Almir Jonuz, direktor filijale kompanije Gebrüder Weiss u Sarajevu - Foto: Business Magazine

Prije desetak godina austrijska transportno-logistička kompanija Gebrüder Weiss otvorila je Filijalu u Sarajevu. Početak te 2008. godine bio je skroman, sa sedam zaposlenih, dominantno agencijskom uslugom carinskog posredovanja i godišnjim prometom od 300.000 KM. Danas, Gebrüder Weiss ima 30 zaposlenih, ove godine će ostvariti promet od šest miliona KM. O razvoju kompanije, trendovima koji utiču na rast sektora transporta i logistike za Business magazine govori Almir Jonuz, direktor filijale kompanije Gebrüder Weiss u Sarajevu.

Gebrüder Weiss je već devet godina prisutan na tržištu Bosne i Hercegovine. Kako ste krenuli i gdje je Gebrüder Weiss danas?

Jonuz: Prije devet godina, 01. augusta 2008. godine otvorili smo Filijalu Gebrüder Weissa. Krenuli smo sa timom od sedam ljudi, uglavnom samo radili agencijske usluge carinskog posredovanja. Krenuli smo oprezno, jer više od 15 godina na bh. tržištu egzistiraju vrlo etablirane kompanije iz oblasti logistike i transporta. Gotovo 10 godina kasnije, Gebrüder Weiss zapošljava 30 uposlenika, stvorili smo filijalu koja je postala respektabilan brend na bh. tržištu. Nudimo kompletna logistička rješenja sa nizom usluga, od kompletnog transporta, djelomičnih utovara, skladišne logistike, složenih logističkih rješenja, cross trackinga, reexporta u treće zemlje itd.

Našim klijentima možemo ponuditi kompletno rješenje vezano za kretanje robe bilo gdje u svijetu, uključujući prekookeanski transport. Te 2008. godine imali smo sedam uposlenih i promet od  300.000 KM, devet godina kasnije imamo 30 uposlenih i gotovo šest miliona KM prometa za 2017. godinu.

Almir Jonuz, direktor filijale kompanije Gebrüder Weiss u Sarajevu – Foto: Business Magazine

 

Prema pokazateljima Gebrüder Weiss kakvi su trendovi kada je u pitanju transport i logistika u BiH?

Jonuz: Trend rasta privrednih kretanja u BiH iznosi skromnih jedan do dva posto na godišnjem nivou, što je nedovoljno da bismo imali veliki progres u transportu. Kada je u pitanju logistika, tu postoji pozitivan trend u posljednje dvije do tri godine, jer su logističke navike doprle i do naših klijenata. Prije sedam, osam godina veliki broj kompanija imao je svoje vlastite logističke resurse, skladišta, distribuciju, vozila, kamione. Ali su shvatili da je trend outsourcinga u Evropi i svijetu postao aktuelan i počeli razmišljati da im u odnosu na njihov ključni biznis, logistika počinje predstavljati teret po pitanju troškova, ljudske snage i iskustva. Možemo reći da se u zadnje tri godine logistička kultura počela buditi. Očit primjer je i logistički centar u kojem je smještena naša kompanija, a koji ima 14.000 kvadratnih metara skladišnog prostora. Prije četiri godine bio je prazan, a danas gotovo da nema slobodnog kvadrata. Buđenje te logističke navike izmjestilo je logističke centre na prilaze izvan grada, gdje im je i mjesto.

Šta je to što klijenti dobijaju od Gebrüder Weiss i šta je ono što vas odvaja od sličnih kompanija na bh. tržištu?

Jonuz: Jedna od vrijednosti koja se vezuje za našu kompaniju je servis excelent ili odličan servis. Zaista se trudimo našim klijentima pružiti najkvalitetniji servis, promptne i tačne informacije o kretanju robe. Želimo osjetiti potrebe klijenata, shvatiti šta klijent želi i dati mu najoptimalnije rješenje. Ali i sva ozbiljna konkurencija trudi se ponuditi klijentima kvalitetnu uslugu. Ne možete se toliko izdvojiti od ostalih po takvoj vrsti usluga, tako tražimo nijanse kako bismo ponudili kvalitet više. Trudimo se dati veću vrijednost, pružiti osjećaj sigurnosti i povjerenje da ćemo kvalitetno obaviti sve postavljene zadatke, odgovoriti našim servisima i uslugama na njihove potrebe.

