Kako se ponašati na poslovnom ručku ili večeri

Ne treba zaboraviti da je na poslovnim objedima prva stavka na jelovniku uvijek posao

165
Poslovni ručak

Zvanica/klijent je gost pa je samim time i “viši rang” kojem se daje prednost. Najčešće greške koje se događaju na poslovnim objedima su neodgovarajuća ponašanja vezana uz tjelesni stav: neprimjereno sjedenje, suviše dinamična gestikulacija priborom ili bez njega, širenje laktova koje je povezano s opasnosti da gurnemo osobu koja sjedi do nas, razna naginjanja iznad druge osobe, neodgovarajuće korištenje pribora za jelo (ličnog i zajedničkog/specijalnog), način konzumacije (pričanje punim ustima, mljackanje…) neodgovarajuće sljubljivanje jela i pića (ne znati redoslijed konzumiranja hrane i kombiniranje s odgovarajućim pićem).

Planiranje vremena

Ne treba zaboraviti da je na poslovnim objedima prva stavka na jelovniku uvijek posao. Klijente treba pozvati najmanje sedam dana unaprijed, da bi mogli isplanirati svoje vrijeme. Ako želite razgovarati o određenoj temi, najavite je svom gostu kako bi se mogao pripremiti. Obavezno nazovite restoran i rezervirajte sto, kako biste sebe i druge poštedjeli neugodnosti zbog mogućeg čekanja.

Ukoliko se s gostom trebate naći u restoranu, dođite ranije, potvrdite rezervaciju i pričekajte gosta. Kada vaš gost dođe, prepustite mu najbolje mjesto za stolom. Prije nego što naručite jelo, konobar će vas pitati želite li nešto popiti. Najbolje je da slijedite svog gosta – ukoliko on naruči neko piće, možete i vi, a ako ne želi aperitiv, ne morate ni vi.

Alkohol nije obavezan dio poslovnog ručka, štoviše, može imati negativan utjecaj na sposobnost rasuđivanja. Ostavite dovoljno vremena gostu da sam prouči jelovnik, a možete mu dati neke prijedloge o specijalitetima restorana. Kada dođe do naručivanja hrane, to treba učiniti uz što manje pitanja konobaru za savjet ili pojašnjenje.

Račun plaća osoba koja je pozvala na ručak, bez obzira na to je li u pitanju muškarac ili žena. Da bi se izbjegla nelagodnost oko plaćanja računa, domaćin plaćanje može regulirati unaprijed, tako da se račun uopće ne pojavi na stolu

Za stolom
  • S poslovnim temama počnite tek kada se jelo naruči
  • Ne stavljajte svoju poslovnu torbu na sto – držite je pored nogu, a kada iz nje nešto vadite, stavite je u krilo
  • Laktovi se drže uz tijelo, a ne razmaknuti, i ne smiju se naslanjati na stol
  • Za vrijeme objeda nije dopušteno pušenje, sve dok svi ne završe s jelom
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here