ZEN kozmetika, san koji je prerastao u biznis

Semra Sukanović, studentica iz Tuzle, izrađuje prirodnu kozmetiku ZEN, koju pored sastojaka prirodnog porijekla, od sličnih izdvaja i ekološki prihvatljiva ambalaža, a kvalitet je potvrđen i pobjedom u prvoj emisiji treće sezone Sarajevo Business Forum Start-up Challenge-a.

191

Prirodna kozmetika ZEN predstavlja spoj najboljih sastojaka biljnog porijekla, namijenjena mladim djevojkama i ženama koje za svoju kožu biraju kvalitenu i prirodnu kozmetiku koja dubinski njeguje, hrani i štiti kožu. Iza brenda ZEN stoji Tuzlanka, Semra Sukanović, studentica Farmaceutskog fakulteta u Tuzli, koja je sa svojom kozmetikom pobijedila u prvoj emisiji treće sezone Sarajevo Business Forum Start-up Challenge-a. Brend prirodne kozmetike ZEN krenuo je svoje putovanje iz stana ove studentice, koja je ljubav prema farmaciji i proizvodnji spojila sa ljepotom prirode i svim njenim potencijalima, kreirajući jedinstvene prirodne preparate za njegu i najosjetljivijih tipova kože.

Priroda kao inspiracija

Sa proizvodnjom prirodne kozmetike Sukanović je počela prije dvije godine kada je nakon dugo vremena skupila dovoljno hrabrosti da kreira nešto sama i ponudi to kupcima. Ova ambiciozna studentica oduvijek je voljela proizvodnju te je svoju buduću karijeru zamišljala u tom pravcu. Odlučila je stvar uzeti u svoju ruke i sama sebi stvoriti priliku za iskazivanje svoje kreativnosti.

„Zahvaljujući odlučnosti i hrabrosti koja je oduvijek bila podržana od strane meni najbližih i najvažnijih ljudi, moje porodice i skromnom početnom kapitalu od 150 KM, ZEN je od ideje i sna jedne studentice postao biznis ideja koja je odnijela pobjedu na SBF Start-Up Challenge-u, a nadam se da ćemo vrlo brzo postati prepoznatljiv brend, kako u Bosni i Hercegovini tako i u regionu“, ističe Sukanović.

Prvi proizvodi koji su nastali u ZEN radionici bili su prirodni sapuni rađeni od hladno tiještenih biljnih ulja sa dodatkom čistih terapeutskih eteričnih ulja i drugih prirodnih sastojaka biljnog porijekla.

„Nakon sapuna, u ponudu smo uvrstili i hidratantne kreme i tonike za lice, balzame za usne, pilinge za tijelo i lice i mirisne i opuštajuće kupke. U svojim proizvodima koristimo se samo najboljim što nam priroda daje, tako da su sve naše sirovine prirodnog i biljnog porijekla. S obzirom da sam po struci buduća magistra farmacije, svjesna sam da za dobar prirodni proizvod osim kvalitetnih prirodnih sastojaka moramo osigurati i mirkobiološku stabilnost tih proizvoda. Svi naši proizvodi koji zahtijevaju određene konzervanse i emulgatore sadrže isključivo ekološki i zdravstveno prihvatljive preparate što nas izdvaja na tržištu u moru kozmetike sa agresivnim aditivima i alkoholima koji nadražuju kožu“, za Business Magazine kaže Semra Sukanović.

Najveća inspiracija za ZEN kozmetiku je priroda te proizvodi predstavljaju simbiozu nauke i prirode. Cilj je kreirati brend koji će osim po kvalitetnim proizvodima biti prepoznatljiv i po impaktu na zajednicu i očuvanje prirode.

„Mi težimo ka potpuno prirodnim sastojcima i ekološki prihvatljvim ambalažama, kako bismo imali savršen proizvod koji njeguje kožu i čuva našu planetu“, dodaje Sukanović.

