Potražnja za jedinstvenim softverima sve je veća. Riječ je o tržištu na kojem se godišnje obrne 100 milijardi dolara i koje iz godine u godinu doživljava dramatičan rast. Rast se može zahvaliti digitalnoj transformaciji i činjenici da firme žele rješenja koja ne mogu kupiti na „policama“ kompanija kakve su Microsoft, Oracle ili SAP. Istovremeno, broj onih koji su sposobni za razvoj takvog softvera ne raste istom brzinom, zbog čega se stvara globalni disbalans između ponude i potražnje. Objasnio je to za Forbes Matt Calkins, suosnivač i izvršni direktor kompanije Appian, smještene u saveznoj američkoj državi Virginia, koja funkcionira kao platforma za omogućavanje lakšeg i bržeg kreiranja softverskih aplikacija.

Calkins je pokrenuo Appian s namjerom da odgovori na potrebu brojnih firmi za jedinstvenim aplikacijama tako što će koncept kodiranja zamijeniti konceptom „crtanja“ aplikacije. Danas je taj koncept poznat po imenu „low-code“. „Ja sam najprije ekonomista, a potom tehnolog i pomislio sam da moj pristup tehnologiji može biti odgovor na potražnju, da može učiniti da programeri naprave deset do dvadeset puta više softvera godišnje“, objasnio je kako je došao na ideju pojednostavljivanja rada na softverima. I tako je i bilo. Appian omogućava ljudima da kreiraju aplikacije s malo kodiranja, uz malo ili nimalo prethodnog znanja o razvoju aplikacija.

Poput Lego kockica

„Umjesto kodiranja red po red, umjesto obraćanja računaru na računarskom jeziku, obraćamo im se na našem jeziku. Programiranje ili razvoj u Appianu je često poput sastavljanja modela od Lego kockica. Već imate sve kockice. Svaka kockica može značiti uklapanje izvora podataka, definicija, pravila, veznog sklopa, oblika, mape. Nacrtate dijagram toka, a potom pomjerate i smještate objekte, na taj način brzo kreirajući aplikaciju za čiji nastanak kompanija za istraživanje tržišta Forrester tvrdi da je 20 puta brži od programera koji koristi tradicionalne metode“, ustvrdio je Calkins. Brojne su aplikacije u Appianu koje su razvili ljudi koji nemaju nikakvo iskustvo programiranja.

Osim toga, postoji i dodatna vrijednost aplikacija razvijenih uz pomoć Appiana: nakon što korisnik završi aplikaciju, ona je kompatibilna na svim računarima i mobilnim uređajima koji vam mogu pasti na pamet. Ukoliko bi takva aplikacija bila razvijena na tradicionalni način, ne bi je bilo jednostavno ubuduće ažurirati, ali s Appianom, ukoliko je želite izmijeniti, samo se trebate vratiti na dijagram toka i nacrtati nove linije.

Kao primjer, Calkins navodi saradnju koju Appian ima s jednom bankom u Australiji. Banka mijenja i ponovo ispisuje aplikacije za upravljanje kreditnim karticama, bankomatima, za zaštitu od prevare, za hipoteke i kredite, sve to unutar jedne aplikacije. Umjesto čitavog niza različitih softverskih aplikacija koje zahtijevaju visoku cijenu da bi radile zajedno, one su sada u suživotu unutar centralne aplikacije, koju nije osmislio programer. „One su u harmoniji. Dijele iste definicije, isti prostor djelovanja. Vjerujemo da bilo ko može kreirati aplikaciju, mi samo osiguravamo to da vam ne obore server ili da se ne integrišu na pogrešan način ili da ne uzrokuju sigurnosni problem. Sve to imamo pokriveno, a aplikacije nastaju na temelju dijelova koje su izradili programeri“, pojašnjava Calkins.

Počeci Appiana

Matt Calkins je osnovao Appian 1999, kao dvadesetšestogodišnjak, uz pomoć još trojice prijatelja koji su svi bili čak i mlađi od njega. Niti jedan od njih nije imao diplomu s područja informacijskih tehnologija, niti iz bilo kojeg polja prirodnih nauka. Trojica iz četvorke radili su za lokalnu tehnološku kompaniju MicroStrategy. „Bio je to mali startup kad sam ja počeo raditi, a potom je počeo rasti. Bio sam najmlađi direktor u kompaniji i u svojim sam rukama imao dionice vrijedne milione dolara. Kad sam ostatku ekipe rekao da odlazim, bili su iznenađeni. ‘Ko bi se uopće odlučio na odlazak u ovakvom trenutku?’, pitali su se“, prisjetio se Calkins.

Matt je otišao iz kompanije iako je mogao postati multimilioner u svojim dvadesetima, ali novac nije bio cilj kojem je težio. „Moj cilj je bio stvoriti instituciju čije vrijednosti mogu oblikovati i danas mislim da je Appian od početka do danas više priča o vrijednostima nego o novcu. Svoj uspjeh ne vrednujemo vrijednošću kompanije u novcu, nego uticajem koji smo imali na one koji nas čine, radnice i radnike, partnere, klijente. Zapravo, na bilo koga ko bi želio slijediti naš primjer. A za mene je to razlog za pokretanje kompanije“, istaknuo je Calkins u razgovoru za Forbes.

