Trka za posao težak 800 miliona KM: Ko će graditi tunel Prenj

Manje od 20 dana ostalo je do zatvaranja međunarodnog tendera za izbor izvođača radova za izgradnju tunela Prenj.

125

Manje od 20 dana ostalo je do zatvaranja međunarodnog tendera za izbor izvođača radova za izgradnju tunela Prenj, najsloženijeg građevinskog pothvata i ključne dionice za cijeli Koridor 5C, rečeno je za „Avaz“ iz „Autocesta FBiH“.

Ova državna firma raspisala je tender za gradnju tunela 8. jula, a rok za dostavljanje ponuda je 5. septembar.

Tunel Prenj je tehnički najzahtjevniji i, sa stajališta struke, jedan od najkompleksnijih objekata u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. Radi se o tunelu dužine 10,4 kilometra, što je deveti najduži cestovni tunel u Evropi, a prvi je u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara.

Prema informacijama „Avaza“, veliki je interes svjetskih građevinskih firmi za posao težak više od 800 miliona KM.

Zvanične ponude, nakon podizanja tenderske dokumentacije, očekuju se već početkom septembra. No, u utrci će se, kako stoje stvari, naći više od pet kompanija.

Izgradnjom ovog tunela „Autocesta” od Mostara do Sarajeva uveliko će se skratiti putovanje. Poređenja radi, trenutna dužina puta preko M-17 iznosi 113 kilometara, dok će izgradnjom autoceste iznositi 82 kilometra.

Preciznije, vrijeme putovanja će se skratiti s dosadašnjih dva na nešto manje od sat vožnje, što u konačnici dovodi do skraćenja puta od 31 kilometar i uštede više od jednog sata vremena.

Povezivanje Mostara

Prema najavama, radovi počinju u prvoj polovini sljedeće godine.

Tunel će biti dio dionice autoceste Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever i ključan je za povezivanje Mostara sa Sarajevom, odnosno jače unutrašnje povezivanje Bosne s Hercegovinom, što je i strateški cilj, odnosno kompletiranje izgradnje cijelog Koridora 5C kroz Federaciju BiH.

Međunarodni koridor

Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina povećava na 12 kilometara. Ovaj tunel će kvalitetnije pozicionirati BiH u evropske puteve, jer će međunarodni koridor privući promet putnika i roba od Budimpešte prema Jadranu.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here