Armin Mulović: Dolazi nam Taycan, električni, ali pravi Porsche

O poslovanju Porsche BiH, onome šta nas u narednom periodu očekuje u bogatoj lepezi ponude Porsche, naročito u segmentu električnih automobila, ali i preduvjetima koje država mora osigurati kako bi korištenje ovih automobila u BiH doživjelo puni zamah za Business Magazine BiH govori Armin Mulović, brand manager Porschea.

85
Porsche

Razgovarala: Mirela Haskić-Suša

Poslovna 2019. godina je najuspješnija od kako je Porsche prisutan na tržištu Bosne i Hercegovine. No, u ovoj kompaniji ne zadovoljavaju se postignutim, nego u skladu sa prestižnim brendom kojeg predstavljaju najavljuju niz novina, naročito u segmentu električnih automobila,  gdje ljubitelje i potencijalne kupce očekuje niz Porsche poslastica u godinama pred nama. O poslovanju Porsche BiH, onome šta nas u narednom periodu očekuje u bogatoj lepezi ponude Porschea, naročito u segmentu električnih automobila, ali i preduvjetima koje država mora osigurati kako bi korištenje ovih automobila u BiH doživjelo puni zamah za Business Magazine BiH govori Armin Mulović, brand manager Porschea.

BM: Kakve poslovne rezultate ste zabilježili u 2019. godini?

MULOVIĆ: U 2019. godini bilježimo najbolje rezultate marke Porsche otkako je marka Porsche zastupljena na tržištu BiH. Više od 90 novih Porsche vozila je našlo svog vlasnika u 2019. godini, na šta možemo biti ponosni. Sretni smo što u ovom momentu prodajemo pored SUV segmenta i sportska vozila, ali i našu poznatu limuzinu Panamera G2 II generacije, što prije nije bio slučaj.  Isporučili smo šest vozila modela 718, 50 vozila modela Cayenne, 17 vozila modela 911 Carrera, 17 Macana i sedam  Panamera G2.

Prodate količine u prodaji novih vozila odrazile su se i na uspjeh u postprodaji, odnosno, servisu pa čak i iz prethodnih godina, gdje bilježimo, također, najbolje rezultate.

BM: Jedan od pravaca u kojem ide razvoj usluga mobilnosti je uvođenje elektro vozila. Kakvi su planovi Porschea kada je u pitanju elektro mobilnost?  

MULOVIĆ:  Pripreme za dolazeću elektromobilnost su u toku i to u tri bitna segmenta, a to su prodaja novih električnih vozila i zaštita okoliša, servisiranje električnih vozila i  instalacija električnih punjača i načini punjenja električnih vozila.

Kompanija Porsche BH ima ekskluzivni ugovor za marku Porsche sa kompanijom koja instalira punjače. Sve mora biti spremno za dolazak na tržište potpuno novog prvog električnog Porschea po imenu Taycan. Taycan se očekuje u prvom kavrtalu 2020. godine i bit će predstavljen u Sarajevu.

Za početak pripremamo tri modela: Taycan 4S (435KS), Taycan Turbo (680KS) i Taycan Turbo S (761KS).  U 2020. godini je planirana isporuka pet  modela Porsche Taycan.

BM:  Šta je to što nudi  model  Taycan i kakve su reakcije kupaca?

MULOVIĆ: Porsche Taycan je izazvao uduševljenje širom svijeta. Naši potencijalni kupci ovog modela imali su priliku da ga vide uživo na ekskluzivnoj prezentaciji u Pragu, gdje je i sjedište Porschea za Centralnu i Istočnu Evropu. Model Taycan je zasigurno nešto potpuno novo i klijenti željno očekuju dolazak ovog modela na tržište BiH. Bitno je napomenuti, da je Taycan, iako je električni automobil, ostao zaista pravi Porsche.

BM: Koliko trenutna infrastruktura u svijetu prati električna vozila i šta Porsche planira uraditi po pitanju infrastrukture za svoja električna vozila kako u svijetu tako i u BiH?

MULOVIĆ:  Svijet je uveo mnoge regulative kada je u pitanju elektromobilnost. U mnogim evropskim zemljama, u kojima je ekološka osviještenost stanovništva veća nego u BiH, imate već ulice u jezgrama gradova u kojima je zabranjeno upravljati motornim vozilima sa diesel agregatima. To ukazuje na to da su električna vozila već sada nešto što se neće moći izbjeći. U BiH se sporo, ali zasigurno, radi na pripremi ambijenta za uvođenje električnih vozila. Činjenica je da  prije svega država treba raditi na tome da stimuliše kupovinu električnih vozila i u tom pogledu ima još dosta toga da se uradi. Porsche je pokrenuo projekat nazvan Destination Charging, koji omogućava Porsche kupcima da napajaju svoja električna vozila na određenim lokacijama, a kod nas su to hoteli visoke kategorije gdje smo iste instalirali. Kupci će takve punjače moći  instalirati i kod kuće u svojim garažama. Za sada Porsche punjači imaju snagu od 11kW, ali postoje i punjači drugih proizvođača koji Porsche klijentima mogu poslužiti. Smatramo da ćemo do 2025. godine imati dosta bolju i razvijeniju infrastrukturu, kada će kupovina električnih vozila biti svakodnevnica.

BM: Koliko je općenito tržište BiH spremno za potpuno električna vozila? Šta je potrebno uraditi kako bi se na bh. cestama našao veći broj modela sa potpuno električnim pogonom?

MULOVIĆ: Prvenstveno se u BiH moraju usvojiti regulative koje će dati vlasnicima električnih vozila prednosti, odnosno, benefite u odnosu na vlasnike ostalih vozila. Država treba definisati program, kojim će se omogućiti slobodno parkiranje za sva električna vozila unutar naseljenih mjesta, konkretno u uskim jezgrama grada, punionice na javnim mjestima, povrat eventualnog poreza radi korištenja električnih vozila, ekološko osvještavanje stanovništva,  zbrinjavanje neispravnih baterija itd. To su sve činjenice koje se moraju ispoštovati da bi  priča o elektromobilnosti 100 posto zaživjela.

BM: Najavili ste da će sljedeća generacija Porsche Macana biti električna. Koje još modele iz marki automobila Volkswagen Grupacije možemo uskoro očekivati na električni pogon?

MULOVIĆ: Volkswagen Grupacija ima za cilj da do 2025. godine, ima 20-30 posto električnih vozila na cestama širom Evrope. U BiH će poslije Taycana, vjerovatno i Volkswagen promovisati model ID3. Također, uveliko se očekuje Audi e-tron, tako da će taj trend sigurno pratiti i modeli iz Škode i Seata.

Električni Golf, kao i električni e-Up su već na našem tržištu zastupljeni i  u slobodnoj su prodaji.

 

 

PREKOMirela Haskić-Suša
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here