Podaci iz više izvora svjedoče o povratku potrošačkih aktivnosti u eurozoni na nivo prije pandemije.
Evropljani izlaze iz domova kako bi kupovali, putovali, posjećivali restorane i kina isto onako kako su to činili prije pandemije, što je znak vraćanja povjerenja potrošača u cijeloj evropskoj monetarnoj uniji, piše Financial Timesa.
Podaci o ekonomskim aktivnostima u septembru ukazuju na to da se evropski potrošači osjećaju ohrabreni visokim stopama vakcinacije protiv Covid-19, uprkos nizu zabrinjavajućih ekonomskih vijesti, uključujući poskupljenja energenata, poremećaje u lancima snabdijevanja i ekonomskom usporavanju Kine.
Prema podacima o mobilnosti koje obrađuju Google i Apple, do izvjesnog oporavka došlo je zato što su škole ponovo otvorene, a zaposleni se vraćaju u kancelarije. To se ogleda u većoj upotrebi aerodroma i domaćeg javnog prijevoza u eurozoni.
Povećan broj kupovina, posjeta restoranima i kinima također „sugeriše da su potrošači sada sigurniji“, ocijenili su analitičari rejting agencije S&P. Prema podacima blagajne Mojo, prihodi od bioskopa vratili su se na nivo prije pandemije. Kreatori politike sve više prate nestandardne ekonomske mjere, poput pokazatelja mobilnosti, radi blagovremenog, ali manje sveobuhvatnog prikaza ekonomske aktivnosti od zvaničnih podataka.
Prema prošlosedmičnim podacima IHS Markit, ekonomski rast u eurozoni usporen je u septembru, jer su uska grla u lancima snabdijevanja, visoke cijene i širenje delta varijante Covid-19 naštetili proizvodnji. Indeks menadžera nabavki (PMI) kojim se mjeri korporativno povjerenje, opao je sa 59 bodova u augustu na 56,1 u septembru. Broj veći od 50 ukazuje na rast, prenio je Economis Times.
IHS Markit je saopćio da je rast aktivnosti najsporiji od aprila kada su zatvaranja zbog pandemije i dalje imala veliki uticaj u Evropi, ali su ostala znatno iznad dugoročnog prosjeka prije pandemije. IHS Markit ocjenjuje da stopa rasta ostaje solidna, ali sa izgledima da će dodatno oslabiti u narednim mjesecima.