U okviru izvođenja svog strateškog plana za rentabilnu rast “Push to Pass”, grupacija PSA je u 2016. godini počela sa svjetskom produktnom ofanzivom s kojom namjerava do 2021. godine realizirati 121 regionalna lansiranja.

Svi lansirani produkti su u svojim tržišnim segmentima ostvarili komercijalni uspjeh: Direktan dokaz o dinamičnosti marke Peugeot, koja je u 2016. godini zabilježila 12,3 posto rast, je novi SUV Peugeot 3008 za kojeg je marka u samo tri mjeseca primila već više od 60.000 narudžbi i time za 70 posto premašila svoje ciljeve za narudžbe u 2016. godini. Model je lansiran već u približno trideset država, a lansiranje u svim ostalim regijama odvijat će se u prvom tromjesečju 2017. godine. U Francuskoj je u posljednja tri mjeseca prethodne godine preuzeo vodeće mjesto segmenta C-SUV. Novi SUV Peugeot 3008 idealno prikazuje strategiju za prodor marke Peugeot na tržište vozila višeg cjenovnog razreda, jer je čak 86 posto narudžbi izdanih za izvedbe s jednim od najbogatijih nivoa opreme: Allure, GT-Line i GT.

Peugeot je nastavio sa širenjem na međunarodna tržišta i 43 posto svjetske prodaje realizirao izvan Evrope, što predstavlja 4 tačke više u odnosu na 2015. godinu.

Novo vozilo SUV Peugeot 4008, koje je lansirano u novembru 2016. u Kini, proizvodi se u novoj fabrici specijaliziranoj za sportska terenska vozila u Chengduju koja je postigla 120 posto svojih ciljeva. Za njega je već primljenih 11.500 narudžbi, od toga 40 posto za primjerke sa najvišim nivoom opreme i to u manje od šest sedmica prodaje.

Novi Citroën C3 je sa skoro već 40.000 prodanih primjeraka od lansiranja u novembru omogućio da je prodaja modela C3 u četvrtom tromjesečju zabilježila čak 63-procentno poboljšanje sa veoma bogatim sastavom naručenih vozila, među kojima je skoro 50 posto primjeraka s najvišim nivoom opreme i 75 posto primjeraka sa dvobojnom verzijom karoserije. Navedene odluke idealno prikazuju ključne vrijednosti Citroënove marketinške pozicije, kao što su diferencijacija i dobar osjećaj.

Marka DS u posljednjih dvanaest mjeseci sa potpuno obnovljenim izborom vozila postepeno dobija na značaju u segmentu premium vozila. DS 3 se svrstava među tri najprodavanije gradske limuzine sa petoro vrata segmenta premium u Evropi, elegantni avanturista DS 4 Crossback predstavlja 34 posto prodanih primjeraka dvostrukog modela DS 4 i DS 4 Crossback, a čak 81 posto prodanih primjeraka DS 5 su izvedbe sa visokim nivoom opreme.

Grupacija PSA je pored toga raširila svoju produktnu ofanzivu i na segment gospodarskih vozila u kojem u 2016. lansirala sedam novih izvedbi modela Peugeot Expert i CITROËN Jumpy, a osim toga je lansirala i osobna vozila Peugeot Traveller i Citroën SpaceTourer.

U Evropi je grupacija u 2016. prodala 1.930.000 vozila i time povećala prodaju za 3,6 posto. Tome je značajno doprinijela marka Peugeot sa 4,4-procentnim porastom prodaje posebno zahvaljujući novom modelu SUV Peugeot 2008 (+16 % i 184.200 prodanih vozila), koji u svom segmentu zauzima 2. mjesto, PEUGEOTU Partneru (+8 % i 114.200 prodanih vozila) i Peugeotu 208, najprodavanijem modelu marke koji svoj uspjeh nastavlja sa oblikovno obnovljenom verzijom (+8 % i 274.000 prodanih vozila). Isto važi za Citroën koji je sa 4,3-procentnim porastom zabilježio najveću prodajnu količinu u posljednjih pet godina (762.000 jedinica). Osim lansiranja koja su se odvijala tokom godine (E-Mehari, novi Jumpy, SpaceTourer, novi C3), za dinamiku marke posebno su se pobrinuli C4 Picasso, uzor među monovolumenskim vozilima koji je bio obnovljen u septembru (109.000 prodanih vozila) i Berlingo GV koji je drugi najprodavaniji mali dostavljač u Evropi. Marka DS je nastavila sa širenjem svoje specijalizirane mreže koja ima 112 prodajnih mjesta DS Stores i DS Salona, a od sada i prvi DS Urban Store koji je 1. decembra 2016. bio otvoren u središtu prestižnog trgovačkog centra Westfield u Londonu.

U Kini i u jugoistočnoj Aziji je grupacija PSA u izuzetno konkurentnom kontekstu prodala 618.000 primjeraka vozila. U decembru je DONGFENG Peugeot postigao najbolji mjesečni rezultat u svojoj historiji u Kini sa 43.800 izručenih vozila klijentima posebno zahvaljujući uspjehu sportskog terenskog vozila SUV Peugeot 4008.

