola nad pandemijom. Izazov je bio i realizacija zacrtanih planova proizvodnje i prodaje naših proizvoda na koji smo uspješno odgovorili. U toku ove godine otvorili smo skoro 30 novih radnih mjesta, što je pokazatelj da smo imali pozitivan trend rasta. Izazovi su bili i projekti poput organizacije međunarodne konferencije Zelena energija iz otpada uz smanjenje CO koja je imala značajan odjek u BiH i šire.

Kakvi su planovi Vaše kompanije za 2022. godinu?

Građevinski sektor zajedno sa industrijom građevinskih materijala je specifičan, jer se posljedice ekonomske stagnacije ne osjete trenutno, nego više kao zakašnjela reakcija i smanjenje potražnje na realnom tržištu. Zato će prioritet našeg poslovanja i u narednoj godini biti na održavanju postojećeg nivoa proizvodnje i prodaje i osiguranju svih bitnih uslova kako bismo odgovorili na zahtjeve svojih kupaca, te je naš plan da svakodnevno iznalazimo nove načine za održivi rast i razvoj. Strateško opredjeljenje Fabrike cementa Lukavac je transfer i primjena inovativnih proizvodnih tehnologija s posebnom brigom za okoliš, kao i realizacija projekata povećanja energetske efikasnosti i upotrebe energije iz obnovljivih izvora, čime smanjujemo troškove poslovanja i stvaramo radno okruženje za siguran rad i razvoj kompetencija zaposlenika kao ključne snage naše kompanije. I dalje ćemo investirati u edukuciju zaposlenika i otvarati nova radna mjesta, što jeste recept za razvoj i rast naše kompanije. Također, smo već krenuli sa pripremama za jedan veliki ekološki projekt u kojem će učestvovati mladi iz cijele BiH.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here