Protekla godina bila je najbolja do sada

Naše napore da pružimo najbolje svojim klijentima potvrdilo je i istraživanje renomirane kuće GfK koje je pokazalo da je NLB Banka i u protekloj godini bila u samom vrhu bankarskog sektora, kaže Lidija Žigić, predsjednica Uprave NLB Banke d.d. Sarajevo.

563

Sa Lidijom Žigić, predsjednicom Uprave NLB Banke d.d. Sarajevo razgovarali smo o rezultatima poslovanja u prošloj godini, o praćenju svjetskih bankarskih trendova, Akademiji za poduzetnike, digitalnom bankarstvu koje je u fokusu poslovanja ove godine.

BM: Možete li nam predstaviti rezultate poslovanja NLB Banke u 2018. godini?

ŽIGIĆ: Protekla godina bila je godina rasta u svim segmentima poslovanja, kako sa fizičkim, tako i sa pravnim licima. Banka je ostvarila najveću dobit do sada. Intenzivno smo radili na razvoju novih bankarskih usluga, kao i na poboljšanju korisničkog iskustva i dostupnosti banke klijentima. Ostvarili smo neto dobit u iznosu od 15,5 miliona KM i neto dobit prije umanjenja vrijednosti i rezerviranja u iznosu od 23,1 miliona KM. Banka je zabilježila snažan rast neto nekamatnog prihoda od 12 posto u odnosu na 2017. Ukupna aktiva Banke porasla je za 11 posto, sa rastom neto kredita od sedam posto i rastom depozita od 10 posto u nebankarskom sektoru. Omjer loših kredita dodatno je smanjen na 5,7 posto. Neto krediti pravnim osobama porasli su za šest posto uprkos brojnim izazovima s kojima se  privreda u BiH susreće.

BM: Šta biste posebno izdvojili?

ŽIGIĆ: U protekloj godini zaista smo uradili mnogo toga kako bi naše usluge poboljšali i prilagodili klijentima. Naše napore da pružimo najbolje svojim klijentima, potvrdilo je i istraživanje renomirane kuće GfK koje je pokazalo da je NLB Banka i u protekloj godini bila u samom vrhu bankarskog sektora, počevši od kvaliteta usluge i zadovoljstva klijenata pa do kvalitete i cijene proizvoda. Posebno smo ponosni što je Banka u okviru svog društveno-odgovornog poslovanja podržala  više od 50 korporativnih i društvenih inicijativa u privredi, ekologiji, kulturi, sportu i mnogim drugim za opće dobro društvene zajednice.  Također, priznanje našim ulaganjima kao i zadovoljstvu klijenata došlo je u aprilu jer je NLB Banka d.d. Sarajevo u izboru za Najpoželjnijeg poslodavca u BiH zauzela drugo mjesto u Finansijskom sektoru. Osim toga, NLB Banka našla se i u kategoriji  top deset poslodavaca među 400 kompanija učesnica u Bosni i Hercegovini.

BM: Kada su u pitanju usluge, koje su to novine koje ste uveli u proteklom periodu?

ŽIGIĆ: NLB Banka nastoji pratiti svjetske bankarske trendove. Imali smo nekoliko novih usluga iz oblasti digitalnog bankarstva na koje se posebno fokusiramo. Krajem prošle godine omogućili smo klijentima novi, brži i jednostavniji način podjele na rate prilikom kupovine sa NLB Mastercard Charge karticom i to na svim POS terminalima u zemlji i svijetu te prilikom online kupovine. Ovu uslugu podjele na rate početkom maja dodatno smo unaprijedili jer danas naši klijenti na bankomatima NLB Banke mogu podići željeni iznos sredstava sa NLB Mastercard Charge karticom. Osim toga, početkom februara smo među prvima u BiH predstavili i našu novu uslugu, mobilnu aplikaciju NLB Pay. Uz pomoć ove aplikacije korisnici MarsterCard kartice mogu vršiti plaćanje putem mobilnog telefona. U toku je akcija kredita koja će trajati do kraja ove godine, a u pitanju su NLB brzi gotovinski krediti čija je glavna karakteristika odobrenje i realizacija sredstava u roku od jednog sata od momenta kompletiranja potrebne dokumentacije.  

