Kvalitet imamo, u dizajnu smo gazde

Na ovogodišnjem prestižnom sajmu namještaja IMM Cologne u Kelnu, 16 zvučnih bosanskohercegovačkih brendova namještaja imalo je šta ponuditi zahtjevnim i sofisticiranim kupcima.

109

Među više od 12.000 izlagača iz 50 zemalja svijeta koji su u njemačkom Kelnu predstavili svoje proizvode na Međunarodnom sajmu namještaja IMM Cologne, bilo je 16 zvučnih imena bosanskohercegovačkih proizvođača, koji su izložili i ponudili svoje proizvode. Njih sedam je izložilo svoj namještaj na zajedničkom, nacionalnom štandu u okviru nastupa na ovom prestižnom sajmu kojeg je Vanjskotrgovinska komora BiH za domaće kompanije organizirala jubilarni 10. put. Ostalih devet su kroz višegodišnje učešće na IMM Cologne te razvoj mreže kontakata, brojnosti i lojalnosti kupaca, ali nadasve kvalitet i umijeće izrade namještaja, već etablirani na globalnom tržištu i mogli su isfinansirati samostalan nastup.

Zajednički štand

Razvrstani prema segmentima i nekoliko osnovnih kategorija, izlagači su se na ovogodišnjem sajmu namještaja IMM Cologne predstavljali u 11 izlagačkih hala. Na prvom spratu hale broj 2 predviđene za nacionalna predstavljanja, među proizvođačima namještaja iz nekoliko zemalja, na zajedničkom štandu BiH predstavile su se kompanije Elgrad, Formino, Ema-Konjuh International, Malak Janj, Minalli, Roccaforte i Senex. Šansu za nastup imale su sve domaće firme koje proizvode i izvoze namještaj i koje su se prijavile na javni poziv, a u selekciji i bodovanju firmi primjenjivali su se posebni kriteriji projekta. VTKBiH kompanijama je ponudila podršku u pripremi i realizaciji nastupa.

VTKBiH je kompanijama ponudila punu podršku od značajne finansijske pomoći, do dizajna i izgradnje štanda, savjetovanja kod odabira eksponata, reklamiranja i marketinga nastupa pa do svih tehničkih detalja priprema“, rekla je Lejla Međedović, projekt menadžerica nastupa BiH na Sajmu IMM Cologne.

Za Malak Janj ovo je bio treći po redu sajamski nastup na zajedničkom štandu. Kompanija je predstavila svoj krevet, noćne ormariće, ormar i sto sa klupama.

U odnosu na samostalno izlaganje, zajednički štand za Malak Janj bio je bolja opcija, jer smo mi mlada kompanija. Troškovi za kompanije koje izlažu na zajedničkom štandu nekoliko su puta niži, ali mi tačan iznos olakšice konkretno za našu kompaniju nije poznat. Ovogodišnji nastup na IMM Cologne nas je koštao oko 12.000 KM. Za boravak i transport bilo je potrebno  da izdvojimo 10.000 KM. Transport organiziraju same kompanije, to nije bila obaveza VTKBiH, ali su nam oni dali preporuke po tom pitanju“, rekao je za Business Magazine ErnadSmajić, direktor kompanije Malak Janj, ističući da nije bilo komplikacija prilikom organizanja nastupa na prestižnom sajmu.

Jedno je sigurno, a to je da su svi uspješni bosanskohercegovački proizvođači namještaja koji danas izlažu samostalno, svojevremeno krenuli u pohod osvajanja svjetskih tržišta i modernih kupaca upravo sa zajedničkog štanda na IMM Cologne. To ukazuje da strategija i kontinuirane aktivnosti VTKBiH u organiziranju nastupa na sajmu u Kelnu daje dobre rezultate.

U 10 godina nastupanja u Kelnu, kada govorimo o grupnom štandu, VTKBiH je podržala 40 različitih firmi. Neke su nastupale i po dvije do tri godine zaredom, što im je pružilo mogućnost da učvrste svoju poziciju na tržištu i pronađu stalne kanale prodaje“, rekla je Međedović. Kao i svaki projekat promocije izvoza i IMM Cologne ima svoje izazove.

Kao i svugdje u svijetu, cijena prostora na sajmu i ostalih usluga konstantno raste, ali VTKBiHdo sada uspijevala odgovoriti na to osiguranjem adekvatnog budžeta. Sve izazove smo uspješno savladavalizajedno sa našim firmama i programskim partnerima“, istaknula je Međedović za Business magazine.

Razmaženi kupci

Krevet od drveta, bez metala i bez ulja, bez ljepila i eksera u spojevima, a ipak čvrste konstrukcije, koji nema loših isparavanja ni negativnog uticaja na zdravlje, bio je organski sajamski eksponat kompanije Malak Janj. Ako i kada vam dosadi, možete ga prenamijeniti i upotrebiti na novi i funkcionalan način, kako bi „nastavio živjeti“. Moguće je od njega napraviti klupu ili stolić.

Firme iz BiH na ovogodišnjem IMM Sajmu u Kelnu izložile su najrazličitije vrste namještaja, ali je generalno preovladavao namještaj na bazi punog drveta, u čemu odgovaramo potrebama evropskog tržišta i zahtjevima kupaca u pogledu kvaliteta, cijene, dizajna“, rekla je za Business Magazine Međedović.

Praćenje trendova i odgovor na potrebe modernih, pomalo razmaženih kupaca koji kvalitet sam po sebi podrazumijevaju, formula je uspjeha domaćih kompanija. Među 100.000 izloženih komada namještaja na ovogodišnjem sajmu u Kelnu nije bilo ni prostora za nešto manje od vrhunskog kvaliteta. Moderni kupci žele održivost, funkcionalnost i formu.

