One prave razliku:Poduzetnice donose nove ideje, radna mjesta i jačaju ulogu žena u društvu

Brend prirodne kozmetike Organlook iza kojeg stoji uspješna poduzetnica i magistrica farmacije Lejla Mehmedović-Sofo sa svojim suprugom već odavno je našao put do potrošača i postao prepoznatljiv na tržištu. O prvim koracima u proizvodnji prirodne kozmetike, položaju žena u poslovnom svijetu te značaju jačanja i promoviranja poduzetništva žena Mehmedović-Sofo govori za Business Magazine. Razgovarala: Mirela Haskić-Suša

8

Lejla Mehmedović-Sofo svoju fakultetsku diplomu i zvanje magistra farmacije iskoristila je na najbolji način. Naime, ona je 2013. godine napravila prve korake u proizvodnji prirodne, kozmetike od biljnih ulja i putera, cvjetnih vodica, eteričnih ulja i drugih sastojaka prirodnog porijekla, pod brendom Organlook u koje je uloženo, prije svega, mnogo truda i ljubavi. Kompaniju je registrovala 2015. godine, a u proizvodnju je krenula sa svojim mužem. Na početku su razmišljali početi sa proizvodnjom organske hrane i uzgojem ljekobilja i eteričnih ulja, što ih je dovelo do kozmetike. Prve proizvode napravili su za sebe, kao zamjenu za sintetske kozmetičke proizvode koje su često kupovali. Nakon toga su svoje proizvode napravili kao poklon članovima porodice, koji su im dali ideje i za neke nove. Tako se počela širiti paleta proizvoda. Više puta su prisustvovali edukacijama izvan naše zemlje kako bi stekli znanje i dobili odgovore na pitanja koja su imali. Znanja koja su tamo stekli kombinirala je sa znanjem koje je stekla na fakultetu, što je dovelo do toga da sve recepte sama osmisli. Od samog početka, Lejla i njen suprug donijeli su stratešku odluku  da sve što rade, rade profesionalno te pokušaju napraviti prepoznatljiv brend. Tako su odmah počeli ulagati i u najkvalitetniju ambalažu koja se mogla nabaviti na našem tržištu te u lijep i privlačan dizajn, a nisu štedjeli ni na kvalitetnom printu. Hrabrim koracima, upornošću i sa puno rada, unatoč izazovima ova uspješna poduzetnica uspjela je ostvariti svoj cilj. O svom poslovnom putu, značaju poduzetništva žena i motiviranju žena na pokretanje biznisa govori u intervjuu za Business Magazine.

BM:Šta Vas je motiviralo za pokretanje linije prirodne kozmetike i kako je tekao Vaš poslovni put od ideje do prepoznatljivih proizvoda na tržištu?

MEHMDOVIĆ-SOFO: Želja i težnja da promijenimo stil života i živimo u skladu sa prirodom bile su ujedno i naša motivacija za pokretanje Organlook-a. Organlook priča počela je prije devet godina, a kako tada nije bilo lako nabaviti prirodne kozmetičke proizvode u našoj državi, odlučili smo da ih napravimo sami. Naša okolina odmah je pokazala znatiželju i interesovanje za ono šta radimo. Naišli smo na zadovoljstvo sa djelovanjem proizvoda, pozitivne kritike, odobravanje i podršku te smo naše proizvode ponudili i drugima.  Prvi proizvod koji smo napravili bio je balzam za usne, tako da mogu reći da je sve počelo od balzama za usne. Prve balzame za usne koje smo proizveli podijelili smo našim prijateljima i oni su bili oduševljeni. Kako su se mijenjale životne okolnosti i potrebe, tako su nastajali i novi proizvodi. Kada je prijateljica oboljela od karcinoma dojke, naš dezodorans u stiku je tada dobio novi oblik zbog potrebe lakšeg nanošenja i tako je nastala naša Deo krema, koja je danas naš najprepoznatljiviji proizvod. Nakon dolaska djece, došla je i Babylook kolekcija. Ljeto i problemi sa insektima i njihovima ujedima vodili su nas do naše Summerlook kolekcije. Danas Organlook paleta broji skoro 100 različitih proizvoda, a pored toga  svakodnevno radimo na razvijanju i plasiranju novih formula.

BM: Šta je to što Organlook proizvode čini posebnim?

MEHMEDOVIĆ-SOFO: Organlook ideja od početka je osmišljena kao stil života i kao takvu je prezentiramo sve ove godine. Trudimo se da Organlook proizvodi budu jedinstveni i prepoznatljivi u svakom smislu, stoga ulažemo puno ljubavi i pažnje u naš rad, želeći našim kupcima ponuditi najkvalitetniju prirodnu kozmetiku. Zasigurno, ono po čemu je naša kozmetika posebna jeste prirodnost naših proizvoda, jer za njenu proizvodnju koristimo najbolje sirovine iz prirode: cvijetne vodice, hladno prešana ulja, biljne putere i eterična ulja. Organlook proizvodi ne sadrže umjetne boje i mirise, parabene, mineralna ulja i konzervanse. Osim toga poseban značaj pridajemo ambalažama proizvoda i dizajnu etiketa. Dakle, cjelokupan proces od odabira sastojaka do konačnog sastava proizvoda i ambalaže planiran je i rađen pažljivo.

