Evropski mediji traže pravedniju raspodjelu prihoda od digitalnih objava

Evropska medijska udruženja traže od EU da digitalnim platformama propiše obavezu plaćanje za upotrebu sadržaja izdavača

37

Evropska medijska udruženja pozvala su EU regulatore da digitalnim platformama propišu arbitražu kako bi se zagaranotovala pravedna podjela prihoda od objave medijskog sadržaja, ukazujući na model koji je predložila australska vlada.

Propisi Evropske unije o autorskim pravima iz 2019. obavezuju Google i druge internetske platforme da s muzičarima, autorima i izdavačima vijesti potpišu ugovore o korištenju njihovih djela. To nije dovoljno, upozorili su u zajedničkom pismu Evropsko udruženje izdavača časopisa, Evropsko udruženje novinskih izdavača, Evropsko vijeće izdavača, News Media Europe i Microsoft.

“Digitalnim platformama trebalo bi propisati plaćanje za upotrebu sadržaja izdavača i trebalo bi uključivati odredbe o arbitraži koja bi garantovala da će pregovori rezultirati pravednim sporazumom”, navodi se u pismu.

Nekoliko zastupnika Evropskog parlamenta već je predložilo da se mehanizam arbitraže uključi u regulativu, što je prema mišljenju potpisnika pisma nužno “kako bi se spriječilo potkopavanje prava izdavača i zagarantovala pravna sigurnost“.

“U protivnom, izdavači neće imati dovoljno ekonomske snage da pregovorima s tehnološkim kompanijama ishode pravedan i uravnoteženi sporazum“, upozoravaju iz udruženja i sugerišu da bi EU pri kreiranju odredbi trebao razmotriti australski model, prema kojem bi pravednu cijenu trebalo utvrditi arbitražno tijelo na osnovu procjene troškova proizvodnje sadržaja i zarade na njihovoj objavi na platformama“.

“Iskustva u Francuskoj i Australiji pokazala su nam da postoji stvarna potreba za obavezujućim instrumentom rješavanja inherentnih neravnoteža u pregovaračkoj moći”, naglašava Fernando de Yarza, predsjednik News Media Europea.

Iz udruženja je najavljena saradnja s Microsoftom na rješavanju problema plaćanja za objavljeni medijski sadržaj.

“U oktobru 2020. pokrenuli smo novu inicijativu ulaganja i podrške lokalnim medijima i kroz Microsoft News dijelimo značajan dio prihoda s medijskim izdavačima. Ova inicijativa je logičan sljedeći korak”, ističe potpredsjednik Microsofta Casper Klynge.

S druge strane, predloženi australski model izazvao je otpor tehnoloških kompanija –  Google je zaprijetio povlačenjem tražilice, a Facebook je prošlog vikenda blokirao dijeljenje medijskih sadržaja u Australiji, čije su vlasti u međuvremenu najavile izmjene planiranog zakona.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here