Švicarska najskuplja za život u Evropi, Turska najjeftinija

Osim u Švicarskoj, troškovi života bili su veći u većini njemačkih susjednih zemalja

18

Njemački zavod za statistiku (Destatis) objavio je istraživanje u kojem upoređuje cijene u 36 evropskih država. Uzete su cijene iz jula ove godine, koje pokazuju da je u Evropi najskuplji život u Švicarskoj, dok je najjeftiniji u Turskoj.

„Bilo radi posla, studija ili odmora, međunarodno poređenje nivoa cijena za privatnu potrošnju pomaže pri planiranju vašeg budžeta za boravak u inostranstvu“, navode iz nemačkog Zavoda za statistiku.

„Troškovi života bili su najskuplji u Švicarskoj u julu 2021. godine. Tamo je nivo cijena bio za 51 posto viši nego u Njemačkoj. Nasuprot tome, troškovi života u Turskoj bili su za dvije trećine, 64 posto, niži nego u Njemačkoj i najniži od svih poređenih zemalja“, ističe se u saopštenju za medije.

Osim u Švicarskoj, troškovi života bili su veći u većini njemačkih susjednih zemalja; u Danskoj su potrošači morali platiti 28 posto više za kupovinu reprezentativne korpe proizvoda, u Luksemburgu za 25 posto, u Holandiji za sedam posto, u Belgiji i Austriji po pet posto više nego u Njemačkoj, u Francuskoj za četiri posto.

Poređenje s drugim evropskim zemljama pokazuje neke ogromne razlike u troškovima života: oni su bili 40 posto veći na Islandu i 30 posto veći u Norveškoj, nego u Njemačkoj.

Nasuprot tome, život je u Poljskoj je 46 posto jeftiniji od njemačkog, a u Češkoj 28 posto.

Cijene su manje u istočnoj nego u zapadnoj Evropi. U Bugarskoj, Rumuniji i Bosni i Hercegovini troškovi života su oko 50 posto niži u odnosu na Njemačku. Litvanija i Hrvatska su po 36 posto ispod Njemačke, Španija 13 i Italija devet posto.

Podaci se temelje na rezultatima Evropskog programa poređenja o paritetima kupovne moći Statističkog zavoda Evropske unije (Eurostat) i izračunima njemačkog Federalnog zavoda za statistiku. U obzir je uzet nivo cijena za 15 kategorija, uključujući hranu i piće, energiju, restorane i hotele.

Pariteti kupovne moći utvrđuju se na osnovu nacionalnih istraživanja cijena i predstavljaju kupovnu moć nacionalnih valuta u različitim zemljama. U svom najjednostavnijem obliku pariteti kupovne moći su odnosi cijena za isti proizvod u dvije zemlje u odgovarajućim nacionalnim valutama.

Pariteti kupovne moći pokazuju koliko valutnih jedinica određena količina robe i usluga košta u različitim zemljama.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here