Sportsko terensko vozilo Citroën C3-XR svoj uspeh je potvrdilo sa više od 73.000 prodanih primjeraka odnosno sa 10,5-procentnim porastom, čime je postalo drugo najprodavanije vozilo prodajnog pogona DONGFENG Citroënodmah iza modela C- Elysée (87.000 prodanih vozila). Nova velika limuzina sa petoro vrata Citroën C6, koja je lansirana krajem godine, zabilježila je već 4000 narudžbi, od toga skoro 75 posto s motorima i opremom najbogatijeg nivoa.

Kina je sa 109 prodajnih mjesta DS Stores drugo najveće tržište marke DS koja u Kini prodaje jedno od pet vozila, od toga čak 60 posto prodajne količine zauzima SUV DS 6.

Na tržištima jugoistočne Azije, koja su u naglom porastu, marka Peugeot je zabilježila 72-procentnu rast na Filipinima i 40-procentnu u Singapuru. Marka Citroën je nastavila sa trendom rasta u jugoistočnoj Aziji, a zahvaljujući uspjehu vozila C4 Picasso zabilježila veliki napredak u Singapuru.

U regiji Bliski Istok i Afrika je grupacija PSA u 2016. godini udvostručila svoju prodaju sa 383.500 prodanih vozila. U manje od jedne godine grupacija je svoj povratak u Iran učvrstila sklapanjem dvaju ugovora o osnivanju zajedničkih ulaganja (Joint Ventures): Peugeot sa društvom Iran Khodro, historijskim partnerom marke, i Citroën sa društvom SAIPA. Marka DS, koja je u Iranu lansirana početkom 2016. godine u partnerskoj saradnji sa iranskom grupacijom Arian Motor, je otvorila svoj prvi DS Store u Teheranu, gdje prodaje modele DS 5, DS 5LS i DS 6.

U Latinskoj Americi je prodaja grupacije PSA narasla za 17,1 posto s 183.900 prodanih vozila. Tržišni udio grupacije se je povećao u Argentini (+1,6 točke) i u Čileu (+1,3 točke), gdje je prodaja narasla za 32 posto. Sa zajedničkim 23,6-procentnim porastom se je prodaja marke Peugeot veoma naglo povećala, posebno u Argentini (+39 posto) zahvaljujući sportskom terenskom vozilu Peugeot 2008 koji niže uspjehe od svog lansiranja dalje (više od 10.000 prodanih vozila), u Čileu (+32 posto) i Brazilu (+7 posto). Marka Citroën je zabilježila 6,3-procentni rast prodaje posebno zahvaljujući C3 Aircrossu (+78 posto). DS je u Argentini zauzeo četvrto mjesto na automobilskom tržištu premium vozila.

U Euroaziji gdje su ekonomski uvjeti još uvijek veoma slabi, što posebno važi za Rusiju, prodaja grupacije PSA se je smanjila za 12,6 posto sa 10.500 prodanih primjeraka na tržištu u 12,5-procentnom padu. U Ukrajini koja je poznata kao dinamično tržište (+37,4 posto) grupacija je zabilježila 43 posto rast prodaje. PSA je svoju geografsku prisutnost u ovoj regiji dodatno raširila sa tržišnim lansiranjem sve svoje tri marke u Gruziji.

U regiji Indija i Pacifik nakon 3,3-procentnog rasta 2015. u Japanu grupacija je zabilježila brz rast prodaje (20,6 posto) i time postigla svoj najbolji rezultat od 2007. godine. Ovom rezultatu osjetno je doprinijela marka Peugeot (+27 posto), a za što imaju zasluge posebno odlični rezultati Peugeota 2008 (+63 posto), 208 (+46 posto) i 308 (+24 posto). Uvođenjem tehnologije BlueHDi u mjesecu julu je dopunila energetsku ponudu i djelomično pripomogla ovom porastu. Citroën je u cijeloj regiji postigao 7,5-procentni porast prodaje, posebno zahvaljujući lansiranju vozila C4 Cactus krajem godine u Japanu i u Južnoj Koreji. Marka DS, koja je u Japanu zvanično lansirana krajem 2015. godine, je povećala svoju prodaju za 30 posto zahvaljujući velikim tržišnim operacijama, kao što je bio na primjer prvi DS WEEK u Tokiju i lansiranje više spomenutih serija.

Carlos Tavares, predsjednik uprave: “Činjenica da smo već treću godinu zaredom uspjeli da povećamo našu prodaju, iako je produktna ofanziva vašeg plana Push to Pass tek na početku, potvrđuje pravilnost naše strategije ‘Core Model Strategy’. A uspjeh naših posljednjih lansiranih modela dokazuje da je rast sa stvaranjem vrijednosti rezultat odličnosti naših produkata i odgovarajuće osmišljene komercijalne politike.”

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here