Rijeka Una već godinama privlači veliki broj turista, te je mnogima  izbor za ljetovanje, kampovanje, regatu. Ova bosanskohercegovačka ljepotica oduvijek je inspiracija pjesnicima i slikarima, a ovaj put inspirirala je bračni par Halkić iz Bosanske Krupe na pokretanje vlastitog biznisa koji će upotpuniti turističku ponudu, te generirati nova radna mjesta. Tarik i Naida Halkić, sa svojim projektom UnatOure prijavili su se na SBF Start-up Challenge, sa kojim su u drugoj emisiji treće sezone pobijedili.

Manjak smještajnih kapaciteta

UnatOture je prvenstveno rafting agencija smještena u Bosanskoj Krupi, na rijeci Uni koja okuplja veliki broj zaljubljenika u prirodu, avanturističke sportove, adrenalin. S obzirom da već godinama radimo sa stranim, ali i lokalnim gostima, uvidjeli smo da je najveći problem sa kojim se susrećemo u Bosanskoj Krupi manjak smještajnog kapaciteta, te smo odlučili sami uraditi nešto po tom pitanju i osnovati kamp u prirodi. Kamp će biti spoj modernog i tradicionalnog. Sastojat će se od drvenih kućica za dvije i četiri osobe, sanitarnog čvora, prostora za druženje i okupljanje, igrališta za djecu,igrališta za odbojku u pijesku, nogomet i slično“, za Business Magazine kaže Tarik Halkić.

Ono što ovaj projekat izdvaja jeste cjelokupna ponuda koja će se nuditi gostima. Tako će posjetioci, osim mogućnosti smještaja u kampu koji je već u izgradnji, moći vrijeme provoditi na raftingu ili ronjenju na rijeci Uni sa licenciranim skiperima i instruktorima, a u ponudi će biti i planinarenje i obilazak turističkih destinacija na području Unsko-sanskog kantona.

„Kamp će doprinijeti boljim prilikama za dohodak u  Bosanskoj Krupi jer će obogatiti siromašnu smještajnu ponudu i time ćemo staviti Bosansku Krupu na mapu kao atraktivnu turističku destinaciju u kojoj će gosti, domaći i strani, moći uživati. Cilj nam je da Bosanska Krupa ne bude, kao što je i dosad bila, usputna, prolazna stanica gostima, već da se ciljano odluče da je posjete, a i ostanu par dana i sami se uvjere u ljepotu prirode koju naš grad, priroda i Una nude. Samim tim turizam će stvoriti poslove u lokalnom turističkom sektoru, kao i u srodnim djelatnostima“, dodaje Halkić.

Sam rafting u Bosanskoj Krupi i nije toliko isplativ ako ne postoji popratni sadržaj prvenstveno smještaj koji proširuje tržište i sezonu.

„Dosta puta se desilo da nam dođu gosti na rafting i zbog lošeg vremena odgode po nekoliko puta. U međuvremenu smo goste smještali gdje god smo stigli. Ovaj put bi gosti bili kod nas u kampu. Isto tako nismo ni vremenski i sezonski ograničeni, širimo sezonu tokom čitave godine i u narednom periodu u planu je razvijanje i zimskog turizma gdje bi glavna atrakcija bilo istraživanje naših planinarskih staza uz planinarsko društvo. Ukoliko ovu ponudu svu spojimo u jedno, imat ćemo vrlo dobar plan da osiguramo isplativost kako finansijsku tako i priliku za nova širenja“, pojašnjava Halkić.

Halkićeva supruga Naida, zajedno sa ostatakom porodice, bila je najveća podrška u ovom projektu. Oboje su odrasli na obalama rijeke Une, veliki su zaljubljenici u prirodu i to je nešto ih je i zbližilo. Od samog početka, Naida je aktivan član Halkićevog tima, bilo da je riječ o organizaciji, raftinzima ili gostima.

„Kamp više nije samo moja ideja nego naša i radimo oboje na tome da ostvarimo naš zajednički cilj i planove za budućnost“, dodaje Halkić.

Vjetar u leđa

Inače, Halkić pored stalnog posla, u slobodno vrijeme radi kao skiper na raftingu. Vremenom je završio obuke za spasioca na vodi i pod vodom i za ronioca, kao i obuku za vožnju čamaca – skiper i za vožnju čamaca sa motorom do 15 metara dužine.Na ideju o kampu bračni par Halkić je gledao kao nešto što će se realizirati u budućnosti. Prelomni trenutak desio se kada su imali 150 gostiju na raftingu, a Bosanska Krupa u tom trenutku nije imala dovoljno smještajnih kapaciteta za sve te goste, te su im morali smještaj obezbijediti i u Bihaću i Cazinu. SBF Start-up Challenge pratili su od prve sezone i odlučili se prijaviti više s ciljem promocije, jer je marketing izuzetno važan za njihovo poslovanja te o pobijedi nisu ni razmišljali.

„Kada smo dobili poziv da predstavimo našu ideju, bili smo jako uzbuđeni i sve vrijeme dok smo bili u studiu nismo ni pomišljali da bi baš mi mogli biti pobjednici. Naša ideja pored drugih nam se činila nekako smiješnom, s obzirom da je konkurencija bila jaka, a mi smo samo željeli da osnujemo kamp u prirodi, objedinimo našu ponudu i pomognemo u promociji našeg grada i rijeke Une“, ističe Halkić.

Pobjeda na SBF Start-up Challenge-u je prvi korak i  vjetar u leđa  da svoju ideju počnu provoditi u djelo.

„Iako možda sredstva ne izgledaju dovoljna da se može pokrenuti ozbiljan biznis, dosta znači u prvom koraku i spremnosti na rizik i na daljnji trud. Ovi pozivi su svima sigurno dobro došli i nadamo se da će se u narednom periodu javiti  još sponzora koji će podržati ovakve pozive i dati mogućnost mladima“, dodaje Halkić.

Trenutni planovi za budućnost usmjereni su na ovaj projekat te je teško očekivati da se sve aktivnosti završe u kratkom roku,kako finansijski tako i fizički.

„Ukoliko uspijemo onda se nadamo da će to biti jedna dobra baza i osnova za nas ali i lokalnu zajednicu. Pored ovih obaveza svakako ne smijemo zaboraviti i porodicu koja je iznad svega ovog“, kaže Halkić.

Finansijska sredstva najveća koćnica za pokretanje biznisa

Nedostatak hrabrosti, finansijskih sredstava i podrške države osnovni su razlozi zašto se mladi ljudi teško odlučuju pokrenuti vlastiti biznis, te biraju „lakši“ put, a to je odlazak iz Bosne i Hercegovine. Istog mišljenja je i Halkić, koji kaže da najveći problem s kojim se mladi suočavaju kada je u pitanju poduzetništvo nedostatak hrabrosti da se pokrene nesto novo, ma koliko ideja i projekt bili dobri i isplativi.

„Svi su svjesni da je BiH relativno mala država i da se teško istaknuti i probiti na domaće i strano tržište. Za to treba dosta rada, zalaganja i žrtvovanja. Nama je najveći problem predstavljao nedostatak novčanih sredstava. Prijavljivali smo se na više od 50 poziva za projekte ali nažalost veće podrške nije bilo. To je osnovni i glavni problem, finansijska sredstva. Pored ovog problema dosta fali inovacija u poslu, ozbiljnosti i spremnosti na razna odricanja pogotovo u početku“, pojašnjava Halkić.

PREKOMirela Haskić-Suša
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here