Kompanija Dr.Oetker evropski je lider u proizvodnji dodataka za kolače, deserata, pudinga, smrznute hrane i u prehrambenoj industriji je zastupljen sa više od 350 različitih proizvoda, a neprestano radi na daljim inovacijama i uvođenju novih proizvoda. U širokoj paleti Dr. Oetker proizvoda uz osnovne dodatke za kolače i deserte, kupcima su na raspolaganju i mješavine za kolače, slatki obroci, dodaci za ukuhavanje/zimnicu, Vitalis müsli, Ciobar vruća čokolada, dekori i arome, nadjevi, kandirano i orašasto voće te duboko smrznute Ristorante pizze.

Sa tradicijom dužom od 125 godina, njemačka porodična kompanija Dr.Oetker danas se može pohvaliti činjenicom da posluje u više od 40 zemalja svijeta. Pod okriljem koncerna Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG, brand se neprestano širi osvajajući najvažnija evropska i svjetska tržišta.

Da bi se prilagodili zahtjevima potrošača, dio Dr.Oetker asortimana je internacionalan (isti u svim zemljama), a dio je razvijan lokalno u skladu sa specifičnostima tržišta.

Svi sektori prodaje Dr. Oetkera posluju profitabilno te je prehrambeni gigant objavio rast prodaje u 2016. godini za 1,6 posto, na 2,4 milijarde eura. Međutim, potražnja za pojedinim proizvodima prilično se razlikuje po zemljama, što zavisi od navika u ishrani i kupovne moći. Kompanija zapošljava oko 30.787 radnika u Njemačkoj i inostranstvu. Na CEO poziciji kompanije je Richard Oetker.

Tačan omjer

Historijat porodične kompanije Dr. Oetker počinje u sobici apoteke u Bilifeldu u Njemačkoj 1891. godine. Te je godine mladi apotekar dr. August Oetker do kasno u noć rukovao apotekarskom vagom, avanom i raznim vrstama praha, a ono što je teškim istraživačkim radom razvio postalo je revolucija za pečenje – prašak za pecivo Backin. August je u male kesice tačno odmjeravao pravu količina za 500 grama brašna. Na osnovu tačnog odnosa mješavine i kvaliteta upotrijebljenih sirovina dr. Oetker je mogao garantirati da će svaki kolač uspjeti. Inače, prašak za pecivo, koji je izmislio Justus Liebig, nije mogao ni da se skladišti niti je bio neutralnog ukusa pa je u to vrijeme Backin bio senzacionalna novina koja je ubrzo doprinijela tome da se u domaćim kuhinjama češće peku kolači.

Vizionarstvo je dr. August Oetker dokazao kada je oko prijelaza u novo stoljeće zaštitio robnu marku svojih proizvoda. Izvod iz apoteke 1900. godine bio je prekretnica u historiji firme. Svojevremeno niko nije mogao ni slutiti da će već dvije godine kasnije proizvodnja ponovo napraviti toliki nevjerovatan skok da će biti potrebno izgraditi dodatne građevine. Međutim, jedna prepreka još nije bila savladana – do 1906. godine punjenje u kese je zbog potrebne preciznosti trebalo obavljati ručno. Velika potražnja za Dr. Oetker proizvodima zahtijevala je industrijski način proizvodnje.

Širenje i marketing

Već 1908. godine kompanija otvara i prvo sjedište van Njemačke, u Badenu nedaleko od Beča. Nakon smrti osnivača dr. Augusta Oetkera 1918. godine i pogibije njegovog sina, vođenje jednog od prvih brand proizvoda preuzima dr. Richard Kaselowsky za koga se udala udovica sina osnivača. Kompanija je tada imala blizu 600 saradnika, a počele su nicati i nove podružnice širom Evrope – u Francuskoj, Poljskoj, Belgiji, Danskoj i Italiji. Potkraj dvadesetih godina prošlog stoljeća Dr. Oetker je krenuo u marketinško osvajanje tržišta i približavanje proizvoda potrošačima – dvadesetominutnim filmovima proizvodi se reklamiraju i kinima, a tu su i pokretna kola sa informacijama, filmski žurnali i predavanja. Tokom Drugog svjetskog rata većina je proizvodnih pogona srušena, a sestrinska preduzeća u inozemstvu otuđena. U teškim uslovima Dr. Oetker je također donosio ideje za pečenje i kuhanje, a uz “savremene” recepte domaćice su dobijale savjete kako da sa malo sastojaka naprave ukusna peciva. Uprkos svemu, 1946. jedini vlasnik Rudolf August Oetker, unuk osnivača poduzeća, počinje s oživljavanjem i dovodi kompaniju do međunarodnog uspjeha. U godinama njemačkog privrednog čuda, u evropskim i prekomorskim zemljama otvoreno je 15 pogona i trgovačkih preduzeća.

Pizza i ujedinjenje

Tokom sedamdesetih godina, a zahvaljujući stalnim prehrambenim inovacijama preduzeće se širi i u Ettlingenu počinje raditi Dr. Oetker fabrika sladoleda. Kompanija je ubrzo procijenila kako je dovoljno njemačkih domaćinstava opremljeno frižiderima i zamrzivačima te je predstavila prvu Dr. Oetker duboko smrznutu pizzu – Pizza Romana.

Kada je 1981. godine August Oetker, praunuk osnivača firme, ušao u preduzeće, pod njegovim rukovodstvom se više zakonski samostalnih jedinica preduzeća ujedinilo u današnji koncern Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG. Posebno je unaprijeđena pod krovom Dr. Oetker GmbH internacionalizacija poslovanja sa životnim namirnicama.

Inostrane firme i proizvodi u Italiji koji su na tržištu bili zastupljeni pod imenom cameo i do skora u Francuskoj pod ancel, na prvi pogled bili su prepoznatljivi kao sastavni dio marke Dr. Oetker.

Ponuda proizvoda je 90-ih godina bila usmjerena na osnovne kompetencije preduzeća i na rast. Istovremeno su se pred kompanijom otvarala nova polja poslovanja – kao npr. musli-tržište.

Dolaskom 21. stoljeća mijenjaju se stilovi, moda i ukus, što se odražava i na jelima i pićima branda. Sve veća osviještenost potrošača o sastavu i kvaliteti proizvoda dovoljan je razlog za veća ulaganja i razvoj proizvoda unutar postojećeg Dr. Oetker asortimana, ali i uvođenje novih proizvoda kao odgovor na njihove potrebe i želje. U prethodnih 10 godina Dr. Oetker je smanjio količinu soli i masti u proizvodima poput pizze za 20 posto.

Novi proizvodi postižu sve veću prepoznatljivost na policama. Tako je npr., polazeći od ideje prirodnog mliječnog pudinga nastala Dr. Oetker Paula – jedini puding za velike i male, koji ima kravlje šare koje se u posebno za Dr. Oetker patentiranom postupku pune u čašice i garantirano se ne pomjeraju. Za to su razvijena i napravljena posebna postrojenja. Već 2010. godine Dr. Oetker je predstavio novu dimenziju pizze koja izgleda i ima ukus autentične italijanske pizze iz kamene peći, jer se sastojci za brašno u komplikovanom procesu mijese u rastresito tijesto koje u fazi fermentiranja dobija aromu i rastresitost.

Početkom prošlog mjeseca, britansko-holandska kompanija Unilever objavila je da je iz Dr. Oetkera primila obvezujuću ponudu za kupovinu poslovanja s kolačima i desertima Alsa, a koja uključuje i kupovinu Alsinih proizvodnih pogona u Francuskoj. Cijena transakcije nije navedena.

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here