Bosnalijek – lider poslovne zajednice Bosne i Hercegovine

Predstavnici medija iz Bosne i Hercegovine, u sklopu kampanje „Dani Bosnalijeka“, posjetili su sjedište kompanije. Tom prilikom predstavljen im je historijat kompanije i poslovni rezultati te je organiziran obilazak laboratorija kontrole kvaliteta i razvojnog centra Bosnalijeka.

293

Predstavnici medija imali su priliku uvjeriti se da je u više od sedam decenija postojanja Bosnalijek izrastao u najvećeg industrijskog proizvođača lijekova u Bosni i Hercegovini te jednog od farmaceutskih lidera u široj regiji. Bosnalijek je kompanija koja danas posluje u 28 država i čije proizvode svakodnevno koriste stotine miliona ljudi na tri kontinenta.

 

Najstariji proizvod u asortimanu Bosnalijeka – Favistan® – registriran je 1957. godine, a 1975. godine na tržište izlaze dva nova i danas vrlo uspješna proizvoda – Enterofuryl® i Kofan instant® tablete, dok se godinu dana poslije – 1976. – na tržištu pojavljuje i Lysobact®, na bazi lizozima. Lysobact® je danas jedan od najuspješnijih bosanskohercegovačkih proizvoda u svijetu jer se oko 12 miliona pakovanja ovog lijeka proda širom svijeta svake godine.

 

Čak ni rat nije zaustavio radne procese u Bosnalijeku, nije se obustavila proizvodnja niti su se kriteriji za kvalitet umanjili. Naprotiv, napušten od svih licencnih partnera, Bosnalijek sve raspoložive snage preusmjerava na razvoj vlastitih proizvoda, čime je projektirao svoju budućnost. Novi tabletni pogon Bosnalijeka planiran je i projektiran baš u to vrijeme. Obnova proizvodnih pogona kreće od 1997. godine i od tada traje kontinuirano ulaganje u razvoj i proširenje proizvodnih kapaciteta.

 

Kompanija danas posjeduje 7 GMP certifikata, uključujući i EU GMP certifikat, kao i 4 različita ISO certifikata koje uredno održava i obnavlja, što je garancija kvaliteta i sigurnosti proizvoda.

Najveće investicije Bosnalijeka su potpuno novi, savremeni laboratorij kontrole kvaliteta koji je otvoren 2018. godine te novi pogon za proizvodnju polučvrstih i tečnih formi lijekova, sa kapacitetom od 34 miliona pakovanja, koji je pušten u rad 2019. godine. Zahvaljujući ovome Bosnalijek je svoje proizvodne kapacitete uvećao za čak 5 puta. Ovo je ujedno jedna od najvećih poslijeratnih investicija u Bosni i Hercegovini.

 

Proizvodni portfolio Bosnalijeka danas uključuje ukupno 244 registrirana proizvoda bazirana na 132 molekule. Skoro 90 posto proizvodnog portfolia odnosi se na lijekove koji su najzahtjevniji i najstrožije regulirani farmaceutski proizvodi. Osim toga, 184 proizvoda ili tri četvrtine od ukupnog broja proizvoda rezultat su rada vlastitog razvoja Bosnalijeka, dok je 60 proizvoda rezultat saradnje sa renomiranim licencnim partnerima.

 

Pozitivan trend razvoja kompanije zadržan je i u najtežim uslovima raznih tržišnih ograničenja tokom pandemije COVID-19 pa je, od početka pandemije do danas, na tržište plasirano čak 27 novih proizvoda.

 

Bosnalijek je u proteklih osam godina ostvario rekordne prihode u iznosu većem od 1,115 milijardi KM te dobit veću od 102 miliona KM, uz kontinuiranu isplatu dividende svojim dioničarima u ukupnom iznosu od skoro 30 miliona KM. Samo u 2021. godini, koja je itekako bila opterećena blokadama i zastojima zbog pandemije, prihodi kompanije iznosili su 154 miliona KM, dok je dobit iznosila 15 miliona KM.

 

Bosnalijek danas zapošljava 800 radnika u BiH i svojim predstavništvima širom svijeta, dok indirektno osigurava još hiljade radnih mjesta u pratećim industrijama i čini čak 0,5 posto ukupnog BDP-a BiH.  

 

Kompanija kontinuirano ulaže u obrazovanje. U posljednjih 11 godina za stipendije oko 400 učenika i studenata izdvojeno je 2 miliona KM, a veliki dio stipendista danas je zaposlen u Bosnalijeku.

 

Bosnalijek nastoji unapređivati svoju vezu sa zajednicom te je društveno odgovorno poslovanje dio korporativne kulture svih radnika. Ove godine je obilježeno 20 godina kontinuirane podrške SOS Dječijim selima. Kompanija podržava i veliki broj drugih organizacija, amaterskih i profesionalnih sportskih i umjetničkih kolektiva.

 

Predstavnicima medija predočeni su i planovi za daljnji razvoj i otvaranje novih tržišta.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here