Kupujmo domaće – posjećujmo lokalno

Potrebno je staviti naglasak na promociju Bosne i Hercegovine domaćim turistima, turistima susjednih zemalja, ali i turistima trećih zemalja koji dolaze u susjedne zemlje (Hrvatska, Crna Gora, Srbija) te ih potaknuti da posjete Bosnu i Hercegovinu

110

Radimo zajednički na unapređivanju domaćeg turističkog BIH proizvoda, kupujmo domaće, posjećujmo lokalno, promovirajmo naše, spojimo uživanje i učenje i istražimo domaće turističke potencijale Bosne i Hercegovine

U prva dva mjeseca 2020. godine, turisti su ostvarili 150.027 posjeta u Bosni i Hercegovini, što pokazuje rast za 6,2 posto u odnosu na isti period prethodne godine. Ostvarili su 356.102 noćenja – 6,7 posto više nego u istom periodu 2019. godine.
Broj noćenja domaćih turista viši je za 4,6 posto, dok je broj noćenja stranih turista viši za 7,7 posto nego u 2019. godini. U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista je 33,1 posto, dok je učešće stranih turista 66,9 posto .
U hotelima i sličnom smještaju, gdje je ostvareno najviše noćenja, čak 94 posto, turistima u BiH bilo je na raspolaganju 17.101 soba i 35.277 kreveta, to je 2,6 posto više nego u istom periodu prošle godine.
U martu dolazi do pojave pandemije COVID-19 virusa, te podaci počinju padati. U turističkom sektoru u BiH dolazi do prvih pokazatelja pada podataka i znakova kako će sektor turizma i ugostiteljstva pretrpjeti teške gubitke.
Podaci za mart 2020. godine pokazuju da je Bosnu i Hercegovinu posjetilo ukupno 26.892 turista, što je manje za 72 posto u odnosu na broj turista u istom mjesecu prošle godine. Ostvarili su 67.868 noćenja, što je opet za 65,7 posto manje nego u martu 2019.godine.
Broj noćenja domaćih turista je manji za 52,4 posto, a broj noćenja stranih turista za čak 72,4 posto u odnosu na ožujak prethodne godine.
U aprilu mjesecu dolazi do potpunog zatvaranja svih objekata u sektoru turizma i ugostiteljstva, kao i do zatvaranja granica države, te je šteta za ovaj mjesec 100 posto.
Da bi zaustavili ovaj negativan trend, pomogli ovoj bitnoj grani gospodarstva u BiH da što više smanji svoje gubitke, potrebno je otvoriti granice države po uzoru na druge turističke zemlje iz okruženja i regije, kao što su Hrvatska i Srbija, budući da znamo da je veliki broj gostiju upravo iz tih susjednih zemalja.
Potrebno je staviti naglasak na promociju Bosne i Hercegovine domaćim turistima, turistima susjednih zemalja, ali i turistima trećih zemalja koji dolaze u susjedne zemlje (Hrvatska, Crna Gora, Srbija) te ih potaknuti da posjete Bosnu i Hercegovinu.
Uvjeti na tržištu turizma trenutno više nisu isti i tko se prije prilagodi novom stanju na tržištu, bit će uspješniji.
Bosna i Hercegovina je zemlja sa toliko lijepih i zanimljivih, onih prepoznatljivih, ali i onih još nedovoljno istraženih prirodnih ljepota, neistraženih kutaka. U tome leži prednost turizma BIH i treba je iskoristiti u smislu razvijanja autentičnosti domaćeg turističkog proizvoda i domaće turističke ponude.
Potencijal domaćeg tržišta postoji, ali se ne koristi dovoljno. Vrijeme je pogodno za novi način razmišljanja u razvoju turizma, za stvaranje novih koncepata, novih modaliteta rada u turizmu i korištenju ovog potencijala.
Privredna / Gospodarska komora FBIH i Udruženje turizma pri istoj od početka svog osnivanja u saradnji sa svojim članicama radi na promociji svega domaćeg; lokalnih destinacija, lokalne gastro ponude, eko proizvoda, razvoju ruralnog turizma, vinskih cesta, parkova prirode i nacionalnih parkova BIH.
Aktivno sa izložbenim prostorima, ali i sa stručnim konferencijskim aspektom podržava i održavanje nacionalnih specijaliziranih sajmova u zemlji; EKO BIS Bihać, LIST Lukavac, Sarajevski Festival turizma.
Osim državnih sajmova, omogućuje svojim članicama i odlazak na bitne evropske sajmove turizma, te su tako bili u prilici sudjelovati na nekim od bitnijih sajmova poput FITUR Madrid i EMITT Istanbul.
Privredna / Gospodarska komora je od prošle godine otvorila i poseban natječaj za dodjelu priznanja subjektima iz ovog sektora, nagradu Zvijezda turizma BIH za 2019. godinu.
Budući da do sada nije postojao ovakav vid priznanja domaćim akterima u sektoru turizma i ugostiteljstva, na ovaj način bit će zastupljeni svi aspekti sektora turizma i ugostiteljstva te će priznanja dobiti akteri u nekoliko bitnih kategorija: Turistička organizacija, Turistička manifestacija, Receptivne turističke agencije, Ugostiteljski objekat za smještaj te Organizacije ili pojedinca za doprinos unapređenju turizma i podizanju kvalitete turističke usluge.
Budući da je pandemija COVID 19 pogodila cijeli svijet, te je turizam među najpogođenijim sektorima uslijed ove krize, UNWTO (Svjetska turistička organizacija) previđa da će ove godine doći do smanjenja ukupnih međunarodnih dolazaka od 20-30 posto u odnosu na prošlu 2019. godinu, što bi na globalnom planu predstavljalo pad prihoda od čak 45 posto.
Zbog svega ovoga, Bosna i Hercegovina će, zajedno sa svim akterima morati uložiti velike napore u promotivne aktivnosti ka svjetskim, regionalnim, ali i domaćim putnicima, kako bi što više putovali unutar svoje zemlje. Kroz BIH se može putovati i bez plana, i na svakih nekoliko kilometara se može pronaći nešto lijepo i zanimljivo, nešto već poznato i nešto neotkriveno i neistraženo.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here