Business velikani:Moncler, jakne za mondena skijališta

Francuski proizvođač skijaške odjeće Moncler, s tradicijom od 67 godina, prije 16 godina spašen je od bankrota i preobraćen u glamurozni italijanski modni brend, prepoznatljiv po modernim i kvalitetnim prošivenim jaknama punjenim perjem.

136

Kombinacijom vrhunskog dizajna, nove prodajne taktike i aktivnosti na društvenim mrežama italijanski biznismen Remo Ruffini i sadašnji vlasnik Monclera, ovu kompaniju pretvorio je iz gubitaša u vrhunsku kompaniju moderne sportske odjeće, koja je u skladu s finansijskim rezultatima za 2018. godinu, dioničarima isplatila dividende od čak 99,8 miliona eura. Sjedište ove izvorno francuske modne kuće koja je već više od 60 godina sinonim za vrhunski stil na snježnim padinama, danas je u Milanu. Prepoznatljive Moncler pernate jakne danas je moguće kupiti na više od 200 prodajnih lokacija. Kompanija je 2017. godine premašila prihod od milijardu dolara, a 2018. godine zabilježila je godišnji rast od 27 posto. Moncler trenutno širi svoju globalnu prisutnost u Aziji.

Vrh Karakoruma

Tokom više od 60 godina postojanja, kompanija Moncler transformirana je od proizvođača alpinističke opreme do jednog od najomiljenijih brendova luksuzne zimske odjeće. Priča o Moncleru počela je 1952. godine u planinskog mjestašca Monestier de Clermont, smještenom u podnožju francuskih Alpa. Inače, ime kompanije Moncler izvedenica je naziva ovog mjesta blizu Grenobla. Planinski turizam je cvjetao, te se u takvom ozračju izrodila potreba za što kvalitetnijom opremom i odjećom koja će pružiti toplinu i omogućiti noćenje u šatorima. Monestier de Clermont, lokaciju idealnu za zimske sportove rado je posjećivao inovator Rene Ramillon, koji je 1952. godine zajedno sa prijateljem i vještim trgovcem Andreom Vincentom, pokrenuo proizvodnju alpinističke opreme. Vreće za spavanje, konstrukcije za šatore, vezovi, skijaški štapovi i druga oprema za alpiniste bili su prvi Moncler proizvodi.

Poslovni zamah kompanije privukao je pažnju Lionela Terraya, proslavljenog francuskog alpiniste koji je povećao vidljivost ovog brenda i utjecao na proširenje porfelja. Već 1954. godine, kompanija je izbacila prvu seriju jakni izrađenih od materijala za vreće za spavanje i punjenih guščjim perjem. Iste godine izbacila je i Moncler pour Lionel Terray specijalnu kolekciju proizvoda za alpiniste u ekstremnim uslovima. Terray i njegove kolege testirali su nove Moncler pernate jakne, kombinezone, rukavice, čiji kvalitet i dizajn su ih oduševili. Ova kolekcija je veoma brzo postala hit među italijanskim alpinistima, koji su s Moncler opremom osvojili zloglasni K2, planinski vrh Karakoruma i drugi najviši vrh na svijetu.Uspjeh ekspedicije bio je najbolja reklama za Moncler.

Već naredne godine Moncler je počeo koristiti i novo revolucionarno poliestersko vlakno Tergal u izradi svojih proizvoda. Kompanija je ubrzo organizirala sve više međunarodnih ekspedicija poput osvajanja planine Makalu na granici Nepala i Kine, a osim toga, postala je i službeni dobavljač opreme za alpiniste koji su pohodili Aljasku. Tokom 60-ih godina, Moncler jakne punjene su kombinacijom četiri vrste perja kako bi savršeno zaštitile od ekstremnih vremenskih uslova, nisu pak privukle samo sportiste, već je njihova elegancija očarala i žene. Francuska glumica Brigitte Bardot i bivša prva dama Amerike Jackie Kennedy bile su zaljubljenice u Moncler koje se u mondenim skijalištima nisu odvajale od omiljenih Moncler pernatih jakni.

Tehnološki razvoj

Kao već prepoznatljivo ime, Moncler je 1968. godine bio službeni snabdijevač francuskog tima u spustu na Zimskim olimpijskim igrama u Grenoblu, koji je zahtijevao što laganiju odjeću. To se pokazalo presudnim na tehnološki razvoj kompanije, koja je proizvodnju počela bazirati upravo na lakoći, udobnosti i kvaliteti. Jakne za francuski olimpijski tim imale su i svoju maskotu, popularnog stiliziranog pijetlića Monducka u bojama francuske zastave, koji je na markici u unutrašnjoj strani jakne stripovski davao uputstva za održavanje i namjenu same jakne.

Međutim, jednako kao i performans, važna je bila i estetika. Tokom 70-ih, Moncler je istraživao tkanine s reflektujućim osobinama, te su iz kompanije doveli dizajnericu Chantal Thomass kako bi unaprijedila izgled klasične jakne. Ona je patente na klasičnim modelima zamijenila dugmadima, a kapuljače su dobile krzneni obrub. Modeli Moncler jakni jarkih boja s lakiranim efektom i postavom od satena postali su globalni urbani fenomen, koji se i sada pojavljuju kao element večernjeg outfita u glamuroznim milanskim diskotekama.

