Žene trebaju biti hrabre i imati svoj stav

Dželila Čurt je dugogodišnje iskustvo sticala u finansijskim institucijama, a trenutno je na čelu Nova BH televizije. U poslu uvijek traži veće izazove te kontinuirano razmišlja o tome kako može više doprinijeti u svom poslovnom okruženju i kako može pozitivno uticati na druge.

350

Dželila Čurt je dugi niz godina radila u svjetskoj revizorskoj kući, a nakon toga  karijeru je gradila na ključnim pozicijama u finansijskim institucijama.Na mjesto direktorice televizije i finansija Nove BH, imenovana je u aprilu prošle godine. Njen poslovni put obilježilo je mnogo truda, rada i konstantan razvoj poslovnih vještina.

Spremnost za promjene

„Imala sam priliku blisko sarađivati sa uspješnim ljudima iz bankarstva, investicionih fondova, uslužnog sektora, privrede i međunarodnih organizacija. Neki od njih su ostavili izuzetan dojam na mene, mnogo sam naučila i to znanje danas primjenjujem i razvijam. Svaka promjena je donijela nešto novo. Pronaći motivaciju u svakom trenutku za ono što radite je možda i najveći izazov. Pored toga, trebate biti spremni na promjenu. Prirodno je da kada se profesionalno razvijate u nekom trenutku tražite i veći izazov. To je ono što me pokreće“, za Business Magazinekaže Dželila Čurt.

Da bi jedna žena bila uspješna u biznisu, njen je stav, trebala bi prije svega vjerovati sebi i svojim instinktima.

„Biti uspješna poslovna žena znači biti hrabra, znati zašto nešto radite i kako možete pozitivno uticati na druge. Uspješna žena je puna samopouzdanja, ima želju da stalno uči i da se razvija. S druge strane, uvijek će biti onih koji će sumnjati da možete uspjeti u poslovnom svijetu samo zato što ste žena“, dodaje Čurt.

Položaj žena u biznisu u BiH, prema njenim riječima, danas je puno bolji nego prije 20 ili 50 godina, ali to još uvijek nije dovoljno dobro. Ističe da tržište rada sve više prepoznaje poslovne vještine žene – njenu praktičnost, fokusiranost, lični doprinos ciljevima kompanije te je zbog toga danas mnogo više žena na rukovodećim pozicijama nego ranije.

„Broj uspješnih poslovnih žena će i dalje rasti, neminovno je. Međutim, žene će i dalje imati primarnu ulogu u porodici, stubu društva, to je prirodno. Ženama je veći izazov uspostaviti balans između poslovnog i privatnog, a to nekad može uticati na dinamiku napredovanja“, pojašnjava Čurt.

Žene teže perfekciji

Iako podaci pokazuju da žene ne pokreću kompanije jer se boje neuspjeha, Čurt smatra da to nije glavni razlog, nego da žene općenito opreznije donose odluke.

„Mislim da je tu više u pitanju vječna dilema koju kao žene imamo: perfekcija naspram praktičnosti. Žene mnogo energije troše da nešto što rade bude savršeno, a nekad ako to nešto nije savršeno, mogu doživjeti kao vrstu neuspjeha, iako je to daleko od istine. Ne mislim da žene izbjegavaju da se nametnu, prosto nam genetski kod ne dozvoljava da srljamo. Senzibilnije smo, pa uvijek više faktora uzmemo u obzir“, kaže Čurt.

A kada je posao u pitanju, ova uspješna, poslovna žena uvijek razmišlja o razlogu zašto nešto radi, kako može više doprinijeti i kako može pozitivno uticati na druge.

„Mladim ženama bih savjetovala da cijene sebe prije svega, svoje znanje, da budu hrabre i imaju svoj stav. Svaki uspjeh je rezultat truda, samopouzdanja, ali i strpljenja. Na tom putu, nemojte izgubiti sebe“, dodaje Čurt.

 Moć jedinstva

Ono što je bitno naglasiti jeste da su žene danas shvatile moć jedinstva i koliko zajedničkim snagama i radom mogu napredovati.

„Tradicija odgoja djece i mladih na ovim prostorima dugo je podržavala isključivo takmičarski duh, da ne govorimo o odgoju djevojčica. Danas je to puno drugačije. Zdrava konkurencija je uvijek dobra i rekla bih poželjna, ali žene su konačno shvatile važnu stvar. Jedna uspješna žena može biti jaka i imati moć u jednom trenutku, ali grupa uspješnih žena se ne fokusira na moć, već na nešto mnogo snažnije, a to je uticaj. Uticaj je ono što doprinosi napredovanju, manji je pritisak koji žena individualno može osjećati, razvija se osjećaj pripadnosti. Danas su žene mnogo veća podrška jedna drugoj nego prije“, ističe Čurt.

 

PREKOMirela Haskić-Suša
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here