Miele, uvijek bolji kućanski uređaji

Tokom stogodišnjeg postojanja, kompanija Miele za proizvodnju kućanskih uređaja ostala je dosljedna obećanju svoje robne marke „Immer Besser“ (Uvijek bolje).

249

Njemačka kompanija Miele usmjerena je na proizvodnju kućanskih uređaja za kuhinju, njegu rublja i podova, te uređaje za korištenje u privrednim objektima ili medicinskim ustanovama. Svojim kupcima nudi proizvode koji imaju visoki standard za dugotrajnost, snagu, komfor upravljanja, energetsku efikasnost, dizajn i servis, što odgovara sloganu Immer Besser (Uvijek bolje), kojeg su osnivači otisnuli na svoje prve uređaje – i što Miele i danas nosi. Od svog osnivanja ovo je neovisna porodična kompanija u vlasništvu porodice Miele. Sa sjedištem u Guterslohu i podružnicama u više od 100 zemalja, te 20.100 uposlenika, Miele je u protekloj godini ostvario prihod od 4,1 milijardu eura, što predstavlja godišnji rast od 167 miliona eura ili 4,3 posto.

Olakšati rad

Sa četiri struga i jednom mašinom za bušenje, inženjer Carl Miele i biznismen Reinhard Zinkann osnovali su 1899. godine kompaniju Miele & Cie. S ciljem proizvodnje separatora za kajmak. Mlada kompanija, smještena u staroj pilani i mlinu za kukuruz u njemačkom gradiću Herzebrock blizu Gutersloha, počela je sa proizvodnjom separatora za kajmak uz radnu snagu od 11 zaposlenih. Meteor bućkalica za puter dodata je u ponudu u drugoj godini i smanjila je svakodnevni rad na farmama, posebno za žena farmera. Već 1903. godine, u kompaniji je osmišljena i mašina za pranje veša Model A sa mješalicom podignutom na poklopac koja je u velikoj mjeri olakšavala rad. Mješalica je imala malu težinu, što je olakšalo kretanje i mnogo je jednostavnije bilo pokretati ovu mašinu nego običnu polugu. Ulaganja u istraživanje i razvoj su nastavljena pa je kompanija 1910. godine učinila dostupnom prvu Miele mašinu za pranje veša sa sopstvenim električnim motorom. Isti motor je također pokretao centrifugu. Poluga za odvajanje omogućavala je da se centrifuga odvoji od pogonskog mehanizma. Bilo je to veliko unapređenje.

Ohrabreni velikim uspjehom koji su do tada postigli, osnivači su se upustili u proizvodnju automobila. Između 1912. i 1914. godine, isporučili su ukupno 143 automobila po cijeni između 5.100 i 7.900 maraka. Međutim, zbog potrebnog velikog ulaganja kapitala za ovu proizvodnu granu, proizvodnja automobila uskoro je obustavljena.

Kompanija Miele je potom nastavila razvijati veš- mašine pa je čak prije Prvog svjetskog rata, 1914. godine predstavila svoju prvu mašinu za pranje veša na vodeni pogon. U to vrijeme voda je bila znatno jeftinija od struje, a mogla se poslije sakupiti i koristiti za druge namjene (naprimjer za ispiranje). Treći potpuno novi model bila je mašina za veš sa ugrađenim elektromotorom koja se može priključiti u utičnicu u kući. Ovo je bila legendarna Miele mašina za pranje veša broj 50.

Za potrebe tokom rata, kompanija Miele dodala je ručna kolica u svoj proizvodni program. Ovaj proizvod postigao je takav uspjeh da je nastavljen da se proizvodi sve do kasnih pedesetih godina.

Kompanija je bila toliko sigurna u kvalitet svojih proizvoda da je čak i u to vrijeme izdavala 10-godišnju garanciju. Već je 1921. godine u potrazi za samostalnim prisustvom na tržištu, kompanija usmjerila svoje reklamne napore u predstavljanje jasnog profila robne marke sa lako razumljivim informacijama.

Čak i bicikli

Miele mašina za pranje veša No. 50 sa direktnim pogonom na električni motor značajno je poboljšanje i ubrzo dovodi do toga da većina mašina za pranje veša postaje opremljena cjedilima. Do toga je konačno došlo 1924. godine. Kompanija je naredne godine napravila i prve mašine za pranje veša sa pogonom na ugalj i gas. Pošto su imale veliki kapacitet, ove mašine bile su projektirane za prostorije za pranje veša u hotelima, restoranima, bolnicama, itd. Također, počela je isporuka velikih rotacionih mašina za sušenje veša. Potom je Miele mašina za pranje u buretu stupila na scenu 1930. godine oponašajući drevni princip pranja, provlačenje rublja naprijed-nazad kroz tekuću vodu i lupanje rublja rukama. Rad tako velike mašine zahtijevalo je primjenu električnog motora.

