Mogu li bh. inovatori, dizajneri i tehnolozi obaviti ulogu i marketinga

Nažalost, dominacija uvoznih proizvoda je vidljiva na svakom koraku, a kad razgovarate s vodećim ljudima domaćih kompanija o tome da li je, osim jedne pomalo sulude otvorenosti tržišta BiH, tome doprinijela i ne baš pretjerana marketinška aktivnost domaćih kompanija, koje uglavnom računaju na patriotizam i slične emotivne porive, možete čuti različita stajališta

134

Epidemija/pandemija kako kome drago reći, zorno je pokazala koliko je važno imati vlastiti proizvod kojeg građani prepoznaju, cijene i vjeruju u njegov kvalitet. No, kad bi to zaista bilo tako, tad nam ne bi trebale kampanje kojima se građani pozivaju na kupovinu domaćeg proizvoda. Nažalost, dominacija uvoznih proizvoda je vidljiva na svakom koraku, a kad razgovarate s vodećim ljudima domaćih kompanija o tome da li je, osim jedne pomalo sulude otvorenosti tržišta BiH, tome doprinijela i ne baš pretjerana marketinška aktivnost domaćih kompanija, koje uglavnom računaju na patriotizam i slične emotivne porive, možete čuti različita stajališta. Iako je svima vidljivo koliko se proizvođači iz drugih država trude biti značajnije prisutni u medijima kroz razne marketinške i promotivne aktivnosti čime se direktno nameću kupcima. Također, strani proizvođači puno više ulažu i u sam dizajn i ambalažu proizvoda zbog čega su privlačniji kupcima.
Adin Fakić, direktor sarajevske mljekare Milkos, ističe da su bh.kompanije svjesne značaja marketinga i komunikacije s medijima i da su i na tom nivou postigli veliki napredak, ali da za kupovinu domaćih proizvoda značajnu ulogu u tome mogu i moraju odigrati domaći trgovački lanci u BiH.

Sarajevska mljekara Milkos ima tim za razvoj koji konstantno radi na inovacijama, poboljšanju, uvođenju novih linija proizvoda i redizajnu ambalaže. U 2019. smo promijenili dizajn i pakovanje mlijeka, na tržište plasirali vrhnje i kremu za kuhanje, prirodni domaći maslac, a uskoro ćemo i kečap i majonezu. Dizajne radi naš dizajner zaposlen u kompaniji, proizvode su napravili naši tehnolozi. Dakle, sve što uradimo uradimo u vlastitoj režiji s vlastitim kadrovima. To je snaga i pokretač. Ljudi – kao najznačajniji resurs“, veli Fakić.
Inovativne marketinške aktivnosti i kreativna riješenja mogu preći veliki broj barijera te o njima sigurno ovisi jedan dio imidža kompanije, smatra vlasnik Violete Petar Ćorluka.
„Svako predstavljanje i razvoj proizvoda za nas je izazov kojeg detaljno razradimo i komuniciramo s medijima na najvišem nivou. Svakako, dobra reklama zahtijeva pozadinski dobar, kvalitetan proizvod i tek onda je posao dovršen kompletno. Većina kompanija, kako velikih tako i malih, svjesna je uloge marketinga i digitalnih alata no bitno je uvijek biti korak ispred te steći i zadržati pažnju potrošača prvenstveno dobrim proizvodima. Kompanije ulažu u inovacije u skladu s mogućnostima. Mislim da se i domaća društva sve više okreću inovacijama i svjetskim trendovima. Kao primjer bih spomenuo naš novi proizvod 100 posto reciklirani toaletni papir koji je zapakiran u 100 posto recikliranu ambalažu koja se kasnije može koristiti. Ali vidim i na primjeru drugih većih kompanija da se posvećuje pažnja drugačijim proizvodima koji potrošačima daju dodanu vrijednost“, ističe Petar Ćorluka.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here