Da li i u kojoj mjeri poslovni ambijent, preciznije, zakonska regulativa u BiH poticajno djeluje na razvoj tranporta i kompanija kojima je to fokus rada?

Jonuz: U posljednih desetak godina, zakonska regulativa u BiH ne prati trend rasta privrede, naročito ako uzmemo u obzir brzorastući trend privrednih kretanja u Evropi. Ta činjenica prilično destruktivno djeluje na razvoj kompanija. Dosta procedura trebali smo olakšati, ubrzati protok kapitala, ali smo se često susretali sa zbunjujućim, prilično zastarjelim definicijama, koje su prevaziđene i dovode u nedoumicu, tako da se ne može brzo djelovati na tržištu.

Almir Jonuz, direktor filijale kompanije Gebrüder Weiss u Sarajevu – Foto: Business Magazine

Šta vama konkretno predstavlja najveći problem kada su u pitanju neregulirane ili preregulirane zakonske regulative?

Jonuz: Prevelika administracija, a što imate veću administraciju imate sporiju realizaciju. Administrativne procedure se hitno moraju skratiti. Našim transportnim kompanijama, a samo mi trenutno imamo više od 100 kompanija sa kojima sarađujemo, treba olakšati postupak dobijanja dozvola i svih procedura vezanih za međunarodni transport. Dosta je nedorečenih odredbi koje u zakonskim regulativama jesu napisane, ali nisu pojašnjene do kraja.

U strategiji kompanije Gebrüder Weiss navedeno je da želite biti najbolji, a ne najveći transportni i logistički servis. U kojoj mjeri uspijevate ostvariti to strateško opredjeljenje na tržištu BiH?

Jonuz: To je korporativni cilj kojem svi težimo. S obzirom na to da Gebrüder Weiss djeluje gotovo u cijelom svijetu, sa 168 filijala, operacijama u 30 zemalja, to je naše strateško opredjeljenje. Sa 30 uposlenih u BiH, spadamo u red malih filijala u našoj kompaniji. Trenutno, Gebrüder Weiss zapošljava oko 6.600 uposlenih. Biti najbolji je imperativ svake kompanije, ali pod tim se nije mislilo na brzorastuću kompaniju, nego na tržišno pozicioniranje kvalitetom, a ne kvantitetom. Želimo i u BiH raditi ne kvantitetom, nego kvalitetom u najboljem interesu klijenata.

Kakvi su planovi Gebrüder Weiss za BiH?

Jonuz: Naš fokus u narednoj godini bit će razvoj nacionalne distribucije u BiH i dalji razvoj skladišne logistike i skladišnih kapaciteta. Nadamo se da ćemo naše logističke kapacitete povećati za nekih dvadesetak posto, a da će nacionalna distribucija pratiti rast skladišne logistike. Planirani prosječni rast cijelog tog biznisa za narednu godinu od pet posto za nas bi bio više nego zadovoljavajući. U 2016. godini prevezli smo oko 16.000 pošiljki paketa i paleta, a ove godine predviđamo 18.000. Naš cilj je u sljedećoj godini ostvariti više od 20.000 pošiljki.

Almir Jonuz, direktor filijale kompanije Gebrüder Weiss u Sarajevu – Foto: Business Magazine

Put od Kine do Evrope skratili za dvije sedmice

Prošle godine je kao cilj na svjetskom nivou najavljeno dodatno jačanje kopnene veze između Evrope i Kine. U kojoj fazi je realizacija tog projekta?

Jonuz: Zemlje brzorastućih ekonomija, kao što je Kina, prepoznate su od naše direkcije i u tom smislu se radi na ostvarivanju strateške prednosti u oblasti transporta. Do sada se transport u i iz Kine obavljao brodovima pa je za putovanje od Kine do Evrope trebalo nekih šest do osam sedmica. Naša kompanija je došla na ideju da napravi kopnenu vezu iz luke Shenzen vozom do Duisburga. Voz nakon utovara u Kini stigne za tri sedmice u Duisburg. Prvi i najveći korisnik te linije je naš najveći logistički partner Hewlett-Packard koji ima svoje proizvodne linije u Kini, ali i drugi partneri.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here