Petar Ćorluka za Business Magazine: Koronavirus probudio svijest o značaju domaćih proizvoda

U posljednjem broju Business Magazinea pisali smo o tome koliki su benefiti za ekonomiju, državu i kupovinu bh. proizvoda. Međutim, bh. tržište je preplavljeno uvoznim proizvodima kojima građani daju prednost. Ipak, pandemija izazvana koronavirusom ukazala je koliko je bitno imati jaku domaću, prije svega prehrambenu proizvodnju. Sa vlasnikom Violete Petrom Ćorlukom razgovarala Mirela Haskić-Suša

61

Petar Ćorluka, vlasnik Violete, kompanije koja dobro kotira na domaćem tržištu kaže da su građani prepoznali njihovu kvalitetu i konkurentnost. To pokazuju učešća u prodaji higijenskih proizvoda gdje su u većini kategorija apsolutni lideri na tržištu BiH. Međutim, ističe da to nije pravilo s drugim bh. proizvodima.
„Kupci biraju više uvozne proizvode što pokazuju tržišna učešća na ostalim kategorijama. Također, pokazatelj je i podatak da manje robe izvozimo nego što uvozimo. Razloga za ovakve rezultate ima više i to na strani razvijenosti pojedine industrije u BiH, ali i na strani uvjeta koje je država osigurala za proizvođače“, dodaje Ćorluka.
Vlasnik Violete naglašava da će potrošači uvijek kupovati nešto naše – domaće, nešto strano i da će to ostati tako.
„Nakon cijele ove situacije, mislim da su građani ipak uvidjeli važnost domaćeg gospodarstva, domaće proizvodnje koja osigurava dostupnost velikog broja roba u trenucima kad nismo u mogućnosti zbog više sile uvoziti sa stranih tržišta ta ista dobra“, kaže Ćorluka.
Jedan od primjera koji pokazuje nelojalnost domaćoj proizvodnji jeste i ogromna količina flaširane vode koja se uvozi u našu zemlju, pri čemu u BiH imamo mnogo kvalitetnije proizvođače i vode čije je kvalitet prepoznat i nagrađen međunarodnim priznanjima. Razlog ovome leži u jačoj marketinškoj aktivnosti stranih proizvođača, a jedan od krivaca je i država koja nedovoljno štiti domaću proizvodnju. Nije rijedak slučaj primjetiti flaširanu vodu uvoznog brenda i u državnim institucijama što najčešće pravdaju procedurama zakona o javnim nabavkama.
„Znate kako to ide kod nas, kad za nešto kažete da je npr. iz Njemačke, odmah mislite da je vrhunske kvalitete, da ništa naše domaće ne može zamijeniti taj proizvod. Ali ne bih se složio s tim, za domaće proizvode znamo njihove izvore, znamo uvjete u kojima nastaju, dok za strane nemamo te informacije. Mislim da se polako i potrošači počinju okretati domaćim proizvodima, što je i normalno, time štite domaće gospodarstvo i radna mjesta. Potrošačima treba biti jasno da ukoliko nemamo domaću proizvodnju koja je podržana od strane kupca, ne možemo opstati. Svakoj zemlji je domaća privreda pokretač i održavatelj gospodarstva. Što prije svi shvatimo koliki je njezin značaj, prije ćemo većim korakom ići prema naprijed. Također bih dodao da proizvođači konkretno vode trebaju još više raditi na brendiranju proizvoda“, zaključuje Ćorluka.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here