Velikani: HiPP, najbolje iz prirode, najbolje za prirodu

Kompanija HiPP zalaže se za svjesno i temeljito istraživanje o temama iz područja prirode, društva i ekonomije. Proizvodnja dječije hrane nosi veliku odgovornost, zbog toga HiPP nudi isključivo proizvode najviše kvalitete i posvećen je bio-uzgoju više od 60 godina.

344
HIPP

Prošlo je više od 60 godina otkako je HiPP iz malog bajerskog Pfaffenhofena promijenio njemačko tržište hrane za djecu. HiPP je danas najveći svjetski prerađivač sirovina iz ekološkog uzgoja. Prisutan je na tržištima 60-ak zemalja svijeta, a u velikom broju evropskih zemalja i tržišni lider već dugi niz godina u kategoriji dječje hrane, koja uključuje kategoriju kašica, napitaka i mliječnih formula. HiPP je do sada proizveo više od devet milijardi staklenki sa dječijim kašicama. Posložene u red čine 539.400 kilometara i jedna do druge u red posložene staklenke 13,5 puta bi okružile ekvator. Posložene u visinu, činile bi 60.000 Mount Everesta. Danas HiPP dnevno proizvodi 1,5 miliona staklenki s dječijom hranom, odnosno više od 400 miliona godišnje. Prihodi kompanije sa 2.600 zaposlenika dostižu 330 miliona eura godišnje. Na CEO poziciji je Claus Hipp.

Brašno od dvopeka

 Krajem 19. stoljeća Josef Hipp radio je u slastičarni u Pfaffenfofenu (Njemačka). Ubrzo je postao njen vlasnik. Marijom Ostermayer oženio se 1897. godine. Imali su brojno potomstvo. Nakon rođenja bliznakinja, Marija nije imala dovoljno mlijeka i Josef je počeo razmišljati o prehrani svojih djevojčica. Kao slastičar dosjetio se mljevenja dvopeka od kojeg je dobio brašno i dodao ga mlijeku da bi bilo gušće i zasitnije. Djevojčice su preživjele, kao i ostalih petero djece. Kasnije su to brašno prodavali u svojoj slastičarni, a odlični rezultati doveli su do prodaje i drugim pekarama. Brašno su prodavali u kartonskim kutijama sa slikama djeteta koje pruža ručice prema nebu i to je bio prvi HiPP-ov proizvod, pod imenom Josef Hipp Kinderzwiebackmehl.

U ranim 1920-im godinama, kad je sin Josefa Hippa Georg imao 16 godina, počeo je prodavati HiPP Kinderzwiebackmehl od vrata do vrata u Minhenu. Uspjeh proizvoda prerastao je mogućnosti do tada malog, porodičnog posla. Zato je Georg 1932. godine osnovao kompaniju HiPP Werk Georg Hipp OHG u Pfaffenhofenu i postao zaljubljenik svog posla. Prvi HiPP proizvod bio je prisutan na tržištu sve do 1970. godine. Do tada je HiPP brašno od dvopeka ponuđeno cijelom njemačkom tržištu. Da bi kvalitet i okus svojih proizvoda učinio na prvi pogled vidljivim, Georg je osmislio punjenje voćnih obroka za djecu u praktične i higijenske staklenke. Od 1960. godine cjelokupna HiPP proizvodnja se više nije pakirala u limenkama, nego u staklenkama. U prvoj godini proizvedeno je 26 miliona staklenki s dječijom hranom. Klasične HiPP staklenke s vakumiranim poklopcem već više od pet decenija nalaze se na policama hrane za bebe i do danas su za milione beba omiljene na jelovniku.

Paleta proizvoda kompanije se iz dana u dan sve više širila, od sokova do mesnih obroka, od dječjih deserta i menija do kašica od integralnih žitarica i voća. Prve HiPP staklenke bile su četiri voćne vrste u staklenkama od 135 grama, koje su brzo postale omiljene kod  najmlađih te se danas smatraju klasicima- jabuke s bananom, breskve, marelice i voćni desert. Inovativna porodična kompanija je već 1959. godine nabavljala i prerađivala, za tadašnje omjere, velike količine egzotičnih plodova. Ugledavši se na američke primjere, Georg je počeo proizvoditi i povrtne kašice za dojenčad. Samo dvije godine kasnije, 1961. godine, proizvedene su  povrtne kašice od mrkve, krompira i špinata u staklenkama od 190 grama. Zahvaljujući uspjehu, slijedila je proizvodnja obroka s mesom i ribom, tjesteninom te voćnih kašica s jogurtom. Danas HiPP proizvodi više od 100 različitih vrsta dječjih kašica u staklenkama.

Bez pesticida

U međuvremenu, paralelno s počecima industrijske proizvodnje hrane za dojenčad, Georg Hipp počeo je 1956. godine s uzgojem poljoprivrednih kultura prirodnim metodama, daleko od industrije i bez hemikalija. U vrijeme kad se većina poljoprivrednika odlučivala za intenzivnu poljoprivredu, Hipp je porodičnu farmu pretvorio u jednu od prvih organskih farmi u Evropi. Georg je bio oduševljen razmišljanjima dr. Hansa Mullera, utemeljitelja biopoljoprivrede. Cilj je bio proizvesti zdravu dječiju hranu putem zdravog organsko-biološkog uzgoja. Porodični biznis u blizini Pfaffenhofena postao je biobiznis. Hipp braća Claus, Paulus i Georg nastavili su svijetlu porodičnu tradiciju i biofilozofija nastavila je biti njihova nit vodilja u poslovanju. Malo pomalo, susjedni biznisi uvidjeli su dobre strane biouzgoja i postali kooperanti HiPP-a. Danas Georgov sin Stefan Hipp s istom strašću i vjerom u organski uzgoj obrađuje vlastite farme, a HiPP je najveći svjetski prerađivač kultura iz organsko biološkog uzgoja.

Posljednjih 20 godina prerađeno je više od 400.000 tona biosirovina. S vlastitim biocertifikatom, strogim smjernicama koje podrazumijeva EU-bio-certifikat, HiPP je u značajnoj mjeri prerastao konkurenciju. Što se tiče sredstava za zaštitu bilja, u HiPP-u vrijedi nulta tolerancija, što znači da su prihvaćene i prerađene samo one biosirovine koje nemaju ostataka pesticida. Također su i genetski modificirane sirovine apsolutno zabranjene.

 

 

 

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here