Promjene u potražnji potrošača zahtijevaju od proizvođača da se prilagode

Regionalna saradnja kao prilika za kompanije iz agrosektora u jugoistočnoj Evropi

126
EBRD

Čak i u današnjem svijetu brzih promjena, agrobiznis ima jednako važnu ulogu u snabdijevanju osnovnim životnim proizvodima. Potrošači, čija potrošnja čini 60 posto globalnog BDP-a, uživaju u širokom izboru proizvoda koje ovaj sektor može isporučiti naprednim tržištima.

Lanac vrijednosti

Na konferenciji „Consumer Rules Summit“, koja se ove sedmice održava u Beogradu, učesnici su zaključili da je intenzivna saradnja svih aktera duž lanca vrijednosti neophodna da bi sektor uspješno odgovorio izazovima budućnosti. Kao glavne izazove koji nas očekuju, govornici vide promjene u potražnji potrošača, digitalnu transformaciju, klimatske promjene i globalne strateške interese.

Više od 150 predstavnika kompanija koje posluju u oblastima agrobiznisa, maloprodaje, robe široke potrošnje (FMCG) i distribucije iz EU, jugoistočne Evrope, Bliskog Istoka, Afrike i Turske, složili su se da su stabilno poslovno okruženje sa predvidivim politikama, kao i pristup finansiranju, ključni za napredak čitavog ragiona.

Dvodnevni samit organizuje EBRD, vodeći institucionalni investitor u svim zemljama u kojima banka posluje. Do danas, EBRD je uložio gotovo tri milijarde eura u više od 160 projekata iz oblasti poljoprivrede u jugoistočnoj Evropi, a u posljednjoj deceniji, ulaganja u taj sektor dostigla su oko 100-150 miliona eura svake godine.

Da bi region jugoistočne Evrope postao još konkurentniji, neophodno je da se usvoje novi poslovni modeli uslovljeni transformacijom sistema proizvodnje, distribucije i potrošnje, složili su se učesnici panela Aleksandar Kostić, potpredsjednik MK Grupe (Srbija);  Andrej Jovanović, predsjednik Mojih Brendova (Srbija); Emil Tedeski, predsjednik Atlantic Grupe (Hrvatska); Svetozar Janevski, predsjednik Tikveša (Sjeverna Makedonija).

Natalia Žukova, direktorica EBRD sektora agrobiznisa, istakla je:

„Ovdje smo da promovišemo nova direktna strana ulaganja i da podržimo agrobiznis, uključujući mala preduzeća koja su orijentisana na izvoz, da proizvodnjom visokokvalitetnih proizvoda uđu na nova, napredna tržišta, poput EU. Integraciju, kako u regionu, tako i u ostatku Evrope, vidimo kao moćan instrument za širenje trgovine robom i uslugama, ali i podsticanje razmjene novih ideja i inovacija.“

Velike promjene

Miljan Ždrale, šef EBRD agrobiznis sektora za region Centralne i Istočne Evrope, dodao je:

„Globalno gledano, sektor prolazi kroz velike promjene izazvane različitim faktorima: demografskim, nestabilnošću trgovinskih režima, digitalizacijom, klimatskim promjenama i povećanom potražnjom potrošača. Mnoga preduzeća širom svijeta danas razumiju da su održivost i inovativnost neophodni za njihovo poslovanje i unutar njihovih lanaca snabdijevanja. Mi u EBRD-u smo spremni da to podržimo – finansiranjem, tehničkom ekspertizom i reformama politika. “

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here