Peugeot 508 – Radikalna limuzina

S novom niskom i kompaktnom konstrukcijom, novim vanjskim dizajnom, oštrim i snažnim, sa unutrašnjosti koja dolazi s jedinstvenom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®, novi Peugeot 508 obećava intenzivne doživljaje.

122
Peugeot 508

Novi Peugeot 508 mijenja sve. Njegove uzorne vozne osobine, novi motori, tehnološka oprema, ali i generacijski skok u kvalitetu čine novi Peugeot 508 svjetskim predvodnikom uspona u višu klasu marke. Na bosansko tržište stigao je krajem 2018. godine.

U tradicionalnom segmentu limuzina klase D, u Evropi se već četiri godine bilježi stagnacija tržišta, nakon više od decenije bilježenja pada. Velika limuzina, ugrožena sa svih strana sve većim rasponom ponuda i izvedbi, posebno SUV-a, svoj novi zamah doživljava zahvaljujući često raznovrsnijoj i drukčijoj vrhunskoj ponudi proizvođača.

Odvažan dizajn

U tom je kontekstu ambicija dizajnera u pogledu novog Peugeot 508 bila je jasna: od klasične siluete s četvera vrata do fastback coupe/limuzine s petero vrata.

Već na prvi pogled, novi Peugeot 508 iznenađuje svojom snažnom izražajnošću i dinamičnim stavom. Riječ je o niskom automobilu tek 1,40 m, fluidnih i aerodinamičnih linija u duhu „kupea”.

Prednji kraj izgleda zadivljujuće i agresivno. Profinjena prednja maska izvedene s motivom šahovnice ističe se između svjetala Full LED, izravno nadahnutim posljednjim konceptnim automobilom Marke: Peugeot Instinct. S lavom u sredini prednje maske i logotipom 508 na prednjem dijelu poklopca motora, novi Peugeot 508 posuđuje iz naslijeđa svojih vrlih prethodnika, modela Peugeot 504 i 504 Coupé.

Vertikalni vizualni potpis s dnevnim svjetlima LED opalnog sjaja daje snažnu i ekskluzivnu osobnost. Ravan i masivan poklopac motora maksimalno je spušten kako bi cjelina bila dinamičnija. Izveden je na način da se sprijeda ili iz profila pruža pogled na najpročišćenije linije. Takva izvedba poklopca motora, takozvana karoserijska izvedba, u automobilskoj industriji koristi se samo za vrhunska ili iznimna vozila.

Svi ti atributi novom Peugeot 508 daju snažnu osobnost te također osnažuju konkretnu predodžbu vrhunske kvalitete.

Promatran iz profila, novi Peugeot 508 otkriva savršenu usklađenost proporcija sa snažnim obilježjima. Niska linija krova, napeta i fluidna, slijedi vrhunske dizajnerske značajke. Automobil djeluje kompaktno, a zapravo je dugačak 4,75 m. Ugrađene ostakljene površine dodatno izduljuju siluetu i otkrivaju vrata bez okvira. Ništa ne narušava dinamičnost profila: poklopac motora, stakla i okviri vrata nisu klasičnog izgleda, spojevi i zazori minimalizirani su s najvećim umijećem, kotači su prilagođeni kako bi savršeno popunili blatobrane, a krovna antena nestaje (sada je tehnikom serigrafije otisnuta na karoseriju). Na taj način Peugeot svoju stručnost stavlja u službu estetike i kvalitete.

U stražnjem je dijelu sjajna crna horizontalna letvica uokvirena stražnjim svjetlima te se sada ističe izražajnošću stražnjeg kraja posljednjih automobila Marke. Stražnji dio također otkriva jednu od originalnosti novog Peugeot 508: vješto sakriven prtljažnik koji omogućuje spajanje stila i funkcionalnosti s pomoću lakšeg pristupa prtljažniku ukupnog obima 487 litara.

Oštar i snažan vanjski izgled novog Peugeot 508 nikog ne ostavlja ravnodušnim. Novi Peugeot 508 izvana puno obećava, ali i njegova je unutrašnjost podjednako spektakularna.

Oplemenjena kabina

Ulaskom u novi Peugeot 508, kao da ste ušli u neki drugi svijet, pun iznenađenja, originalan i visoke kvalitete. Pogled odmah privlači spektakularna armaturna ploča izrazito visoke klase. Novi Peugeot 508 opremljen je, naime, najnovijom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®.

Počevši od svog prvog pojavljivanja 2012. godine na modelu Peugeot 208, osavremenjivao se zajedno s ostvarenjima Marke. Od Peugeot 2008, preko Peugeot 308 i posljednjih SUV-ova Peugeot 3008 i 5008, već su se tri generacije sistema Peugeot i-Cockpit® nametnule kao glavni adut proizvoda sa znakom Lava.

Zadnja se ploča može u potpunosti podesiti i personalizirati (šest različitih načina prikaza), smještena je iznad ruba upravljača te najbliže vidnom polju prikazuje sve informacije korisne za vožnju (uključujući novu noćnu verziju).

