Gen-D – Platforma koja će ubrzati digitalne reforme u obrazovanju širom regiona

Program „Gen-D – Nurturing a Digital Future“, koji implementira Propulsion uz podršku Microsofta, lansiran je s ciljem da doprinese digitalnoj transformaciji u obrazovanju

96
Microsoft

Program „Gen-D – Nurturing a Digital Future“, koji implementira Propulsion uz podršku Microsofta, lansiran je s ciljem da doprinese digitalnoj transformaciji u obrazovanju u Bosni i Hercegovini i ostalim zemljama učesnicama programa. U skladu sa usvojenim strateškim i zakonskim okvirima koji za cilj imaju razvoj digitalnog društva u Bosni i Hercegovini, saradnja u okviru prezentiranog programa predstavljat će resurs za nastavu informatike, zaključeno je na panel-diskusiji.

Programski partneri

Platforma programa će ponuditi sve materijale stvorene u Srbiji učenicima regije na engleskom jeziku, ali osim toga, u svakoj zemlji koja sudjeluje u programu (Albanija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Bugarska i Srbija), programski partneri će raditi na lokalizaciji ponuđenih materijala uz inovativan pristup podržavanju i unapređivanju obrazovnih standarda.

„Microsoft je uvijek spreman podržati svaku inicijativu koja potiče razvoj domaće IT industrije. Ono što smo svi zajedno radili na reformi informatičkog obrazovanja u školama vjerojatno je najvažniji uspjeh na duge staze, jer stvaramo generacije koje će programirati na bliski i jednostavni način. Zato je važno da taj uspjeh pokažemo i dijelimo u cijeloj regiji “, izjavila je Tanja Tatomirović iz Microsofta, voditeljica za komunikacije i filantropiju za 24 zemlje Srednje i Istočne Evrope.

Učenici u školama u Srbiji uče programiranje od petog razreda, a program nastave informatike u osnovnim i srednjim školama se transformirao u posljednjih nekoliko godina, što ga čini jednim od najuspješnijih u Evropi. Do prije nekoliko godina programiranje je bilo samo područje koje se spominje u udžbenicima za osnovne i srednje škole u Srbiji. Danas, riječi “Python” i “Scratch” postale su svakodnevnice lekcija. To su nazivi suvremenih programskih jezika koji pružaju izvrsnu osnovu za ovladavanje vještinama programiranja. Tako svaki učenik ima priliku postati programer u zemlji u kojoj je IT industrija već godinama jedan od najvećih izvoznika.

Zato će isti model učenja programiranja, koji je u Srbiji razvila Fondacija Petlja, u narednom periodu biti ponuđen u još četiri zemlje regiona u okviru programa “Gen-D — Nurturing a Digital Future“. Riječ je o projektu koji će će model nastave programiranja u Srbiji ponuditi Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Albaniji i Bugarskoj.

„Ovaj program osposobljava nastavnike i učenike, mlade ljude, da mudro i proaktivno koriste digitalne resurse, kako bi preuzeli kormilo budućnosti svojih života, karijera, ali i čitavih društava u kojima žive. Na početku smo puta koji će zahtjevati hiljade pređenih kilometara, mjesece i godine posvećenog rada i vjerovatno milione investicija. Svi mi koji kao partneri stojimo sada na početku tog puta spremni smo da uložimo sve što je potrebno kako bismo pomogli mladima da izgrade bolju budućnost u zemljama šireg regiona,“  poručio je Darko Soković, izvršni partner za strategiju i razvoj u Propulsionu.

Digitalna transformacija

Panel diskusija u Beogradu okupila je stručnjake iz regije kako bi razgovarali o digitalnoj transformaciji i reformi obrazovanja iz perspektive njihovih zemalja. Panelisti su se složili da digitalna transformacija nije samo tehnologija, već poziv na pregled budućnosti obrazovanja i digitalne budućnosti cijelog društva.

„Mislimo da je ovo odlična prilika da i učenici i nastavnici imaju mogućnost da prate savremene metode rade, aktuelna događaja u IT svijetu razvijajući vještine 21. vijeka, pogotovo vještine algoritamskog razmišljanja kroz neki od ponuđenih programskih jezika,“ istakao je panelista Adin Begić, nastavnik informatike, koordinator EduIT udruženja iz Sarajeva i Microsoft Innovative Educator Expert.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here