Prioriteti kompanije Galenika – ljudi, zdravlje i održivo poslovanje

Naid Gubaljević, Country Manager za Bosnu i Hercegovinu u kompaniji Galenika, govori o rezultatima na tržištu BiH, naporima kompanije na poljima inovacija i edukacije, te o budućem fokusu poslovanja ovog farmaceutskog giganta.

246

1. Već više od dvije godine ste Country Manager za Bosnu i Hercegovinu u kompaniji Galenika, možete li nam kratko napraviti presjek svega što je iza vas?

Tako je, sada je već dvije godine otkako vodim sjajan tim Galenike u Bosni i Hercegovini i moram istaći da sam ponosan na naš lokalni tim i rezultate koje postižemo. Timu Galenike sam se pridružio u jeku pandemije i moram priznati da su iza mene dvije veoma izazovne godine. Nastojali smo da u vrijeme turbulencija na globalnom tržištu radimo na rastu, razvoju i zapošljavanju. Danas vidimo da nam se taj rizik ipak isplatio. Tradicija koju kompanija Galenika uživa na ovim prostorima sigurno je doprinijela činjenici da nam korisnici proizvoda vjeruju, ali je neosporno da i dalje uviđaju vrijednost i kvalitet koju nude naši proizvodi. Uz podršku matične kuće, a ponajviše zahvaljujući odličnoj ekipi tima Galenika u BiH, stvaramo priču koja je pored prepoznatljivosti svojih proizvoda, prepoznata po društvenoodgovornom poslovanju kroz aktivno partnerstvo u humanitarnim projektima ali i događajima koji promovišu zdrav životni stil i kulturu. Nekoliko godina zaredom smo ponosni partneri Orea Art Marketa i Udruženja „Srce za djecu“, humanitarne utrke Race for the cure, a prošle godine smo bili dio Sarajevo Film Festivala, tako što smo bili partneri događaja na Eiffelovom mostu na Skenderiji gdje su posjetioci imali priliku da se kroz razne aktivacije upoznaju sa Pantenol Plavim Leptirom, zaštitnim znakom ovog Galenikinog brenda. Pružili smo i podršku Udruženje „Moja zvjezdica“ koje okuplja roditelje djece sa poteškoćama u razvoju.

2. Spomenuli ste rast i razvoj, koje rezultate biste istakli kada je u pitanju Galenika i tržište BIH?

Istakao bih da Galenika bilježi značajan poslovni rast, ali i međunarodnu ekspanziju od kako je dio brazilske NC Grupe. U periodu od 2018. do kraja 2022. godine, Galenika je udvostručila obim prodaje i izvoza, povećala proizvodnju za 22 posto, proširila portfolio i registrovala čak 146 proizvoda. Iako smo kao i mnoge druge kompanije suočeni sa pozitivnom konkurencijom, drugu godinu zaredom uspijevamo ostvariti zavidan rast na BiH tržištu. U prvom kvartalu ove godine rast prodaje je iznosio 32 posto, a posebno moram istaći naš OTCportfolio (lijekovi koji se mogu izdavati bez recepta) i dijetetskih suplemenata čiji rast je 35 posto. U Bosni i Hercegovini je Galenika rasla pet puta brže od farmaceutskog tržišta. Proizvodi u koje smo posebno ulagali su sad već poznati brendovi Defrinol Forte, Flonivin, Pantenol i Jekoderm koje korisnici već tradicionalno imaju u svojim kućnim apotekama. Naš portfolio je u ovoj godini bogatiji za čak 10 novih proizvoda, od čega bih izdvojio Lactoderm, Immuno Max i VitUp D. Rast za koji su podjednako zaslužni svi uposleni Galenika BiH omogućio je da se u bliskoj budućnosti otvore nova radna mjesta i svaki put moram da naglasim da sam na to posebno ponosan i zahvalan svima u našoj kompaniji.

3. Da li je Galenika kompanija koja prati trendove digitalne transformacije i šta je to što biste istakli a tiče se inovacija i edukacije?