BM: Sredinom aprila započela je Akademija za poduzetnike – projekat koji ste realizirali u saradnji sa Razvojnom podrškom Evropskog fonda za jugoistočnu Evropu (EFSE DF). Koji je cilj jednog ovakvog projekta?

ŽIGIĆ: Svrha Akademije za poduzetnike je osigurati dodatnu vrijednost za klijente u vidu profesionalnog usavršavanja i umrežavanja te kroz stručna predavanja unaprijediti poslovanje privrednika uz ekspertizu eksterno angažovanih predavača. Također, želimo pružiti klijentima podršku kroz besplatne edukacije i time im pomoći da ubuduće mogu što bolje poslovati. Fokusirali smo se na zajedničko usavršavanje sa našim klijentima, budući da su edukaciju prošli i uposlenici Banke te je u skladu s tim ovaj projekat od izuzetne važnosti za naš odnos sa klijentima.

BM: Koje su prednosti ovog projekta i šta on obuhvata?

ŽIGIĆ: Akademija za poduzetnike obuhvata seriju treninga i stručnih predavanja koje će voditi predavači iz Deloitta. Održava se u četiri bh. grada: Sarajevu, Mostaru, Tuzli i Bihaću. Radionice se održavaju svakih 6-8 sedmica, a sadržaj jedinstvene cjelodnevne radionice uključuje 3-4 srodne teme. Po završetku Akademije svi polaznici će dobiti certifikat.

BM: Prva dva kruga radionica uspješno su završena. Kakvi su komentari učesnika? Koje su teme obrađivane tokom ovih radionica, a koje nas očekuju u trećem krugu?

ŽIGIĆ: Komentari učesnika su i više nego pozitivni. Učesnici su vrlo rado podržali ovaj projekat i izuzetno su zadovoljni predavanjima i temama, a također, sigurni su da će ova Akademija uticati na dobrobit firmi u kojima posluju. Teme koje su obrađivane u toku prve dvije radionice su: Strateško upravljanje, Rukovodstvo, Upravljanje rizicima u preduzeću, Korporativno upravljanje i usklađenost, Upravljanju promjenama, Upravljanju resursima i održivom razvoju, Intrapoduzetništvima te Važnosti analitike i podataka. Na trećoj radionici koja će početi početkom septembra, bit će obrađivane teme: Upravljanje ljudskim kapitalom, Upravljanje projektima i Prodajnim vještinama. Već nakon završetka prvog ciklusa predavanja naši klijenti počeli su usvajati savjete eminentnih predavača i primjenjivati ih u svojim kompanijama.

BM: U narednom periodu planiran je još jedan NLB Business Forum. Šta možemo očekivati ove godine?

ŽIGIĆ: Ovogodišnji Business Forum okupit će sve članice NLB Grupe kao i njihove klijente te im omogućiti predavanja vrhunskih stručnjaka. Očekujemo veliki broj privrednika iz BiH. Smatramo da ćemo kroz ovaj Forum zajednički lakše doći do određenih odgovora koji će pomoći malim, srednjim i velikim preduzećima u Bosni i Hercegovini te dati odgovore izazovima i prilagoditi se promjenama koje su pred nama.

BM: Kakvi su Vam planovi za naredni period?

ŽIGIĆ: I dalje ćemo raditi na tome da našim klijentima ponudimo nove i moderne proizvode koji će još više ojačati našu saradnju. Svjesni smo da naši klijenti očekuju inovativne, tehnološki napredne usluge i proizvode i stoga ćemo i kreirati kvalitetne proizvode, koji će biti cjenovno prihvatljivi. Mogu očekivati još neke novitete iz oblasti digitalnog bankarstva jer nam je to u fokusu poslovanja ove godine i nešto na čemu kontinuirano radimo.

Uporedo radimo na renoviranju starih i otvaranju novih poslovnica pa ćemo s tim sigurno nastaviti i u 2019. godini. Nastavit ćemo, naravno, raditi i na unapređenju svih naših usluga i vjerujem da ćemo i u narednom periodu uspjeti opravdati povjerenje naših klijenata.

 

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here