Evropska unija mora zacrtati milion javno dostupnih punionica za električna vozila do 2024. i tri miliona do 2029. kako bi potaknula potrošače da prihvate novu tehnologiju, poručili su proizvođači automobila. |
„Komisija EU-a mora brzo reagirati i postaviti obavezujuće ciljeve proširenja infrastrukture punjenja u državama članicama“, rekao je predsjednik Udruženja evropskih proizvođača automobila Oliver Zipse, izvršni direktor njemačkog BMW-a.
„Inače će doći u pitanje čak zacrtano smanjenje (štetnih plinova) u borbi protiv klimatskih promjena“, upozorio je Zipse. Podaci iz industrije pokazuju da je EU u 2020. imao 224.538 javnih punionica. Strogi ciljevi pomoći će i proizvođačima automobila i operatorima elektroenergetskih mreža u planiranju, poručila je ACEA u pismu potrošačima i održivim transportnim skupinama, čiji su supotpisnici i udruženje potrošača BEUC i savez nevladinih udruga T&E. EU je postrožio propise o emisiji štetnih plinova i proizvođači su na tržište počeli izbacivati nove modele električnih vozila. Njihova prodaja raste u posljednje vrijeme, potaknuta, između ostalog, i subvencijama vlada, oslonjenih na evropski program oporavka od pandemije koronavirusa. Problem je manjak javnih punionica, koje bi trebale biti nadopuna onima na radnom mjestu i u kući, i široka lepeza tarifa i načina plaćanja. EU bi trebao usvojiti jedinstvene standarde, ističu udruženja, a predlažu i plan o izgradnji oko 1.000 punionica za vodik do 2029. godine. Njemačka vlada usvojila je u srijedu nacrt zakona koji predviđa hiljadu brzih punionica uz autoceste do kraja 2023. godine, uz procjenu potrebnih ulaganja od dvije milijarde eura, navodi Reuters. |
|