Calkins vjeruje da je kultura jedan od najvažnijih aspekata vođenja kompanije i zato se pobrinuo da bude lično involviran u sve što stvara kulturu Appiana. „To je tajna, skriveno sredstvo u srcu Appiana: iznimno snažna kultura puna talentovanih, plemenitih i uspješnih ljudi koji rade u harmoniji jedni s drugima. To se ne vidi na završnom računu ali je najbolja stvar u vezi s ovom kompanijom. Korporativna kultura je važna jer ćete na poslu provesti veliki dio svog života, pa zar ga ne biste željeli provesti s ljudima kojima se divite, uz vrijednosti s kojima se možete poistovjetiti?“

Dio kulture o kojoj Calkins govori je podsticanje debate i različitih mišljenja. Na kraju, Appian nisu osnovali inženjeri, nego debatanti. Naime, Calkins i dvojica suosnivača Appiana diplomirali su na Dartmouthu, gdje su dvojica od njih bili pobjednici u debatiranju na nacionalnom nivou. „Obojica su vrlo pametni i elokventni, uspješni u argumentiranju i to mi se veoma sviđa. Vjerujem da se tako dolazi do velikih ideja, kad morate ideju razložiti pred gomilom ljudi, testirati je i prilagoditi tom pritisku. To zahtijeva i da ostavite ego pred vratima i da budete svjesni mogućnosti da nečija tuđa ideja može biti bolja od vaše ili da će njihovi argumenti pobiti vašu ideju“, navodi Calkins o debatantskoj kulturi Appiana.

 

Calkins općenito nije tipični preduzetnik u svijetu tehnologije. Odrastao je u malom gradu Mill Valley u Kaliforniji, sjeverno od San Francisca, okružen brdašcima punim sekvoja kojima je svakodnevno pješačio na putu do i od škole. Vikendima je obavezno s roditeljima kampovao na obali Kalifornije. Yosemite je i danas njegovo najomiljenije mjesto pod Suncem. „Bilo je to prekrasno mjesto za život i neki ljudi me još uvijek zezaju, baš kao što su to učinili moji kolege kad sam rekao da napuštam MicroStrategy: ‘Ko bi uopće želio otići otamo?’.“ Calkins je rodno mjesto napustio radi studija na Dartmouthu, gdje je diplomirao na ekonomiji.

Već u studentskim danima, Calkins je gajio preduzetnički duh, vjerovatno pod uticajem oca koji se bavio prodajom nekretnina i mladog Matthewa učio prvim tajnama poslovanja i komuniciranja s kolegama i klijentima. „Još dok sam bio na koledžu, smatrao sam da moram izgraditi nešto vlastito. Na Dartmouthu sam osnovao političku organizaciju i vodio je nekoliko godina, a bio sam i urednik novina. Znao sam da želim rukovoditi i kad završim školovanje, znao sam da ću pokrenuti nešto svoje.“ On i suosnivači Appiana strpljivo su gradili svoju kompaniju čitavih 17 godina prije nego što su se odlučili ponuditi njene dionice na berzi.

„Nije nam trebao novac, trebalo nam je izlaganje javnosti. Trebao nam je publicitet i pažnja. Željeli smo pokazati svijetu da Appian čini stvarnom mogućnost kreiranja jedinstvenih aplikacija na platformi umjesto putem kodiranja. Najbolji način da to pokažemo bio je izlazak na berzu. Mislim da će nam to pomoći da postanemo najbolja verzija sebe, baš kao što to radi dobra konkurencija“, uvjeren je. Dionice ponuđene po cijeni od 12 dolara smjesta su doživjele rast vrijednosti od 35 posto, prikupivši na kraju prvog dana trgovanja, 25. maja 2017. godine, 75 miliona dolara. U Calkinsovim rukama je još uvijek 48 posto dionica kompanije te je on danas milijarder.

Suma koju posjeduje u dionicama ili na računu, kao ni sama vrijednost dionica Appiana, ne igraju veliku ulogu u Calkinsovom životu, ako je suditi po njegovim izjavama medijima. „Ne pratim puno cijenu dionica Appiana. Ne smatram cijenu dionica nečim ozbiljnim i mislim da je niko ne bi trebao smatrati ozbiljnim pokazateljem. Cijene dionica rastu i padaju“, ocijenio je u razgovoru za Washington Business Journal, dodajući da je njegovo bogatstvo samo na papiru. „Zaista ne mislim da bi iko to trebao uzimati za ozbiljno“, dodao je.

No, to što svakodnevno ne provjerava vrijednosti dionica ne znači da Calkins nije zadovoljan iznimno uspješnom inicijalnom ponudom dionica i putanjom kojom njegova kompanija ide posljednjih godina te uvijek ističe da je ponosan na svoje kolegice i kolege koji su za to zaslužni. Uvjeren je da će proizvodi koje tržištu nudi Appian tek ispuniti svoj puni potencijal u godinama koje dolaze. „Izgradnja vlastitog softvera će tek postati važna stvar u narednih desetak godina. Potražnja za novim softverima je veća nego što je ikad bila, približava se svom vrhuncu“, istaknuo je za Washington Business Journal, dodajući da želi Appian uvesti i u druga polja, poput zdravstvene skrbi.

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here