Ocjena poslovnog ambijenta 2018. godine: Rijad Hasić iz TMD Groupa

Mi smo sa svojom prizvodnjom prisutni na globalnom tržištu i moramo se utrkivati sa konkurencijom koja može biti u regiji, Evropi ili ostatku svijeta

552
Rijad Hasić

Kako ocjenjujete poslovni ambijent u BiH tokom 2018. godine uopće?

“Poslovni ambijent u BiH u 2018. godini se pogoršao u odnosu na prethodnu godinu i na to su utjecali mnogi interni faktori koje se odnose na BiH, ali s druge strane i mnogi eksterni faktori koji se odnose na ostatak svijeta.

Mi smo sa svojom prizvodnjom prisutni na globalnom tržištu i moramo se utrkivati sa konkurencijom koja može biti u regiji, Evropi ili ostatku svijeta. Kada je u pitanju BiH, problemi koji su postojali u prethodnom periodu su i dalje prisutni, međutim došlo je do novih dešavanja koja se negativno odražavaju na mogućnost razvijanja poslovnih mogućnosti”.

Radna snaga

S kojim izazovima u poslovanju ste se susretali u prethodnoj godini?

“Najavljeno je povećane cijena električne energije za poslovne subjekte, iako je početkom godine već implementirano jedno povećanje. Mi kontinurano pokušavamo poboljšati energetsku efikasnost u proizvodnim procesima naše grupacije s obzirom na to da imamo velike potrošače koje pokušavamo optimizirati.

Međutim, postoji tačka nakon koje bez obzira o kojoj se investiciji tu radilo apsolutno ne možete dobiti bilo koju vrstu uštede. Drugi izazov jeste radna snaga i trošak radne snage te sve više prisutni odlazak radnika iz naše zemlje.

Naša kompanija kao domaća firma u privatnom vlasništvu pokušava maksimalno dati doprinos lokalnoj zajednici u kojoj poslujemo. Upošljavamo više od 700 radnika što je za naše uslove poprilično veliki broj i nastojimo udovoljiti njihovim potrebama da bi ostali tu gdje jesu”.

Porezna regulativa

Koji je to najprioritetniji ekonomski potez koji bi nova vlast trebala preduzeti s ciljem poboljšanja poslovnog ambijenta?

“Prije svega, treba poraditi na promjeni zakonske regulative koja se odnosi na doprinose. Potrebno je raditi i na izmjeni porezne regulative, odnosno treba ići u pravcu smanjenja svih mogućih nameta, fiskalnih, parafisklanih i drugih koji se pojavljuju u svakodnevnom poslovanju. Privrednici u BiH na razne sitnice troše značajne svote novce, a to sve skupa povećava troškove u ukupnom zbiru.

Trebalo bi poraditi i na poboljšanju imidža generalno, jer naprimjer sa jednostranim nastupom povećanja cijene električne energije ne ide se u pravcu promoviranja poslovanja u ovoj zemlji i isticanja konkurentskih prednosti nego se dešava upavo suprotno i nažalost, mnogi strani investitori ili su se već povukli ili su u procesu povlačenja s tržišta BiH”.

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here