Mislim da u modernom svijetu ne postoji uspješna kompanija
, a da ne ide u korak sa digitalnim trendovima. Već odavno Galenika je na tom putu, te je u okviru digitalne transformacije uvela najnapredniji softver za planiranje koji omogućava povećanu efikasnost u upravljanju materijalima, planiranje proizvodnje i fleksibilnost poslovanja u lancu snabdijevanja, što je u ovim globalnim okolnostima od velikog značaja. Na tržištima u regionu gdje Galenika posluje, konstantno ulažemo u inovacije i edukaciju, pa smo konkretno u BiH bili podrška u organizovanju 25 stručnih medicinskih događaja, za oko 350 zdravstvenih radnika iz Bosne i Hercegovine. Naš slogan „Posvećeni ljudima, vjerni zdravlju“ je prepoznatljiv kako u stručnoj zajednici, tako i među korisnicima. Stoga, smo odlučni da u sklopu jačanja brenda Galenike i naših proizvoda kontinuirano organizujemo edukacije i radionice, kako za naše uposlene tako i za naše eksterne saradnike. Ubijeđeni smo da jedini način za zdrav poslovni rast dolazi upravo ulaganjem u znanje, razvoj i praćenjem trendova. Posebno bih istakao projekat kojim se ponosno možemo pohvaliti, a to je Galenika Medical Journal, naučni časopis Akademije za kontinuiranu medicinsku edukaciju (AKME) koji je u potpunosti sponzorisan od strane Galenike i koji je odnedavno dostupan i stručnoj medicinskoj zajednici u Bosni i Hercegovini na maternjem jeziku. Ova naučna publikacija nastala je iz potrebe da se medicinskoj zajednici pruže visokokvalitetne naučne informacije na maternjem jeziku iz različitih oblasti zdravstvene djelatnosti, te da se edukacija medicinskih djelatnika učini pristupačnijom i efikasnijom kako bi na koncu bio unaprijeđen proces zdravstvene zaštite, te kako bismo imali zadovoljnog korisnika.

4. Šta će biti fokus poslovanja Galenike u narednom periodu?

Stalno naglašavamo da je naš glavni fokus uvijek na ljudima, zdravlju i održivom poslovanju.

Podrška zdravlju i prevencija je uvijek visoko u našoj strategiji poslovanja. Na tome konstantno radimo kako kroz unaprjeđenje samih proizvoda, širenjem portfolija,kontinuiranom isporukom potrebnih količina visokokvalitetnih proizvoda, ali i kroz projekte kao što je prošlogodišnje istraživanje Galenike o upotrebi lijekova u BiH. Ovim istraživanjem željeli smo da kroz relevantne podatke doprinesemo podizanju svijesti o važnosti prevencije i očuvanju zdravlja građana BiH, kao i da dobijemo podatke koji će nam pomoći u daljem širenju našeg portfolija visokokvalitetnim proizvodima koji će na najbolji način odgovoriti na aktuelne potrebe korisnika. Važan prioritet će sigurno i dalje ostati podrška zajednici i briga o životnoj sredini, te naravno ono po čemu smo već prepoznatljivi, a to su društveno odgovorni projekti i inicijative.

Istakao bih naročito važnost održivog poslovanja koje je također prioritet u Galenici, a na putu održivog poslovanja kompanija je pokrenula niz projekata kojima utiče na smanjenje potrošnje prirodnih resursa. Tokom 2022. godine postignuto je smanjenje otpada za 44 posto, u odnosu na 2021, a ostvareno je i 25 posto smanjenje emisije CO2. Ono što uvijekističemo jeste to da je kompanija Galenika nosilac ISO certifikata 14001:2015, koji potvrđuje usklađenost sa najvišim standardima u oblasti zaštite životne sredine.

Pored navedenog, ulaganjem u dalju digitalizaciju poslovanja planiramo postizanje još većeg stepena poslovne efikasnostii.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here