BM: Da li je ženama općenito teže uspjeti u poslovnom svijetu nego muškarcima? Koje teškoće u poduzetništvu one ne dijele sa muškarcima?

MEHMEDOVIĆ-SOFO: Biti žena u poslovnom svijetu, a posebno žena poduzetnica nije nimalo lako. Žene su suočene sa brojnim očekivanjima i osim što su poduzetnice, one su i majke, supruge, kćerke. Zbog očekivanja okoline i porodice, a i količine obaveza sa kojima se bore, ženama je zasigurno puno teže uspjeti u poduzetništvu nego što je to muškarcima. Zbog prirode žene koja je krhka i osjećajna, većina žena poduzetnica kao svoju podršku ima nekog muškarca, bilo da je to muž, otac, brat, prijatelj, koji bude glas razuma u donošenju nekih odluka ili pravljenju poslovnih poteza u momentima kada ženina osjećajnost nadvlada njen razum. I divan je osjećaj imati takvu podršku, koja vam daje snagu i vjetar u leđa da idete dalje i naprijed. Upravo zbog ovoga ne bih rekla da one ne dijele poteškoće sa muškarcima, čak suprotno, one sve dijele sa muškarcima i jedni drugima daju podršku kada je poduzetništvo u pitanju.

BM: U čemu se ogleda značaj poduzetništva žena i zbog čega je važno ohrabrivati žene da se odvaže na pokretanje vlastitih biznisa? Kako poduzetništvo žena može doprinijeti značajnijim promjenama u društvu? 

MEHMEDOVIĆ-SOFO: Biti žena poduzetnica vam daje slobodu, jer vi upravljate svojim vremenom i isto raspoređujete onako kako vama odgovara. To uveliko olakšava vašu ulogu majke, gdje imate mogućnost da pored svojih poslovnih obaveza, ipak, odvojite više vremena za svoju djecu. Također, imate fleksibilnost i najvažnije od svega radite ono što volite. Kada radite ono što volite onda vam ništa ne predstavlja poteškoću i vaš rad je maksimalno produktivan. Sve ovo mogu biti dobri motivi za poticanje žena da krenu u poduzetništvo, jer će poduzetnice donijeti nove ideje, nova radna mjesta te ojačati ulogu žena u društvu. Sretna sam da je sve veći broj žena koje se odlučuju za poduzetništvo kao put svoje karijere i način da pokažu svoje talente i svoj potencijal. Međutim, iako  poduzetništvo žena  još uvijek nije zaživjelo u mjeri u kojoj treba, zadnjih godina svjedočimo jednom buđenju i svjesnosti o značaju istog.

BM: Kakvu saradnju imate sa UniCredit bankom i koliko Vam je podrška banke olakšala u Vašem poslovnom poduhvatu?

MEHMEDOVIĆ-SOFO: Kako je Organlook dio Orea Bazaar platforme, naša saradnja sa UniCredit bankom je upravo potekla putem ove platforme. Veliki je značaj i doprinos ove saradnje, jer je Banka kupcima omogućila neke pogodnosti, a koje su nama koji nudimo svoje proizvode putem ove platforme, bili od velikog značaja i pomoći za unapređenje našeg poslovanja i povećanja prodaje.

BM: Kojim se motivima vodite u poslu i šta biste savjetovali ženama koje imaju ideje i koje su na početku poduzetničke karijere?

MEHMEDOVIĆ-SOFO: Biti koristan zajednici i društvu u kojem živimo definitivno je jedan neopisivi osjećaj satisfakcije i motiv koji nas vodi kroz ovaj posao sve ove godine. Želja nam je da budemo promjena koju želimo vidjeti i da barem malo popravimo prosjek stanja u našoj državi. Moja poruka za sve žene koje imaju ideju i koje žele krenuti ovim putem je da ostanu hrabre, ustrajne i strpljive. Hrabre u namjeri da zakorače prema realizaciji svojih ideja, ustrajne u savladavanju svih potencijalnih prepreka koje se nađu na tom putu i strpljive u čekanju ostvarenja svog sna.

BM: Koliko su u poslovnom svijetu žene podrška jedna drugoj? Koliko žene mogu biti inspiracija jedna drugoj?

MEHMEDOVIĆ-SOFO: Svaka podrška je uvijek dobro došla, ali s obzirom da se mi žene najbolje razumijemo, takve podrške imaju poseban značaj. Kroz ovaj posao sam svjedočila i doživjela puno pozitivnih iskustava kada je riječ o podršci od drugih žena. Žene u mom okruženju podržavaju se na svim poljima, apsolutno demantirajući stav da je “žena ženi vuk” i pokazujući pozitivan primjer kako je žena ženi uistinu podrška i vjetar u leđa. Uspjesi drugih žena oduvijek su mi bili radost, snaga i motivacija. Voljela bih da i moja priča drugim ženama bude inspiracija i snaga da počnu raditi ono što vole i što ih ispunjava. Želim im da budu jake i uspješne u ostvarivanju svojih snova i ideja.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here