U međuvremenu je 1972. godine skijaška reprezentacija Francuske inicirala novu verziju pernate jakne, laganiju i udobniju, s kožnim epoletama za nošenje skija. Modeli Huascaran i Nepal preplavljivali su zimovališta i oduševljavali skijaše, profesionalce i amatere.

Tokom 80-ih, Moncler jakne bile su službena uniforma kolektiva italijanskih tinejdžera Paninaro nazvanog po Il Panino popularnom milanskom baru. Ova skupina imućnih tinejdžera koji su pohađali privatne škole razvili su svojevrsnu subkulturu, prepoznatljivu po kombinaciji američkog i evropskog modnog stila. Uz brendove poput Timberland, Levis, Armani i Stone Islanmd, Moncler jakne bile su neizostavni dio njihovog odijevanja. Kompanije je doživljavala svoj vrhunac preobražavajući se iz specijaliziranog alpinističkog proizvođača odjeće u globalni urbani fenomen.

Društvene mreže

Potom je prodaja pala na samo nekoliko hiljada komada godišnje. Krajem 90-ih Moncler je jedva preživljavao, jer nije mogao pronaći svoje mjesto između luksuznih proizvođača u usponu i kompanija specijaliziranih za sportsku osjeću. Ideju kako će oživjeti posrnulu modnu kompaniju, njen tadašnji kreativni direktor Remo Ruffini dobio je na zimskom prekookeanskom letu, promatrajući putnike kako pokušavaju nagurati kapute u maleni avionski pretinac iznad svojih glava. Ruffini je tada prodao svoj udio u kompaniji muške odjeće New England i udio u ženskom brendu Ingrose, kako bi kupio Moncler na rubu bankrota, te je odmah počeo raditi na redefiniranju brenda za novu generaciju kupaca. Za jakne je nabavio u to vrijeme inovativnu varijantu najlonskih tkanina raznih boja i visokog sjaja, koje su bile vrlo tanke pa nisu trebale biti nabijene perjem, te je 2006. godine predstavio modele koji su odmah osvojili svijet. Kreirani su modeli vizualno atraktivni, topli i lagani kao perce, koji bez problema stanu u male avionske pretince.

Svi artikli i dalje se proizvode u Francuskoj, isključivo od perja tu uzgojenih gusaka.

Veliki uspjeh postigla je 2008. godine ženska kolekcija Gamme Rouge Monclerovih pernatih jakni koji su spoj Monclerove tradicije i glamuroznog modnog imaginarija. Od 2012. godine uz osnovne Moncler kolekcije prisutne su i ekskluzivne kreacije pod etiketom Gamme Rouge za žene, Gamme Blue za muškarce, Moncler Enfant za djecu te Moncler Grenoble, kolekcija savremenih interpretacija vintage modela te kuće. Klasične ili ekskluzivne, sve Monclerove kreacije čuvaju DNK tog brenda, legendarnu lakoću njegovih proizvoda. Približno 220 grama teška je muška, a 160 grama ženska Moncler jakna. Projekt Genius posljednja je u nizu aktivnosti kojima je Ruffini tržišnu vrijednost kompanije podigao na više od 10 milijardi dolara i to u vrijeme kad su mnoge velike modne kuće u problemima. Naime, Ruffini je odbacio modni kalendar s ljetnim i zimskim revijama i napravio projekt u koji je uključeno nekoliko vrhunskih modnih dizajnera. Oni rade limitirane edicije, kojima Moncler svaki mjesec upotpunjuje ponudu u svojim trgovinama i o tome izvještava putem društvenih mreža. Upravo su društvene mreže zaslužne za održavanje živog odnosa s kupcima.

Vrhunski modni dizajneri

Od kada je prije dvije godine Moncler pokrenuo projekt Genius, vrijednost dionica narasla je za 22 posto. Tome je zasigurno pridonio Pierpaolo Piccioli, kreativni direktor kuće Valentino, koji za Moncler dizajnira pernate, duge i glamurozne pelerine, te kapute od istog materijala. Jednu liniju dizajnira Hiroshi Fujiwara, japanski muzičar koji se pojavio u filmu Izgubljeni u prijevodu Sofije Coppole, a za talijanski brend radi otkačene modele gotovo na granici nosivosti. Tu je i britanska dizajnerica Simone Rocha koja na sportske jakne stavlja čipku, cvjetni uzorak i volane.

Za Moncler dizajniraju i avangardni Craig Green i Matthew Williams, mladi dizajneri s akademije Central Saint Martins, a od ove sezone u rad kompanije uključen je i Richard Quinn, dobitnik Nagrade za britanski dizajn kraljice Elizabete II. Međutim, Moncler nije samo modni brend. Dok su ove kolekcije namijenjene modnim znalcima, za skijaše postoji linija Moncler 1952, posvećena historiji brenda.

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here