Novi Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport

Jači trkaći automobil za kupce za GT4 klasu

2

Porsche je predstavio novi 718 Cayman GT4 RS Clubsport na Auto Show-u u Los Angelesu. Trkaći automobil sa motorom u sredini iz Weissach-a se bazira na novom putničkom automobilu 718 Cayman GT4 RS koji je također upravo predstavljen. Najznačajnija promjena je 4,0 litarski šestocilindrični bokser motor. Pogon visokog broja obrtaja je preuzet direktno iz trkačkog automobila 911 GT3 Cup i razvija 500 KS u modelu 718 Cayman GT4 RS Clubsport – 75 KS više od prethodnog GT4 Clubsport modela. Pored mnogih unapređenih detalja, fokus u razvoju novog modela 718 Cayman GT4 RS Clubsport je bio na dodatnom poboljšanju ukupnih performansi. Standardni 7-brzinski mjenjač s dvostrukim kvačilom (PDK) koji je ugrađen u automobil sada koristi svih sedam brzina, umjesto šest. Svi zupčanici imaju kraće omjere nego kod prethodnog modela. U zavisnosti od staze i propisa specifičnih za seriju, novi 718 Cayman GT4 RS Clubsport može postići vrijeme obilaska kruga koje je preko dva posto brže od prethodnog modela. Homologirano vozilo je fabrički spremno za stazu i može se koristiti u trkaćim serijama SRO širom svijeta bez daljih promjena. Početna cijena vozila je 196.000 eura (229.000 dolara) bez poreza.

„Iskoristili smo naše iskustvo iz posljednje tri godine upravljanja prethodnom modelu GT4 Clubsport, kao i želje kupaca za razvoj novog automobila,” rekao je Michael Dreiser, menadžer prodaje i distribucije u Porsche Motorsport-u. „Brže vrijeme obilaska kruga u kombinaciji s dodatnim poboljšanjem u vožnji nudi našim kupcima konkurentan proizvod za nadolazeće trkačke sezone u GT4 klasi trkaćih takmičenja širom svijeta”. Porsche je počeo nuditi Cayman GT4 Clubsport generacije 981 2016. godine, ulazeći rano u ovaj novi format utrka kupaca sa konkurentnim automobilom. Do 2018. godine je izgrađeno ukupno 421 komada. Model sljedeće generacije, koji se bazira na 718 Cayman GT4, je debitirao 2019. godine. Izuzetno uspješan automobil, sa oko 500 proizvedenih komada do danas. Jedan od razloga velike potražnje ovog vozila su niski troškovi održavanja. Upotreba dokazane tehnologije serijske proizvodnje u kombinaciji s komponentama specifičnim za utrke značajno smanjuje troškove za timove kupaca.

718 Cayman GT4 RS Clubsport nastavlja tu tradiciju i nudi dodatno poboljšanje u smislu svoje konkurentnosti. 4,0-litarski bokser motor sa šest cilindra od 500 KS koji je preuzet direktno iz trenutnog trkačkog automobila 911 GT3 Cup je skoro 18 posto jači od 3,8-litarskog motora koji se koristi u prethodnom modelu. Zahvaljujući optimizovanom ulazu zraka, maksimalna snaga se postiže pri 8.300 o/min – 800 o/min više od prethodnog motora. Novi motor radi do 9.000 o/min. Razvija 465 Nm pri 6.000 o/min umjesto dosadašnjih 425 Nm pri 6.600 o/min. Rezultat je mnogo širi upotrebljivi raspon brzina, što vožnju automobila čini mnogo lakšom, kako profesionalnim vozačima tako i amaterima.

Modifikacije na šasiji su također poboljšale upravljanje modelom 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Tehnologija amortizera je revidirana iz temelja kako bi se postigla optimizovana reakcija vozila i dodatno poboljšanje u upravljanju karoserije. Ovo je imalo značajan uticaj na ukupne performanse vozila, kao i na upravljanje istim. Nadogradnje uključuju upotrebu dvosmjernih podesivih amortizera sa poboljšanim karakteristikama, pored podesivih prednjih i zadnjih stabilizatora. Visina, nagib i vrh vozila su također podesivi. Osim toga, sada su dostupne tri različite stope opruge za prednju i zadnju osovinu. Specifični NACA kanali u haubi su dizajnirani da efikasnije usmjere protok zraka na veliki trkački kočioni sistem opremljen čeličnim diskovnim kočnicama od 380 milimetara. Porsche-ov sistem upravljanja stabilnošću (PSM) je posebno dizajniran za utrke i uključuje prekidač za kontrolu proklizavanja (TC), ABS i ažurirani sistem kontrole stabilnosti.

Odlična aerodinamika osigurava da precizno i kontrolisano upravljanje modelom 718 Cayman GT4 RS Clubsport ostaje dobro izbalansirano čak i tokom brzog ulaska u krivinu. Prednji branici sa strane i produženi prednji spojler povećavaju potisnu silu na prednjoj osovini. Otvori na lukovima točkova na krilima inspirisani modelom 911 GT3 R i zračne zavjese posebno dizajnirane da smire turbulencije zraka oko prednjih točkova, dok potpuno zatvoreno podvozje optimizuje protok zraka do difuzora na zadnjem djelu automobila. Zadnje krilo u obliku labudovog vrata je sada dobilo Gurney preklop dug 20 milimetara, kao i raspon podešavanja proširen za dvije dodatne faze.

Prethodni 718 Cayman GT4 Clubsport je bio prvi trkaći automobil u seriji koji je koristio dijelove karoserije napravljene od obnovljivog kompozitnog materijala od prirodnih vlakana. Za model GT4 RS Clubsport, ovaj materijal se još više koristi u vozilu u cjelini. Pored vrata i zadnjeg krila, od ovog materijala sada su napravljeni i poklopac motora, krila, aerodinamičke komponente na prednjem kraju i volan. Upotreba vlakna na bazi lana kao alternativa kompozitnom materijalu od karbonskih vlakana sada se može testirati u utrkama za upotrebu u putničkim automobilima. Porsche već više od 70 godina koristi utrke kao poligon za tehnologiju, procese i materijale koji se potencijalno mogu koristiti u putničkim automobilima.

718 Cayman GT4 RS Clubsport je opremljen kako bi ispunio sve preduslove koji mu omogućavaju da se takmiči u trkačkim događajima direktno iz fabrike. Ovo počinje sa zavarenim kavezom i prednjim i stražnjim podesivim Recaro trkačkim sjedištem, a nastavlja se sa 2023 usklađenim sigurnosnim pojasevima na šest mjesta i sigurnosnom mrežom, pa sve do sistema za gašenje požara i ugrađenog sistema zračnih dizalica sa tri dizalice. Nova sigurnosna spužva na strani vozača ispunjava međunarodne zahtjeve trkačke serije SRO. Sigurnosna goriva ćelija FT3 može potrajati do 115 litara goriva, što je čini pogodnom za utrke izdržljivosti. Pored toga, Porsche nudi dva različita ispušna sistema, omogućavajući modelu GT4 RS Clubsport da se takmiči na stazama sa strožim ograničenjima buke. Vozilo je također pripremljeno za naknadno dodavanje homologiranih farova ili otvora na haubi za brzo sipanje goriva kako bi se automobil brzo prilagodio noćnim utrkama izdržljivosti.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here