Što je najvažnije, domaći proizvođači imaju širinu i fleksibilnost da niši sofisticiranih kupaca ponude široku lepeza high-end namještaja, ponajbolje mogu odgovoriti na rastuće potrebe koje su sticajem okolnosti proizvodi od drveta, imaju tražene certifikate, a kupcima uz to mogu ponuditi i dobar omjer cijene i kvalitete.

U hali broj 2 gdje su izlagali dizajnerski i novi brendovi koji težište imaju na dobrom dizajnu, među najpoznatijim globalnim brendovima skupocjenog namještaja poput Vitre i Florence Knoll, štandove su imali i zvučni bosanskohercegovački brendovi Gazzda i MS & Wood. Domaće kompanije koje su se ove godine odlučile na samostalno izlaganje su bile iArtisan, Rukotvorine ZanatINSAN, Standard Furniture Factory, WOOD TEAM, BOKSIT Milići, i FEF Export Import.

Daleko je Istok

Ti brendovi su konkurentni kad se radi o dizajnu i o izradi, jer BiH ima dugogodišnju zanatsku tradiciju i krajnjim klijentima ovakvi brendovi su sve interesantniji. Nedostatak radne snage što je općenito globalni problem i nužnost stvaranja atraktivnijeg i povoljnijeg ambijenta kako bi zanatlije zadržali u BiH je tema za neku drugu priču. Zahvaljujući tradiciji i zanatlijama, brendovi su uspjeli izraditi i izložiti dizajniran namještaj za ekonomsku srednju klasu na Zapadu. Gazzdini proizvodi koji su patentirani i zaštićeni kao intelektualno vlasništvo naših ljudi u BiH tako su namijenjeni za tržišta visoke kupovne moći.

Ova kompanija izvozi u Aziju, ali i u Australiju.

Zemlje EU i Švicarska i dalje su naša najvažnija tržišta za proizvođače namještaja. Prvih 10 zemalja partnera u izvozu bosanskohercegovačkog namještaja absorbira više od 85  posto cjelokupnog izvoza namještaja BiH. Prednjači tržište Njemačke sa 31,2  posto izvoza bosanskohercegovačkog namještaja, a slijede Hrvatska, Holandija, Italija, Austrija, Francuska, Švicarska, Češka, Švedska, te Slovenija. Određen broj domaćih firmi izvozi i u prekomorske zemlje, na bliskoistočna i dalekoistočna tržišta. Naš namještaj prodaje se i u Kini, Japanu, Južnoj Koreji. Međutim, zbog blizine tržišta, bescarinskog režima i poznavanja zahtjeva tržišta i kupaca, primat još uvijek imaju evropske zemlje i zemlje okruženja“, rekla je Međedović.

Osim što je IMM na kojem se određuju novi trendovi za domaće kompanije važan iz razloga što im može pomoći u osmišljavanju i razvoju novih programa i proizvoda za narednu godinu, on je stjecište za uspostavljanje i produbljivanje poslovnih kontakata, na kojem je moguće bolje upoznati i konkurenciju i kupce.

Iz kompanije Malak Janj tvrde da je među njihovim izvoznim tržištima (Francuska, Njemačka, Danska, Slovenija, Slovačka, Holandija, Švicarska i Austrija), najzahtjevnije tržište Švicarska, te da nastup na sajmu nisu promatrali kao šansu za otvaranje tržišta na Istoku.

„Tokom IMM smo dogovorili posao sa tri nova kupca, da im šaljemo uzorke i prve isporuke, a kontakta smo ostvarili više od 50. Sad treba da se ostvari komunikacija i da se vidi ko od njih je ozbiljan partner.  Prednosti su što na IMMdolaze kupci sa svih kontinenata.Istok nam nije baš cilj zbog niskih cijena koje im dolaze od proizvođača iz okolnih zemalja“, rekao je Smajić.

Konkretni prodajni rezultati domaćih proizvođača na IMM Cologne su značajni.

„Već u toku sajma, sedam bosanskohercegovačkih firmi na našem štandu ostvarile su više od 70.000 eura vrijednosti narudžbi, a očekivanja za dalju prodaju još su znatno veća“, rekla je Međedović.

Ona je dodala da suza izlaganja na sajmu IMM Cologne od 2011. do 2019. godine, domaće firme na štandu BiH realizirale ukupnu prodaju po osnovu kontakata ostvarenih na sajmu od oko 9,37 miliona eura. Ukupna očekivanja po osnovu dobijenih zahtjeva za ponudu su još dodatnih 17,93 miliona eura, a to je potencijal za dalju prodaju u narednom periodu.

VTKBiH već ima plan i priprema zajednički štand na IMM Cologneza 2021. godinu.

Pokrivenost uvoza izvozom 315,2 posto

U periodu januar-novembar 2019. godine, drvni sektor BiH zabilježio je ukupan izvoz od oko 1,2 milijardi KM, dok je uvoz bio veći od 380 miliona KM, te je ukupan obim razmjene iznosio više od 1,5 milijardi KM. Saldo je, kao i prethodnih godina, u ovom sektoru izrazito pozitivan, tj. pokrivenost uvoza izvozom je čak 315,2  posto. Što se tiče trendova u kretanju izvoza, u protekloj godini u odnosu na isti period od januara do novembra 2018. godine, postojao je manji pad ukupnog izvoza drvnog sektora od -1,39  posto, ali u strukturi izvoza još uvijek rastao izvoz namještaja (za 2,2  posto). Dakle, pad izvoza odnosio se na proizvode nižeg stepena prerade, podaci su VTKBiH.

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here