Riječ urednice Aide Delić: Bosna i Hercegovina je najbolja država na svijetu

(...pod uvjetom da niste Bosanac i Hercegovac i, ne dao Bog, poslodavac)

73
Aida Delić

Bosna i Hercegovina je najbolja država na svijetu. Uz jedan mali uvjet, da niste Bosanac i Hercegovac i, ne dao Bog, poslodavac. Jer teško da ćete na kugli zemaljskoj naći zemlju u kojoj se spram domaćih poslodavaca država u tolikoj mjeri odnosi maćehinski, kao što je to slučaj u BiH.

Od onog najbanalnijeg – jeste li ikada i u jednom statističkom pregledu koji rade raznorazne agencije za statistiku, privredne komore, domaće i strane organizacije našli podatak koliko su novca koje godine domaći investitori uložili u BiH? Za strance znamo u fening, ali domaćih nema. Oni koji se u to razumiju kažu da se domaće investicije u BiH mjere milijardama, ali to niko manje-više ne spominje. Nije da nam strani investitori nisu bitni, ali stavite se u položaj stranog investitora koji se raspituje za uvjete ulaganja u BiH. Kome biste više vjerovali, političarima ili investitorima koji su svoj novac, znanje, vrijeme i energiju uložili u BiH? I, znate to bolje od mene, nije da bh. biznismeni „moraju“ ulagati u BiH.  Svoja sredstva hladno mogu investirati gdje hoće.

Godinama pišemo o apelima domaćih prijevoznika da se (pazite sada) stranim prijevoznicima naplaćuje PDV za prijevoz preko teritorije BiH, kao što ga naplaćuju sve zemlje koje imaju PDV sistem. Apeli, inicijative, konkretni prijedlozi izmjena Pravilnika o primjeni Zakona o PDV-u (kojeg ne donosi Parlament, nego slovom i brojem šest ljudi u Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje BiH) uredno kupe prašinu u ladicama članova, strani prijevoznici se vozaju po BiH ne plaćajući feniga PDV-a po tom osnovu državi (ne svojoj, Bosni i Hercegovini).

A što budžetskim sredstvima i kreditima koje vraćamo volimo plaćati robe i usluge iz inozemstva pa to je čudo jedno. Pisali smo o državnoj agenciji, koja je raspisala tender za pružanje usluga promocije, da je njene uvjete mogla ispuniti (i u konačnici i ispunila) samo agencija iz inozemstva (uzgred, iz države iz koje dolazi ta agencija niti jedna kompanija nema angažiranu bh. agenciju za promociju).

Dvije strane firme trebale su propasti da bi domaća kompanija dobila mogućnost izgradnje dionice autoputa kroz BiH na Koridoru Vc.

Potrajalo bi da nabrojimo sve primjere maćehinskog odnosa države spram poslodavaca. Teško da se možemo nadati boljem. Ko ne vjeruje neka pomnije pročita novi Zakon  o PDV. Naprimjer….

 

 

 

 

PREKOAida Delić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here