Centralni dodirni ekran savršeno je ugrađen u armaturnu ploču, gotovo u savršenoj ravnini s njom. Kapacitivni dodirni ekran širokog formata u prvom je nivou izvedbe Active veličine 8″, a od nivoa Allure dolazi u visokoj rezoluciji s dijagonalom od 10″. Uz njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke (toggle switches), izvanredno ugrađenih u površinu ploče, koji omogućavaju direktan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost: radiju, klimatizaciji, navigaciji, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sistemu i-Cockpit® Amplify.

Istaknuta na centralnoj konzoli, komanda automatskog mjenjača s osam stepeni prijenosa ima impulsne električne komande. Svojim dizajnom dodatno naglašava savremenost vozačeva mjesta te s pomoću tipki na upravljaču u potpunosti pridonosi užitku vožnje.

Novi Peugeot 508 također je opremljen sistemom i-Cockpit® Amplify. Zahvaljujući tom sistemu, odabirom između dva potpuno podesiva uređenja (Boost i Relax) bude se sva čula: vid, igrom jačine ambijentalnog osvjetljenja i bojama ekrana, sluh, prilagođavanjem muzičkog ugođaja, dodir, masažnim tačkama raspoređenima na više mjesta u sjedalima.

Sistem i-Cockpit® Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (ECO/Sport/Confort/Normal) te se s pomoću njega može upravljati ovjesom ako je vozilo opremljeno podesivim ovjesom.

Intenzivno iskustvo

Novi Peugeot 508 poziva na putovanje vrhunskog kvaliteta. Naime, odabir i kvaliteta materijala, bez obzira je li riječ o ukrasima ili presvlakama, uz pažnju koja je posvećena završnoj obradi, čine cjelinu koja putnike privlači svojim udobnim, savremenim i rafiniranim ugođajem.

Vozačevo sjedište u opcijskoj opremi od nivoa Active s podešavanjima dužine i nagiba za sjedenje ili pak s potporom u leđnom dijelu (u četiri električno podesiva smjera). Također se mogu podešavati u osam smjerova s električnim namještanjem i dva moguća memoriranja.

Oba obujmljujuća prednja sjedala također u opciji mogu biti opremljena pneumatskim masažnim sistemom s osam masažnih točaka i pet različitih programa masaža.

Također je opremljen brojnim pretincima, obimom do 32 litre, koji su raspoređeni u kabini, kao i brojnim utičnicama (četiri USB priključka za punjenje pokretnih uređaja od razine Allure + jedna utičnica od 3,5 mm u naslonu za ruke + dvije utičnice od 12 V, od kojih je jedna u prtljažniku). Panoramski krovni otvor je u tipu spojlera s velikim prozorskim osvjetljenjem. A što se tiče njegovog vrhunskog audiosistema, Marka je još jednom ostvarila saradnju s markom FOCAL®, velikim francuskim imenom u području akustičnih uređaja.

Taj doživljaj boravka u automobilu nadopunjuje bogato uređena unutrašnjost koja snažno pridonosi izvrsnosti vidljive kvalitete i savremenosti koja se osjeća u kabini. Izbor materijala i njihova obrada te pomno sklapanje svih elemenata pripadaju svijetu luksuznih limuzina: koža punog zrna ili napa, matirani krom, crni lak, Alcantara®, puno drvo („Grey Oak” u opremama GT Line ili GT, ili „Zebrano” samo u opremi GT)…

Ta izvrsnost također se ističe bogatom opremom u pogledu udobnosti i sigurnosti.

Novi Peugeot 508 je stoga, u skladu s normom Euro 6.c, opremljen novom generacijom motora PureTech i BlueHDi (svi s tehnologijom SCR) kako bi po vrijednostima emisije CO2. bio najbolji u klasi. Te su performanse još izvanrednije jer su usklađene s novim tehničkim odredbama norme WLTP, kojom se nastoji približiti homologiranu potrošnju i potrošnju pri stvarnoj upotrebi.

Novi Peugeot 508 proizveden je u tvornici u Mulhouseu, a francuske tvornice Trémery i Douvrin opskrbljuju Grupu PSA motorima. Stoga će od svog lansiranja imati oznaku Origine France Garantie.

Učinkovitost i performanse

U benzinskoj izvedbi, postoje dvije nove ponude s motorom 1.6L PureTech:

PureTech 180 S&S EAT8 ;

PureTech 225 S&S EAT8 (samo na GT izvedbi).

U dizelskoj izvedbi, četiri ponude su dostupne u gami s motorima 1.5L i 2,0L BlueHDi:

BlueHDi 130 S&S BVM6, čini početak ponude u gami i jedini s ručnim mjenjačem sa šest brzina ;

BlueHDi 130 S&S EAT8 ;

BlueHDi 160 S&S EAT8 ;

BlueHDi 180 S&S EAT8

 

 

 

PREKOTarik Delić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here