PANIKA u svijetu prazni police: Trgovački lanci ograničavaju prodaju

Prodavci hrane u Velikoj Britaniji, SAD-u i Australiji  ograničili su broj nekih ili čak i svih proizvoda koje pojedinac može kupiti.

50

Supermarketi širom svijeta ograničavaju prodaju hrane i druge robe za domaćinstvo u pokušaju da spriječe nestašice, izazvane talasima panične kupovine koju je raspalila pandemija koronavirusa, piše CNN.

Prodavci hrane u Velikoj Britaniji, uključujući velike domaće i međunarodne lance samoposluga, ograničili su broj nekih ili čak i svih proizvoda koje pojedinac može kupiti. Slične mjere su preduzete i u pojedinim prodajnim mjestima u Sjedinjenim Državama i Australiji.

Popularni proizvodi kao što su toaletni papir, sapun i dugotrajno mlijeko ograničeni su na dva po kupcu u lancu Sainsbury’s, Tesco je kupovinu ograničio na tri ista artikla, a ograničenje na četiri je u lancu trgovina s popustom Aldi.

Izvršni direktor Aldija za Veliku Britaniju Jill Harle je u pismu kupcima poručio: Ako kupujemo kao i obično, naše prodavnice će se brzo vratiti u normalu.

Sainsbury’s će u svojim prostranim samouslugama zatvoriti kafee i mjesta za prodaju mesa, ribe i pizza da bi oslobodio prostor u skladištima i kamione za dostavljanje proizvoda potrebnijih mušterijama.

Njemačka maloprodajna kooperativa REWE Group koja ima supermarkete pod robnim markama REWE, Penny i Nahkauf, objavila je da će poslovođe prodavnica odlučiti da li da ograniče prodaju robe. Portparol te kompanije je rekao da je velika potražnja za dugotrajnom hranom, konzerviranom robom i drogerijskim proizvodima.

Kompanija Metro, njemački veletrgovac, saopćio je da primjećuje veliku frekvenciju kupaca i veliku potražnju, posebno za suhu robu poput rezanaca, riže, konzerviranih proizvoda i brašna, kao i toaletnog papira i proizvoda za održavanje čistoće, navodi CNN.

Kupovina nije ograničena samo u prodavnicama. Britanski veleprodajni lanac Ocado koji posluje samo na internetu, stavlja svoje kupce u virtuelne redove, sa čekanjem dužim od dva sata u nekim slučajevima kako bi uspio  savladati porast opterećenja na svojim sajtovima.

Ta kompanija je čak isključila svoju aplikaciju jer se nije mogla  nositi s porastom potražnje, i savjetovala je kupce da nedjeljama unaprijed zakažu kućnu isporuku naručene i plaćene robe. Da bismo pomogli da distribucija bude pravična, privremeno smo ograničili neke proizvode na jedan ili dva po narudžbi, navodi se u napomeni te firme kupcima.

Drugoj britanskoj kompaniji koja robu za domaćinstva prodaje samo preko interneta, Waitrose, web-stranica je pala u srijedu zbog prevelikog broja posjetilaca.

Mere za zauzdavanje panične kupovine provode se i u Australiji, gde je vodeći lanac supermarketa Woolworths zabranio kupcima da kupuju više od dva komada bilo koje vrste upakovane robe.

Druga američka firma, Walmart, skratila je radno vrijme prodaje da bi isto osoblje moglo da radi i noću dopunjavajući police i čisteći prodavnice. Poslovođe prodavnica imaju pravo da ograniče kupovinu proizvoda za kojima je potražnja neobično velika, kao što su sredstva za čišćenje ruku i sanitarne vlažne maramice.

Boots, najveći farmaceutski lanac u Velikoj Britaniji, ograničio je kupovinu sredstava za čišćenje ruku na dva po kupcu, jer je potražnja za tim proizvodom prošle nedjelje bila 650 posto veća nego iste nedjelje 2019. godine. Ipak, uprkos tome, tih sredstava nema u radnjama tokom cijelog dana, već samo po nekoliko sati.

Neki maloprodavci zapošljavaju više ljudi da bi se nosili s kupcima koji naglo gomilaju kućne zalihe.

Boots angažuje sezonske radnike koje inače koristi samo pred Božić, dok britanski lanac supermarketa Morrisons kaže da zapošljava 1.000 dodatnih radnika za svoje distributivne centre i 2.500 vozača i drugih, da bi povećao mogućnosti isporuke robe po kućama, piše CNN.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here