Jedinstvena prilika

Iako su ZEN proizvodi uglavnom fokusirani na žene, u svom asortimanu imaju i preparate za njegu kože muškaraca, kao i poklon pakete prirodne kozmetike. Bitno je naglasiti da prilikom odabira odgovarajućih preparata za njegu kože biraju individualni pristup svakom kupcu kako bi za njega pronašli odgovarajući proizvod, što je još jedna stvar koja ovaj brend izdvaja od drugih.

Sukanović je do sada sama kreirala recepte i izrađivala proizvode, koristeći se znanjem i informacijama prikupljenih tokom studiranja, ali i samostalno.

„Zahvaljujući pobjedi na SBF Start-Up Challenge-u imat ću priliku raditi sa mentorima iz različitih oblasti kako bih unaprijedila svoje proizvode i način poslovanja. Iako sama kreiram proizvode, imam veliku podršku od strane članova mog tima, Lejle Sukanović i Adina Bešlagića koji su zaduženi za tehnički dio poslovanja koji se odnosi na izradu web stranice, promotivnog materijala poput fotografija i videa, ali i baza podataka za lakše praćenje narudžbi“, kaže Sukanović.

Kada je u pitanju pobjeda na SBF Start-Up Challenge-u, Sukanović ističe da joj je mnogo značila te bi ukoliko joj se ukaže prilika rado prijavila na slično takmičenje, jer smatra da iskustva na ovakvim događajima oblikuju mlade ljude i jačaju njihov karakter, što je veoma važno za uspješno poslovanje.

„Prije svega to je za moj tim i mene bilo posebno iskustvo koje će nam zauvijek ostati u sjećanju. Pored jako značajne novčane nagrade od BBI banke, ali i nagrada od strane drugih sponzora koje ću iskoristiti za promociju proizvoda, bila mi je izuzetna čast predstaviti svoju ideju pred stručnim žirijem, kojeg je činila grupa uspješnih ljudi koji nama mladima mogu i trebaju biti uzor. Smatram da su takmičenja poput ovih veoma značajna za mlade ljude kako bi nas motivirala i kako bi nam pokazala da se u našoj zemlji još uvijek cijene mladi, kreativni i vrijedni ljudi koji mogu svoju budućnost planirati ovdje. Voljela bih da moja priča motivira druge mlade ljude da se odvaže i prijave na takmičenje sa svojim idejama. Čak i ako ne pobijede imat će priliku dobiti upute i savjete šta da unaprijede u svojim idejama, kako bi one postale što bolje i korak bliže realizaciji“, pojašnjava Sukanović.

Planovi za budućnost su veliki. Trenutno rade na rebrendiranju, unapređenju receptura, ali i pripremanju nekoliko novih proizvoda koji će uskoro biti predstavljeni.

„Cilj nam je kreirati prepoznatljiv brend ručno rađene prirodne kozmetike kakav još uvijek ne postoji na našem području i smatram da ćemo uz dovoljno truda i rada to postići, jer se od samog početka vodimo rečenicom da mi stvaramo ZEN momente koji se pamte“, kaže ova mlada Tuzlanka.

Izazovi postali motivacija

Najveći izazov s kojim se Sukanović susrela bio je nedostatak početnog kapitala kojim bi se osigurala veća količina sirovina i ambalaže za proizvodnju veće količine proizvoda, ali zahvaljujući nagradnom fondu koji je obezbijeđen od strane BBI banke bit će u mogućnosti  povećati proizvodnju te pokrenuti i registrirati biznis. Ipak, unatoč svim poteškoćama i općenito nepovoljnom poslovnom ambijentu u BiH, Sukanović je pravi primjer mlade osobe koje je to sve prevladala kako bi ostvarila svoj cilj.

„Mislim da je sama registracija biznisa i sva procedura jedan od razloga zašto se mlade osobe rijetko upuštaju u pokretanje vlastitog biznisa. U našoj zemlji redovni studenti istovremeno ne mogu registrirati biznis ili biti u radnom odnosu, što je jedna od otežavajućih okolnosti koja može biti veoma demotivirajuća ukoliko imate ideje i smatrate da možete raditi i studirati u isto vrijeme. Međutim, ovakva situacija mene lično je motivirala da što prije diplomiram, kako bih se mogla posvetiti ostvarenju svojih ciljeva“, dodaje Sukanović.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here