Ma koliko god se u literaturi tematski i sadržajno obrađuju poslovne komunikacije, to je još uvijek nedovoljno kako za teoretska, tako i praktična razmišljanja. Poslovna etika u BiH uglavnom nije zasnovana na ljubaznosti, koja uglavnom izostaje, a ako ne izostaje često graniči sa servilnošću što je također pogubno. Čini se da komunikatori, državni službenici, namještenici, ali i zaposlenici u privatnom sektoru nemaju usvojene savremene tehnike poslovne komunikacije, što rezultira čestim konfliktnim situacijama prilikom ophođenja s klijentima. S druge strane, kako se svijet mijenja, tako se mijenjaju i pravila ponašanja, kojima se treba prilagoditi, a skup tradicija i običaja zasnovanih na ljubaznosti, pravila su ponašanja kojih se treba pridržavati. Ona predstavljaju bonton. Upitno je kako taj bonton osvijestiti u našem poslovnom okruženju.

Dževad Duraković, Multicom, direktor

Ljubaznost, kako prema radnim kolegama, tako i prema strankama, klijentima i kupcima uvodi se, gradi i jača kroz korporativnu kulturu. To je stalan proces edukacije i rada sa uposlenicima, jer samo zadovoljan uposlenik može biti ljubazan. Kao i svaki drugi element korporativne kulture i ljubaznost dolazi sa vrha, od menadžmenta koji mora u praksi provoditi ono što zagovara. Pored korporativne kulture, menadžment treba osigurati i uslove za rad koji motivišu i inspirišu uposlenike. Kroz sinergiju svega navedenog doći ćemo do zadovoljnih uposlenika kojima je ljubaznost postala prirodan način ophođenja prema svima.

 

Adis Muhović, Centar za politike i upravljanje (CPU), izvršni direktor

Važno je sistematizirati procese i kodificirati ponašanja uposlenih, pravilima definirati kvalitet usluga, transparentnost u pružanju usluga i odnos prema klijentu. Menadžment mora osigurati dobre radne uslove, u odnosu sa klijentima i kolegama mora biti primjer profesionalnog i ljubaznog ponašanja, a zatim i tražiti odgovornost zaposlenih i nediskriminatorno primjenjivati disciplinske mjere u skladu sa pravilima. Također, mora isticati najbolje pojedince i adekvatno ih finansijski, i kada je moguće karijerno, nagraditi te obezbijediti trening i edukaciju uposlenim kako bi imali znanja i vještine koje će im omogućiti da adekvatno i bez frustracija obavljaju radne zadatke i prilagode se klijentima.

Elvir Čizmić, Ekonomski fakultet u Sarajevu, profesor

Za ljubaznost osoblja treba odgovarati top menadžment organizacije. On je odgovoran za uvođenje sistema upravljanja kvalitetom i drugih savremenih koncepata menadžmenta u organizaciju, koji na transparentan način osiguravaju upravljanje i kontrolu svim bitnim parametrima poslovanja na principima nepristranosti, objektivnosti i transparentnosti utemeljene na platformi univerzalizma i egalitarizma. Uvođenjem savremenih koncepata menadžmenta u upravljanje privatnim kompanijama i organizacije javne uprave može se potaći i osigurati ljubaznost kako državnih službenika, namještenika, tako i zaposlenika u privatnom sektoru kroz razvoj njihovih vještina i njihovog kapaciteta emocionalne inteligencije.

Almedina Porča, Općina Stari Grad, pomoćnica načelnika

Općina Stari Grad prepoznala je potrebu za unapređenje usluga te je prije desetak godina pokrenula projekat uvođenja najviših svjetskih standarda poslovanja ISO 9001. Prvi princip je usmjerenost na korisnika usluga, jasno definiranje uloge zaposlenika u javnom sektoru na način da je on u službi građana–korisnika i da su sve aktivnosti podređene ispunjenju njegovih izraženih ili pretpostavljenih potreba. Standard je temeljen i na principu stalnih poboljšanja. Preduslov za kvalitetnu uslugu je visoka svijest i kompetencija uposlenika u javnom sektoru što u Općini Stari Grad postižemo provođenjem edukacija. Obavezan je i mehanizam praćenja zadovoljstva korisnika usluga, što je input za pokretanje mjera poboljšanja.

 

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here