Ocjena poslovnog ambijenta 2018. godine: Vedrana Miličević-Duno, direktorica Nevre

Osim što se svake godine iznenadimo novim nametima, najveći izazov je svakako izdržati sve veći pritisak na privrednike

158
Vedrana Miličević Duno

Kako ocjenjujete poslovni ambijent u BiH tokom 2018. godine uopće?

Domaća privreda je u nestabilnom položaju, tj. nesigurnom. U ovoj godini se to dodatno osjeti i zbog velikog odlaska ljudi iz BiH.  Ekonomska situacija je loša, što se vidi u svakom apsektu života u BiH. I razumljivo je da toliki ljudi napuštaju zemlju. Žalosno je to što napuštaju i oni koji su relativno dobro situirani, zbog ličnog nezadovoljstva životom ovdje, a onda se to sve osjeti u svakom ambijentu pa tako i poslovnom“.

Veći pritisak

S kojim izazovima u poslovanju ste se susretali u prethodnoj godini?

Osim što se svake godine iznenadimo novim nametima, najveći izazov je svakako izdržati sve veći pritisak na privrednike. Jedan od najtežih izazova je platiti PDV na fakture koje nisu naplaćene. U startu se privrednik zadužuje i trpi dok faktura ne pristigne na naplatu. Dugo je čekanje na povrat PDV-a. Visoki su doprinosi. Povećanje cijene energenata vodi povećanju cijene proizvoda, s kojima se na kraju ne može konkurirati uvoznim proizvodima koji imaju olakšice na ove stvari“.

Flaširana voda

Koji je to najprioritetniji ekonomski potez koji bi nova vlast trebala preduzeti s ciljem poboljšanja poslovnog ambijenta?

Najprioritetniji ekonomski potezi trebali bi biti olakšavanje poslovanja domaćim privrednicima. Treba urediti zakon o PDV-u, bar za nenaplaćene fakture dati neke olakšice i zaštititi domaću proizvodnju. Nevjerovatno je da se uz toliko domaćih dobara, kupuje toliko strano. Primjerice, flaširana voda, u prošloj godini uvezli smo više od 150 miliona litara vode. Imamo najkvalitetnije izvore vode, kako gazirane tako i negazirane, a uvozimo. Dajemo više od 20 miliona KM na uvezenu vodu, pet puta manje nego što zaradimo na njenom izvozu. I to je ono što nas unazađuje i na čemu treba poraditi. Treba dati poticaj domaćoj proizvođnji i domaćim kupcima na kupovinu domaćih proizvoda“.

 

 

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here