Bez jake ekonomske diplomatije, usmjerene na stimuliranje izvoza i privlačenja stranih investicija, nema ni jake ekonomije. Kako na tom planu stoji Bosna i Hercegovina, najbolje ilustriraju statistički pokazatelji koji kažu da naša zemlja u vanjskoj trgovini ostvaruje godišnji deficit između šest i devet milijardi KM, a da je prema prilivu direktnih stranih investicija, manjim od milijarde KM, na regionalnom začelju.

Unapređenje usluga

U nastojanju da unaprijedi bosanskohercegovačku diplomatiju, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP), kreiralo je namjensku internet aplikaciju koja bi domaćim privrednicima zainteresiranim za prodor na strana tržišta, ali i potencijalnim investitorima iz inozemstva trebala značajno olakšati dobijanje informacija relevantnih za realizaciju njihovih poslovnih planova.

“Cilj ovog projekta je unapređenje kvaliteta usluga Ministarstva u oblasti ekonomske diplomatije.

Izradu internet portala inicirao je Odsjek za ekonomsku diplomatiju Ministarstva, u skladu sa aktivnostima na unapređenju ekonomskih potencijala BiH i provođenja procesa digitalizacije svog poslovanja. Prijedlog projekta upućen je Razvojnom programu Ujedinjenih nacija u BiH, koji je prihvatio da ga finansira. U tom smislu kreirana je internet aplikacija koja treba omogućiti privrednicima iz Bosne i Hercegovine brzu uslugu i neposrednu komunikaciju sa Ministarstvom.

Ova internet platforma ima dva glavna cilja – jačanje saradnje i ubrzanje razmjene informacija između sjedišta Ministarstva i diplomatsko-konzularnih predstavništava BiH u području ekonomske diplomatije te podršku jačanju međunarodne ekonomske saradnje i inostrane promocije bh. proizvoda i usluga, odnosno direktnim stranim ulaganjima, a sve u okviru mandata Ministarstva.

Projekat bi trebao dovesti do znatnog pojednostavljenja dosadašnjeg načina poslovanja“, objašnjava u izjavi za Business Magazine Tanja Milašinović Martinović,  šefica Odsjeka za ekonomsku diplomatiju u Ministarstvu vanjskih poslova BiH.

Precizirajući da je internet portal Ekonomska diplomatija namijenjen prvenstveno pripadnicima bosanskohercegovačke poslovne zajednice, ona ističe da ta aplikacija domaćim firmama “nudi čitav niz korisnih informacija koje Ministarstvo prikuplja u okviru svojih nadležnosti, a koje se odnose na izvozne mogućnosti, ekonomske profile drugih država, poslovne klubove BiH i drugih država, počasne konzule BiH u svijetu, uspješne poslovne ljude i mogućnosti saradnje sa dijasporom BiH, turističke atrakcije BiH, strana ulaganja u BiH…“. Kada je, pak, riječ o prvim reakcijama domaće i inozemne poslovne zajednice na Aplikaciju, ona napominje da tek slijedi kampanja upoznavanja privrednika, u prvom redu onih izvozno orijentiranih, sa mogućnostima portala Ekonomska diplomatija.

“Sredinom jula održana je prva konferencija za štampu i zvanično objavljeno da je Aplikacija puštena u rad. U narednom periodu u planu je održavanje demonstracije za privrednike, kako bi se upoznali sa mogućnostima i načinom rada i komunikacije sa Ministarstvom.

Dakle, aplikacija je tek započela sa radom i još je u početnoj fazi razvoja, ali će svakako ponuditi čitav niz korisnih informacija za bh. kompanije koje žele da svoje proizvode plasiraju na strano tržište, kao i strane investitore i turiste koji žele da posjete Bosnu i Hercegovinu“, potcrtava Milašinović Martinović.

Tokom spomenute promocije Aplikacije izraženo je očekivanje da će taj projekt “postaviti osnovu za direktnu podršku međunarodnoj privrednoj saradnji BiH, kako bi se smanjile trgovinske barijere, povećalo poslovanje na međunarodnim tržištima te dala podrška diplomatskim misijama BiH u praćenju, izvještavanju i savjetovanju o ekonomskim politikama i prilikama u drugim državama“. Zbog čega ti segmenti do sada nisu bili bolje pokriveni i šta su u tom kontekstu bila najizraženija “uska grla“, pitanja su na koja Milašinović Martinović odgovara konstatacijom da su “ti segmenti i do sada bili pokriveni u radu Ministarstva, ali je komunikacija sa institucijama i privrednicima bila tradicionalna, putem zvaničnih dopisa“.

Digitalizacija poslovanja

“Digitalizacijom svog poslovanja i ovom aplikacijom bitno se ubrzava dostava informacija, koje se odmah stavljaju na raspolaganje poslovnoj zajednici BiH“, kaže ona.

Na upit o eventualnim daljim unapređenjima koncepta bh. ekonomske diplomatije, propraćen opaskom da ona, posmatrano iz neutralnog, ali i ugla domaćih privrednika zainteresiranih za izlazak na strana tržišta, prethodnih godina praktično nije ni postojala, Milašinović Martinović poručuje da se “sa ovom konstatacijom Ministarstvo ne može složiti, jer smatramo da je paušalna i sročena bez realnih podataka, analitičnosti i stvarne procjene o situaciji u Bosni i Hercegovini i odgovornosti za nju“.

“Postoji pogrešno uvriježena percepcija u interpretiranju nadležnosti i odgovornosti ovog ministarstva.

Ministarstvo inostranih poslova tvrdi da nijedan zahtjev bh. privrednika ili inicijativa institucija BiH nije prošla bez njegovog postupanja i odgovora. Uloga ovog ministarstva je prvenstveno marketinško promotivna i nismo nadležni za ekonomsku politiku BiH – ni spoljnu, a ni unutrašnju, a koja je osnov za dobru promociju.

Primjera radi, nedavno je Odsjek za ekonomsku diplomatiju uradio jednu analizu o broju organizovanih promotivnih događaja i poslovnih foruma koje je Ministarstvo iniciralo u periodu od osnivanja Odsjeka do danas. Dakle, od 2003. godine i izuzimajući prethodne dvije godine zbog izbijanja pandemije korona virusa, diplomatsko konzularna mreža BiH je organizovala ili uzela učešće u čitavom nizu poslovnih foruma, konferencija i susreta privrednika, sa ciljem skretanja pažnje domaće javnosti u zemlji prijema na mogućnosti ekonomske saradnje sa Bosnom i Hercegovinom. Tako su tokom proteklog perioda Odsjek i diplomatsko konzularna mreža Ministarstva uspješno okončali organizaciju i prisustvo poslovnim događajima u najmanje 46 zemalja širom svijeta – u značajnijim zemljama i po nekoliko puta. Naravno, ovo predstavlja samo dio sveukupnih aktivnosti ekonomske diplomatije i dokaz je jasne posvećenosti takvoj promotivno marketinškoj ulozi Ministarstva, sa ciljem afirmacije i unapređenja privredne saradnje BiH sa inostranstvom, ali i neosnovanosti stava izrečenog u posljednjem pitanju“, zaključuje Milašinović Martinović.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here