U međuvremenu, proširena Miele fabrika u Bielefeldu počela je dugo očekivanu proizvodnju bicikla, koji su od 1932. godine bili opremljeni motorom, što je bilo veliko olakšanje ljekarima, šumarima, sveštenicima i poštarima u seoskim oblastima, koji su mnogo putovali. Proizvodnja bicikla nastavljena je ubrzanim tempom. Široka ponuda modela, od laganih dječijih do teških bicikla za prevoženje prtljaga, bila je pravo rješenje za svakoga.

Također, Miele je u međuvremenu predstavio i svoj prvi usisivač u „obliku torpeda“ sa Modelom L, dizajnom koji je i danas uobičajen. Nove karakteristike, osim oblika, obuhvatale su nastavak za pažljivo čišćenje tepiha i kućište od bakelita. Prodaja usisivača dostigla je značajne razmjere. Novi, napredni modeli, jednostavno funkcioniranje i atraktivne cijene, uz intenzivno reklamiranje, doveli su do brzog porasta prodaje.

U ratnom periodu, proizvodnja uređaja za domaćinstvo bila je međutim drastično smanjena. Samo je oko 22.000 mašina za pranje veša bilo proizvedeno 1940. godine. Pa, ipak, tokom ratnih godina važan proizvod bio je Miele bicikl za „industrijsku primjenu“, koji je mogao „da podnese najveće moguće habanje i grubo rukovanje“. Također, nemačkoj industriji hrane hitno su bili potrebni frižideri i šporeti i kompanija Miele nastavila je sa njihovom proizvodnjom.

Tehnička unapređenja

 Pedesetih godina, mašine za pranje veša napuštale su pomoćne prostorije ili suterene i osvajale stanove. S tim zajedno išla su i tehnička unapređenja i promjena oblika – mašine su postale pravougaone. Također, 1958. godine Miele je otvorio novo poglavlje u historiji staranja o vešu. Prva električna mašina za sušenje veša za domaćinstva napustila je fabriku. Osim toga, President S, novi Miele usisivač, uzeo je u obzir rastući trend postavljanja sve više tepiha u domaćinstvima. Osim modernog plastičnog kućišta, ovaj usisivač imao je i novi trostruki nastavak. Rezultat je bio spektakularan. U tom periodu kompanije je godišnje prodavala više od 100.000 usisivača. Tokom šezdesetih veoma obiman proizvodni program kompanije Miele reklamiran je putem regionalnih reklamnih kampanja. U skladu s rastom kompanije neophodno je bilo i centralno skladište rezervnih dijelova. Novoizgrađeno skladište primijenilo je 1970. godine novu tehnologiju skladištenja u velikim okvirima. S tog mjesta je oko 35.000 Miele skladišta sa približno 50.000 rezervnih dijelova sada moglo biti  kontrolirano putem računara.

Usisivači su ubrzano dobijali dotjerane modele, a započela je i era Miele mikrotalasnih rerni.  Na tržištu se 1981. godine pojavila i nova generacija kompjuteriziranih mašina za pranje veša i mašina za sušenje veša. Krajem osamdesetih otvoren je i Miele muzej. Kao najstariji proizvođač mašina za pranje veša u Njemačkoj, Miele je tako dala svojevrsnu lekciju o razvoju mašina za pranje veša koja je jedinstvena u cijelom svijetu.

Miele mašina za pranje veša je 2001. godine proslavila svoj 100. rođendan i uvedena je revolucija u staranje o vešu svjetskom premijerom patentiranog Miele saćastog bubnja u kojem je veš mogao blago da klizi na filmu od vode. Da bi uređaji ostvarili svoj puni kapacitet, osmišljeni su i Miele deterdženti i proizvodi za njegu i održavanje uređaja.

Kompanija je, također, napravila veliki korak da bi zadovoljila potrebe svojih mušterija kada je započela proizvodnju ugradnih kuhinja. Posebna pažnja posvećena je pametnim uređajima za moderne kupce. Tako je, naprimjer, sa novom Miele Dialog rernom prvi put 2017. godine primijenjena nova tehnologija u kojoj elektromagnetni talasi djeluju na teksturu hrane na inteligentan način.

 

 

 

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here