Omar Kudović, Inženjer sistema u kompaniji Sys d.o.o. na poziciji Senior System Engineer, posjeduje iskustvo više od 15 godina, u kojem je većinu vremena proveo na instalacijama i integracijama Windows Server, Exchange Server, Skype4B i Office365 platformi. Posljednjih nekoliko godina aktivno radi na raznim projektima implementacije riješanja za Skype For Business / Exchange u poslovnom okruženju, s velikim fokusom na cloud riješenja. Svoja iskustva predstavljao je na Microsoft Network, Microsoft Community Conference, Microsoft TechDays, KulenDayz, Microsoft Indeed Bulgaria, ATD i Sinergija konferencijama. U razgovoru za Business Magazine Omar Kudović govorio je o realizaciji poslovnih projekata, učešćima na brojnim konferencijama, kao i postignućima i rezultatima svog rada.

S obzirom da posljednjih nekoliko godina radite na raznim projektima implementacije riješenja za Skype For Business / Exchange u poslovnom okruženju, zanime nas koliko se danas takva rješenja koriste u biznis svijetu?

OMAR KUDOVIĆ: Navedeni servisi se koriste veoma mnogo i u raznim industrijama. Posebno velika primjena Skype For Business servera, koja Vam omogućava da informaciju prenesete u realnom vremenu, a svi znamo koliko je danas bitno imati informaciju na vrijeme. Veoma teško danas možemo zamisliti ozbiljnu kompaniju, koja nema jedan od dva servisa (Skype for Business i Exchange server) ili čak oba u svakodnevnom korištenju. Posebno online (cloud) verzije ovih servisa, postaju sve interesantnija iz razloga bezbjednosti i sigurnosti.

Možete li nam malo pojasniti o tim vašim projektnim rješenjima, sa fokusom na cloud rješenja (na koji način funkcioniraju, kako ih impementirate, ko je ciljna skupina…)?

OMAR KUDOVIĆ: Prije bilo kakve primjene ili implemetacije, potrebno je napraviti dobru analizu sadašnjeg stanja kod korisnika, kao i detaljan pregled potreba kompanije. U tome se bitno razlikuju rješenja za različite grane industrije. Kao što sam rekao u prethodnom odgovoru, rješenja u oblaku (cloud services) donose jednostavniji pristup u donošenju odluke koji servis koristiti.I dalje ostaje zadatak da se analiza mora odraditi, bez obzira što je menadžment kompanije odlučio da to bude neko cloud rješenje. Ne postoji neka ciljana skupina ili grana industrije, za koju se može reći da su rješenja iz oblaka samo za njih. Svaka industrija ima potrebu ukoliko želi da osigura sebi pravilno raspoređivanje sredstava i optimizacije sadašnjeg poslovanja. Neplansko ulaganje u tehnologiju je dosta opasno. Zato je prije bilo kakve odluke potrebno sagledati sve aspekte poslovanja, te kako servisi iz oblaka (cloud services) mogu biti od pomoći i koristi.

Također, učestvovali ste na mnogim konferencijama poput Microsoft Network, Microsoft Community Conference, Microsoft TechDays i sl. Možete li nam prenijeti iskustva sa tih konferencija, stvari koje ste naučili i možda prenijeli, te upotrijebili u Vašem daljem radu?

OMAR KUDOVIĆ: Svaka konferencija je specifična za sebe i svaka donosi nešto posebno svoje. Naravno da konferencija posebno zavisi od samog sadržaja i predavača. I danas mogu reći da je jedno predavanje meni bilo dovoljno da shvatim šta je Microsoft Azure i gdje to sve vodi (bilo je to predavanje kolege Marina Frankovića na temu osnova Microsoft Azure). Prije svake konferencije (bio da sam predavač ili samo posjetilac), obavezno pogledam agendu, predavanja, predavače i onda napravim plan šta ću da gledam i slušam. Kao neki savjet kako odabrati predavanje, mogu navesti da uvijek izaberem predavanje koje sadrži dosta demo prikaza i ličnih iskustava predavača. Na taj način mogu dosta jednostavno da dođem do odgovora (i otvorim nova pitanja). Iz toga dolazi da su moja predavanja uvijek s 70 posto demo prikaza kako se nešto postavlja, kako se konfiguriše, koristi i koje benefite možete imati od toga?

Od 2013. pet puta ste nagrađeni od strane Microsoft-a, sa MVP (Most Valuable Professional) titulom za Skype For Business, koliko je značajna ova nagrada za Vas i koliko Vam ona otvara dalja vrata u poslu i svijetu biznisa generalno.

OMAR KUDOVIĆ: Svaka nagrada za neki trud je veoma dobra. Biti MVP pet godina za redom smatram ličnim uspjehom, posebno što znam koliko sam vremena uložio u edukaciju, iskustvo i znanje. Prvobitno sam bio nagrađen u kategoriji za Lync Server, pa nakon toga za Skype For Business. Najbolji momenat jeste kada znate da ste jedan od 72 osobe u cijelom svijetu, koji je nagrađen u toj kategoriji. Ali sama nagrada donosi puno više od nekog priznavanja Vašeg znanja u svijetu. Meni je veoma bitno što sam upoznao dosta kolega širom svijeta i što danas znam kada imam neki problem, a ne mogu da pronađem rješenje imam koga da pitam. Na dnevnoj osnovi razmjenjujemo iskustva i informacije i to je ono po čemu najviše cijenim ovu nagradu. Da li otvara vrata za poslove u svijetu? Da, otvara, ali na kraju i pored nagrade morate pokazati svoje znanje. Ona olakšava pristup do poslodvca definitivno, ali na kraju uvijek presudi poznavanje tehnologije. Zato uvijek savjetujem “novim klincima” da puno ulažu znanje i da se fokusiraju na ono što ih interesuje. Nema goreg odgovora od “Znam sve … “. 

Nalaženje novih načina prodaje ili osmišljavanje drugačijih načina zarade predstavlja jednu od čestih karakteristika uspješnih Businesss Development, pa možete li za sebe reći da ste jedan od takvih?

OMAR KUDOVIĆ: Ja sebe nikada nisam smatrao prodajnom osobom, ali sam kroz iskustvo koje sam stekao na prethodnim poslovima nekako pronašao sebe kao “pre sales” osobu. Uvidio sam da je veoma bitno pričati o koristima neke od tehnologija ili servisa, a koji nije nužno pričan jezikom “jedinica” i “nula”, tj IT pričom. Pored tehnologije koju bilo koja kompanija želi da implementira, volim da pričam s ljudima iz uprave, direktorima, menadžerima, tj onima koji odlučuju. Smatram da je to dosta dobro, posebno što osobama na tim pozicijama uvijek pričam koje benefite će imati od implementacije servisa, tj, šta će im unaprijediti i posebno osigurati njihovo poslovanje. Osobe na tim pozicijama ne interesuje kako se servisi i postavke konfigurišu i implementiraju, već ih zanima šta će dobiti za novac koji će uložili u odnosu na ono što imaju trenutno. Ovaj model pristupa mi se pokazao do sada kao veoma uspješan.

 

 

 

 

 

 

 

 

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here