Mnogu djecu danas treba poticati na klasičnu igru. Moderne tehnologije promijenile su način na koji se djeca igraju; sve su im draži ekrani, a sve manje autići, kockice, lopte. S druge strane, često su i roditelji u dilemi koje igračke kupiti, jer igračke trebaju biti sigurne za djecu i istovremeno zabavne i da dijete igrajući se uči i stiče određene vještine. Zahvaljujući pobjedi u četvrtoj emisiji treće sezone SBF Start-up Challenge-a uskoro će se na bosanskohercegovačkom trištu naći Una Toys didaktičke igračke od drveta s oznakom „Made in BiH“ koje će ispuniti sve potrebne kriterije roditelja.

Sigurnost i funkcionalnost

Una Toys je društveni biznis koji će se baviti izradom didaktičkih igračaka od drveta. Namjenjene su djeci predškolskog i školskog uzrasta kao i djeci sa poteškoćama u razvoju. Društvena komponenta biznisa se odnosi na obuku i edukaciju srednjoškolaca i studenata u samom procesu proizvodnje kroz rad na CNC i drugim mašinama. Cilj Una Toys-a je da postane najveća tvornica igračaka koja će zadovoljiti domaće i strano tržište. Tog izazova se ne bojimo, svjesni smo da je mnogo rada, truda i odricanja potrebno u ostvarivanju ovog cilja“, za Business Magazine kaže Senad Kapić koji je zajedno sa suprugom pokrenuo biznis.

Ono što igračke Una Toys izdvaja od drugih jeste prije svega sigurnost i funkcionalnost.

„Sigurnost u smislu da je igračka prošla mehaničke, fiziče i hemijske analize, da je izrađena od prirodnog materijala, ofarbana bojama na bazi vode bez sitnih dijelova i oštrih rubova. Funkcionalnost se odnosi na učenje kroz igru boja, brojeva, razvijanje fine motorike i logičkog razmišljanja. Igračka treba ispuniti tri osnovna kriterija:da je od kvalitetnog materijala, da je primjerena djetetu i da ima najmanje jedan razvojni cilj“, pojašnjava Kapić.

Činjenica da je bh. tržište preplavljeno plastičnim igračkama koje su sumnjivog porijekla i materijala, koje prilikom igre otpuštaju boje i neugodne mirise što utiče na razvoj djeteta i njegovih sposobnosti, bila je pokretač i inspiracija za izradu Una Toys igračaka.

„Svaki roditelj za svoje dijete želi najbolje. Projekat smo duži vremenski period pripremali i na taj način detaljno istražili „svijet igračaka“.Posjete i razgovore smo obavljali sa stručnim osobama pedagozima, logopedima i odgajateljima i tako dobili povratne informacije o našim igračkama. Materijali za djecu sa poteškoćama u razvoju su teško dostupni na našem tržištu pa su ustanove primorane kupovati ih van granica BiH po jako visokim cijenama. Želimo slušati potrebe naših kupaca i to je jedan važan segmenat koji nas izdvaja od drugih“, ističe Kapić.

Kapić je po struci inženjer drvne industrije, dok je njegova supruga Enisa profesorica u osnovnoj školi, te su znanje iz svojih oblasti objedinili i osmislili ovaj projekat. Kapić ističe da je Enisina podrška vid ljubavi koju uzajamno dijele kroz ovaj projekat, te da njeno pedagoško obrazovanje uveliko doprinosi razvoju  svih dijelova njihove buduće djelatnosti.

Velika zainteresiranost

Svoju ideju predstavili su na SBF Start-up Challenge-u, koju je žiri u čertvoj emisiji treće sezone proglasio najboljom.

„Ova pobjeda je nama veliki vjetar u leđa kako finansijski tako i kroz mentorstvo na raznim poljima marketinga, finansija, preporuka i savjeta. Drago nam je da postoje takmičenja poput SBF Start up Challenge-a gdje se želi čuti glas i ideje mladih ljudi i uvjeriti ih da u BiH ima budućnosti.Ovakva takmičenja i podršku mladima trebali bi pružiti lokalni i državni nivoi vlasti, a ne samo nevladine organizacije“, ističe Kapić.

Svaki dan je sve više upita kako doći do njihovih igračaka što je pokazatelj velike zainteresiranosti. Registracija je planirana  polovinom ove godine kada se mogu očekivati i prvi proizvodi.

„Igračke će se proizvoditi u BiH odnosno u gradu Cazin. Samom proizvodnjom i plasmanom gotovog proizvoda na tržište osigurat ćemo finansijska sredstva za dalji rad. Kao start-up projekat Una Toys će aplicirati za dodatna sredstva za nabavku nove opreme, širenje proizvodnog procesa, a samim tim i otvaranje novih radnih mijesta.Prodaju ćemo vršiti i van granica BiH. Najveći cilj koji smo sebi postavili i kojem težimo jeste da postanemo vodeća kompanija u BiH u proizvodnji didaktičih igračaka, donesemo radost i osmijeh na dječija lica“, kaže Kapić.

Čvrsta volja za pokretanjem biznisa

U samom procesu izrade prvih prototipa igračaka imali su mentorsku i finansijsku podršku Fondacije Mozaik, te JU Medresa “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” Cazin u čijim je prostorijama počela proizvodnja prvih prototipa.

„Nailazili smo i na prepreke, loša iskustva ali ono što je najbitnije da smo ostali čvrsti u naumu pokretanja društvenog biznisa Una Toys“, ističe Kapić.

Dodaje da je neinformiranost jedan od glavnih problema zbog kojih mladi ne odlučuju pokrenuti vlastite biznise, te da je potrebno osigurati određenu finansijsku podršku kroz nepovratna sredstva, olakšice pri samoj registraciji te stručna predavanja o poduzetništvu.

PREKOMirela Haskić-Suša
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here