Efikasniji način da se riješe prigovori potrošača

Problemi u odnosu potrošač - inspekcija

135
Rješavanje prigovora potrošača u Republici Srpskoj ubuduće će biti efikasnije, jer će se zajedničkim djelovanjem udruženja potrošača i Republičke tržišne inspekcije kreirati novi transparentni mehanizam inspekcijskog nadzora.

U vezi s tim udruženja za zaštitu potrošača “Oaza” iz Trebinja i “Don” iz Prijedora, na sastanku sa tržišnim inspektorima organizovanom u Trebinju, predstavila su i zajedničku dokumentaciju u rješavanju ove problematike.

Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača “Don” iz Prijedora istakla je da je cilj ovih sastanaka unapređenje dosadašnje prakse koja pokazuje neujednačenost u radu inspekcijskih organa, gdje je analiza pokazala da postoje nedefinisana proceduralna pitanja koja bi trebalo riješiti i precizirati.

“Tu se otvarala mogućnost da potrošači neka pitanja protumače kao nesavjestan rad inspektora, stavljanje na stranu trgovca i sve ono što ne ide u prilog ni potrošačima, ali isto tako ni inspekcijama u koje mi imamo puno povjerenje kada se kao potrošači obraćamo”, navela je ona.

Prepoznajući značaj razmjene iskustava i unapređenja povoljnog okruženja za trgovce i potrošače, ona objašnjava da je izrađen Pravilnik o sadržaju i načinu dostavljanja izvještaja u postupku inspekcijskog nadzora po reklamacijama potrošača.

“Mi nemamo izvještaj šta se dešavalo u 64 grada i opštine vezano za ove kontrole, pa ispadne da, po broju prigovora, jedno udruženje ima više prigovora potrošača nego cjelokupna inspekcija na nivou Republike Srpske, pa smo danas prezentovali i tabelu kako bi trebalo voditi evidenciju”, rekla je Marićeva.

Nedeljka Ilijić, direktorka Udruženje za zaštitu potrošača “Oaza” iz Trebinja, istakla je da ima problema u odnosu potrošač – inspekcije te da ovakvi sastanci doprinose da se uspostave određeni odnosi i relacije putem zajedničkih pravilnika i nastupa u budućem periodu.

“Mi stalno ističemo da su udruženja za zaštitu potrošača jedan od instrumenata inspekcija kako bi se mogla bolje i kvalitetnije sprovoditi zaštita tih potrošača”, kazala je Ilijićeva, napominjući da ostvaruju dosta bolju saradnju sa republičkim nego sa lokalnim inspekcijskim službama, sa kojim je potrebno produbiti saradnju u smislu dobijanja povratnih informacija o riješenim pitanjima i zahtjevima potrošača.

Željka Tasovac, tržišna inspektorka grada Trebinja, potvrdila je da se na zaštiti potrošača radi zajedno i da ostvaruju dobru saradnju.

IZVORNezavisne novine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here